2015-03-13, 17:11
Medlem
Det är både fantastiskt och sorgilgt att läsa spekulationerna här som verkr på i oändliga slingor.

1, Organiserad brottslighet cirklar idag huvudsakligen kring ekonomisk brottslighet inom huvudsakligen bygg och entreprenadbarnschen. Där handlar det om mångmilionbelopp och flera av aktörerna lever på stor fot men flotta villor och millionbilar och båtar.

Där försvinner folk "spårlöst" när de försvinner och det finns tydliga kopplingar till kriminella organiserade grupperingar. Inte direkt killar och tjejer som gasar runt i rondellerna och slår andra ungdomar på käften för verkliga eller inbillade oförrätter.

2, Narkotikamarknaden har dramatiskt förändrats och även före det så var det knappast en verksamhet som gjorde centralaktörerna några stora inkomster förut heller. Idag handlar både kidsen och etablerade missbrukare spice på nätet och tjänar i bästa fall några hundringar på. Inga pengar att göra. De tunga droghandlarna finns mest bland de äldre kretsar som har en ny generation kids som flyter till. Högrisk och långa straff samt små möjligheter att göra några grova pengar.

3, Marknaden för tyngre grejer sköts i den mån den finns av rutinerat folk som för länge sedan lämnat ett vanligt liv. Ofta missbrukare själva och kontaktnät med tyngre missbrukare. Det handlar t ex om tattargänget som gör både små och större brott hel tiden för att överleva. Dråp, mord och uppgörelser ofta med tillhyggen eller tjuring ibland skjutvapen. Det räcker att se hur de bor och lever för att förstå att några millionärer blir de aldrig så maffia i den mening några diskuterar är det knappast.

4, Efter ren ekonomisk brottslighet i lönsamhet kommer flyktingsmuggling och bidragsfusk med låg risk och bra förtjänst.

5, Efter detta kommer fusk med moms och oskattade varor via Pizzerior och små affärer och försäljning av smuggelcigaretter och smuggelsprit direkt till vanligt folk.

6, Längst ner i hierarkin kommer dessa semiprofessionella gäng som lever en bilda av tuffhet och farlighet. De som började knycka mobiler av ungdomar i tidiga tonåren och saknar både respekt för ordningsmakt och för andra. Det mesta handlar om status och respekt. De står för en stor del av oprovocerat våld, säkert husbehovslagning och bilden av dem och konstiga hedersbegrepp är ständigt närvarande men de lever till stor del "normala liv" och sköter sina utbidningar etc i en slags mellanland där några (tack vare att samhället agerar utan eftertryck) accelererar och lever en fantasivärld av att vara bros i någon slags gangstapseudovärd. De är ofta och på flera sätt ett hotmot t ex helt vanliga ungdomar som kan drabbas på synnerligen tunna grunder. Kort stubin och oförmåga att kontrollera sin aggressivitet har lett till skärmytslingar med entaka personer och mera uttalat kriminella.

Folk med "kort stubin" som när AF i frustration över att polisen beslagtar ett fordon som inte är hans i frustration för att skrämma polisen skjuter i luften mitt bland barnen och därigenom får ett fängelsestraff är ingen bra kombination. De blir offer för sin egen illussion och falska självbild. Att de när de hade vapen förr eller senare skulle skjuta på varandra eller andra var en oundviklig utveckling men det har inget att göra med maffiaverksamhet eller stoora affärer utan med en slags machopsudovärld. De var inget... kommer aldrig att bli något och respekt och heder blir ledstjärnor i världen där de drömmer om lyxliv och snygga tjejer och hatar poliser och samhället.
Senast redigerad av boboslacke 2015-03-13 kl. 17:14.
Citera
2015-03-13, 17:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Den här bilden visar ett tält ute på asfalten där 2 kroppar låg.
Så jag tycker det bekräftar att man flyttat ut ena kroppen från gruset.
Finns lite vitt till höger som kan vara där bilen står (toppen på tältet över bilen ???).
Aldrig att man flyttar en kropp från bilen så långt.

http://sverigesradio.se/sida/images/125/3489604_2048_1152.jpg

Den bilden visar ju klart och tydligt. Over and out. Det ses redan på tidigare bilder vid jämförelse av kroppsställning samt omgivning + att bilen även är täckt med ett eget separat tält.

