2015-03-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm-man
Pga tidsbrist genom mycket säljande på jobbet har jag inte kunnat följa med i svaren varken på min teori eller tråden öht, iaf inte slaviskt. Har enbart scrollat snabbt igenom de senaste 10 sidorna cirkus... Fill me in if you please!!

Nu till mina frågor och funderingar, är det någon som hört liknande scenarion som de mina jag postade igår. Att det slarvats bort 3 kg bra eller rättare sagt riktigt bra kokain av BO som har fått sätta livet till pga deras fruktansvärda klantighet och eller storhetsvansinne, det vill jag låta vara osagt dock...

Vad säger ni SERIÖSA SKRIBENTER i denna mastodonttråd som utvecklas till en av FB:S bättre på bra länge... Keep it up!!

Ut med alla lik i garderoberna så ska vi nog se till att få bra eller i vilket fall näsintill 100%-ig bild och förlopp på vad som hänt...

Lets keep digging för gm och bo var INTE ENSAMMA PÅ BP!!! Så är det bara! Man kan göra galet extrema saker undr dödshot kan jag säga. Har sätt sådan skit med egna ögon och då har det handlat om skitgrejjer eller skitsummor som typ 5000 sketna kronor. Nu handlade det om åtskilligt mycket mycket mer som tillhörde heeeelt fel grabbar!!

Så nu börjar vi nysta igen så här en fredagskväll... Eller vad säger ni FB-bröder & systrar...

Och vad är din källa till det försvunna "laddet" i sthlm?
Citera
2015-03-13, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
För att BO2 hade kraftigare ben?

Kroppsformen tyder på en man MEN det skulle kunna vara en kvinna. Däremot tyder dojorna och skärpet (och eventuellt de fula uppvikna byxorna) starkt på att det faktiskt är en man.
Citera
2015-03-13, 22:45
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Kroppsformen tyder på en man MEN det skulle kunna vara en kvinna. Däremot tyder dojorna och skärpet (och eventuellt de fula uppvikna byxorna) starkt på att det faktiskt är en man.
Vi vet alla vem det är, skärpning.
Och ja han hade ganska stor häck, kolla övriga bilder.
Citera
2015-03-13, 22:45
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:

ET var ganska kraftigt byggd, kan kanske vara "boyfriend-jeans" (vet att det diskuterats tidigare).
Citera
2015-03-13, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag tror att offren måste ha varit bra likstela vid den här tidpunkten.

Det är ju det jag menar. Precis som BO ligger i tältet, bör hen även legat i bilen om man nu tror det är samma kropp.
Citera
2015-03-13, 22:53
Medlem
Citat:
Jag tror att BO1 (hen som ligger raklång på rygg) är AF och att hans vita skor är lånedojorna. Och att BO2 (hen som ligger i framstupa sidoläge) är RA.

Jag känner bara VARFÖR??? när jag tänker på det här fallet.

Det tror jag också.
Men varför lånade han någons skor på den sk festen? Varför inte bara ta sina egna? Rädd att lämna spår?
Citera
2015-03-13, 22:54
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Det är ju det jag menar. Precis som BO ligger i tältet, bör hen även legat i bilen om man nu tror det är samma kropp.

Jo, jag fattade det sen. Jag var lite trögtänkt men snabb i fingrarna när jag skrev inlägget.

Det går ju inte att utesluta att kroppen i bilen skulle kunna hamna i samma position som den i tältet.
Citera
2015-03-13, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
ET var ganska kraftigt byggd, kan kanske vara "boyfriend-jeans" (vet att det diskuterats tidigare).
På bilden på ET och RA ser RAs lår större ut. Men vet ej hur det såg ut IRL
Citera
2015-03-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm-man
Pga tidsbrist genom mycket säljande på jobbet har jag inte kunnat följa med i svaren varken på min teori eller tråden öht, iaf inte slaviskt. Har enbart scrollat snabbt igenom de senaste 10 sidorna cirkus... Fill me in if you please!!

Nu till mina frågor och funderingar, är det någon som hört liknande scenarion som de mina jag postade igår. Att det slarvats bort 3 kg bra eller rättare sagt riktigt bra kokain av BO som har fått sätta livet till pga deras fruktansvärda klantighet och eller storhetsvansinne, det vill jag låta vara osagt dock...

Vad säger ni SERIÖSA SKRIBENTER i denna mastodonttråd som utvecklas till en av FB:S bättre på bra länge... Keep it up!!

Ut med alla lik i garderoberna så ska vi nog se till att få bra eller i vilket fall näsintill 100%-ig bild och förlopp på vad som hänt...

Lets keep digging för gm och bo var INTE ENSAMMA PÅ BP!!! Så är det bara! Man kan göra galet extrema saker undr dödshot kan jag säga. Har sätt sådan skit med egna ögon och då har det handlat om skitgrejjer eller skitsummor som typ 5000 sketna kronor. Nu handlade det om åtskilligt mycket mycket mer som tillhörde heeeelt fel grabbar!!

Så nu börjar vi nysta igen så här en fredagskväll... Eller vad säger ni FB-bröder & systrar...

Jag håller fullständigt med att det slarvats bort ladd ! Hundra procent !
Citera
2015-03-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Vad är det du och några stackare till har så svårt att fatta?!
BO som låg närmst gatan av de 2, har flyttats ut en bit till och fått tältet uppställt över sig. Vad är så svårt att greppa??

Flera här menar att den som syns i tältet skulle vara flyttad från bilen. Vill bara försöka få de att förstå att så inte är fallet..
Citera
2015-03-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Tror inte man flyttar kroppar i onödan. Anledningen att kroppen flyttades från gräs/leran ut på asfalten var nog att man ville titta under den efter spår/bevis
Citera
2015-03-13, 22:57
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Se där, jag trodde att kyla påskyndande processen, på samma sätt som kyla kan bevara likstelheten i flera dagar. Då har jag lärt mig nåt nytt i dag.

Förtydligar med att låg temp motverkar likstelheten enligt Wikipedia, man kanske menar att den blir mindre. Jag var lite snabb och tolkade det som att det gick långsammare.

Edit:
Från engelska texten, så jag tänkte rätt först.
"When conditions are warm, the onset and pace of rigor mortis are sped up by providing a conducive environment for the metabolic processes that cause decay. Low temperatures, however, slow them down. Therefore, for a person who dies outside in frozen conditions rigor mortis may last several days more than normal, so investigators may have to abandon it as a tool for determining time of death."
Senast redigerad av profundersam 2015-03-13 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in