Detta som någon skrev ovan:
"Kroppen flyttas ur bilen först i polisens garage"

.. Är också vad som sammanhänger med det jag skrev med biltältet.
Senast redigerad av develi 2015-03-13 kl. 17:18.
Citera
2015-03-13, 17:16
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Okej.. en sorts människor till. De som har många års erfarenhet av just hur det ser ut - och finner detta inte lämpligt som ocensurerat nyhetsstoff.
Finns ingen lag angående detta vad jag vet. Men jag kan ha fel. Det kan vara moraliskt fel att dela fakta på nätet möjligtvis. Men det bör sättas i sitt sammanhang precis som allt annat här i världen. Flashback är inget för anhöriga eller barn. Här är det allvar och vi är behjälpliga att lösa brott.
Senast redigerad av Hull 2015-03-13 kl. 17:18.
Citera
2015-03-13, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDV
Varför skulle vi "babbla" om något annat än trippelmordet här menar du?
Jag undrar bara vad som gör er intresserade av ett trippelmord.Önskar ni att bilder visas på kulor i huvudena. Jag tror nästan ni sitter och väntar på bilder.2 babs skjuter 2 babs snart 4 mindre parasiter i samhället.Borde ni applådera åt.
Citera
2015-03-13, 17:20
Medlem
Wajis avatar
Överlever dessa pojkar 1år i fängelse tro? Får en känsla att de måste på ett under för att ens överleva. Deras agerande före och efter morden kommer för alltid vara hämndbegär från anhöriga och vänner.
Citera
2015-03-13, 17:21
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaraben
Jag undrar bara vad som gör er intresserade av ett trippelmord.Önskar ni att bilder visas på kull i huvudena. Jag tror nästan ni sitter och väntar på bilder.2 babs skjuter 2 babs snart 4 mindre parasiter i samhället.Borde ni applådera åt.

Den som njuter av våld kan ju kolla på hur USA hanterar babbar.... Sverige är inte ens i närheten av detta så ni kan vara lugna.

Anhöriga och unga vuxna bör inte titta på detta klipp: (Väldigt otäckt)
https://www.youtube.com/watch?v=Xj5JnBmENkM
Citera
2015-03-13, 17:24
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Hur ändras det då? Muntligen?
Muntligen eller med ett uppdaterat skriftligt underlag. I det här fallet brydde sig åklagaren uppenbarligen inte om att uppdatera underlaget - inte lönt för bara ett kryss, antar jag.

Citat:
Dokumenten som en gång inkommit får man icke ändra i?
Domstolen ändrar absolut inte i handlingar som har inkommit från annat håll.

Citat:
Detta var de dokument som utgick i från domstolen, du säger att det var de som inkom. Hur kan du känna till att samma inkom?
Därför att dokumenten är en häktningsframställan. En sådan utgår från åklagaren och ställs till tingsrätten. Sedan kan offentlig handlingar begäras ut från vilken myndighet som helst som har dem, så det är inget konstigt med att begära en häktningsframställan från en tingsrätt.

Citat:
"Domstolens häktningsbeslut gäller" skriver du. Kan man läsa detta beslut någonstans?
Ja, det kan man, om man verkligen begär ut tingsrättens häktningsbeslut och inte åklagarens häktningsframställan. Målnumret är detsamma, så det är inget svårt. Annars har ett antal tidningar redan återgivit vad häktningsbeslutet gick ut på, så det borde verkligen var en ickefråga nu.

Citat:
Efter det att häktningen skett så beställde en användare här i tråden häktningsbesluten.
Nej, korkskalle! Om du läser i (FB) Misstänkt trippelmord i Uddevalla 2015-03-07 13:37 skriver Zimba80 uttryckligen att h*n har fått just häktningsframställan, och två inlägg senare länkas dessa utan någon ytterligare kommentar. Vidare står det högst upp i dokumentens huvud Åklagarmyndigheten och Framställan. Inte Uddevalla Tingsrätt och Beslut.

Hur vore det om du lärde dig att läsa ordentligt? Och vad skillnaden är på en framställan och ett beslut, också? Såna här tvärsäkra påståenden som du slänger ur dig, enbart baserade på okunnighet och dålig innantilläsning, kan ställa till med en jäkla skada i tråden om den drar iväg och folk i hastigheten tror på dig.
Citera
2015-03-13, 17:24
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Återkom när du kollat vad vittnen säger i svensk media Du kan ju inte bara hänvisa till en källa (tv2.no) om andra källor säger det motsatta

Kvinna ute man inne. Finns inget bevis på annat mer än hörsägen
Citera
2015-03-13, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Återkom när du kollat vad vittnen säger i svensk media Du kan ju inte bara hänvisa till en källa (tv2.no) om andra källor säger det motsatta
Jösses ! De som bor precis vid platsen i det gula eller vita huset har sagt till media att den ena som låg på marken var en tjej. Troligtvis har detta tagits bort av hänsyn till de anhöriga.
Citera
2015-03-13, 17:27
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Det hela har blåsts upp till otroliga proportioner, min gissning är att det handlar om problemet med pengar och till sist folk som är rädda. jag kan tänka mig att MGN var rädda

Vem vet vad killarna i bilen från LANDVETTER sade?
Jag har själv varit med om att ett bråk kan börja med en liten grej som sen växer sig större när hot blir inblandade.

Leif GW brukar kalla detta för den vanligaste mordorsaken.

Jag var med om att folk söp i en lägenhet och tog piller efter 12 timmar blev en kille så rädd för att bli mördad att han stack kniven i en tjej och följde en pojke in på toaletten som var helt oskyldig och högg han med tolv hugg.
Som tur var hade jag gått men jag fick vittna, på den tiden fick dubbelmördaren 11 år och kom ut efter 7.
En annan gång flög en kille på mig med yxa och jag hoppade utfrån 2 dra våningen bröt benet. Det har jag berättat förut här på FB

Ett år senare mördade den killen sin tjej och fick 15 år.

Enda orsaken att jag klarat mig är för att jag flyr hellere än bråkar.

Det går inte att veta hur folk reagerar på flödder och brännvin och den snällaste kan mörda.

Jag kände en kille som tog hem en helt okänd kille för att han var snäll han blev mördad med 55 hugg.

Jag personligen undviker folk som jag inte känner för man vet aldrig hur tokiga folk blir på blanddroger.

Sen så flyttar jag ofta.
Visst, skulle det visa sig att mördaren tagit benzo och sen druckit starksprit så skulle det förklara mycket. Andra förklaringar är ju dock lika gångbara i nuläget. Jag tror personligen att temporärt vansinne via droger ej är uppkomsten till dessa tre mord.

Visserligen ska den ena brodern ha varit mentalpatient enligt medierna, det kan styrka din teori.
Citera
2015-03-13, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Du vet inte hur öde Uddevalla är nattetid.
Bor du här det hänt? Troligtvis INTE ! Här är det liv 24/7
Citera
2015-03-13, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Den här bilden visar ett tält ute på asfalten där 2 kroppar låg.
Så jag tycker det bekräftar att man flyttat ut ena kroppen från gruset.
Finns lite vitt till höger som kan vara där bilen står (toppen på tältet över bilen ???).
Aldrig att man flyttar en kropp från bilen så långt.

http://sverigesradio.se/sida/images/125/3489604_2048_1152.jpg
Tydlig bild på att bilen har ett eget tält
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20431926.ab#dialog1426263919120
Bläddra i bilderna, 17 och 18 visar det tältet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här