2015-03-13, 14:52
Medlem
Svennis7254s avatar
Lyssna på detta inslag från Norska TV2

Rösten säger " en joggare hittade en död man i en bil" Förmodligen så hade de INTE gått ut med detta om det INTE hade stämt

http://www.tv2.no/2015/03/07/nyheter/toppsaker/krim/uddevalla/6657319

läs även denna artikel
http://www.tv2.no/2015/03/07/nyheter/6659277

Så förmodligen var det Farraj i bilen

Då har vi klargjort detta ????
Senast redigerad av Svennis7254 2015-03-13 kl. 14:55.
Citera
2015-03-13, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Jag lade till en edit där jag beskrev hur AF är så van vid att bruschorna kaxar och håller på sådär att han först inte bryr sig.
Såg det lite i efterskott :P Men borde inte RAs brud också vara van vid det i sådana fall? Frågan är väl egentligen om AF stod RA närmare än GM. Vilkens parti tar han när 2 bråkar? Eller ville han inte lägga sig i? Men mot bakgrund av det folk har sagt i media om AF så känns det mer som om han försökt att avstyra tjafset (hjälpa andra?). Kanske var han som hoppade in och sa "det var polisens fel" för att försöka få GM att inte skylla på RA. Sen kan faktiskt ET sagt till AJ att gå ut och lösa det hela. Om hon börjar gråta och säger att hon är rädd så tror jag knappast AJ inte skulle ha suttit där och låtsas om som ingenting
Senast redigerad av ulvan 2015-03-13 kl. 15:02.
Citera
2015-03-13, 14:57
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Vi kan inse följande

Den Mördade i Bilen är i varje fall INTE Aziz, Varför skulle Farraj och Kvinnan lämna bilen...

Jag tycker att det hela tyder på att Offret i bilen är ET, Mycket tyder på att BO killarna har haft bråttom ur bilen eftersom de lämnar dörrarna öppna och Motorn på, Vilket tyder på att de bara skulle gå ut snabbt och sedan återvända till bilen och Åka i väg

Vem stängde i så fall av Motorn? Jo Gärningsmannen när han har skjutit BO 3 i bilen som förmodligen blivit skjuten sist av de 3

Eller kan den i Bilen varit Farraj som blivit skjuten Först, och de andra två drabbats av panik och försökt att fly, när de blir skjutna...

Den Bilden där man ser ett BO i ett tält, när rättsläkaren, sitter på knä, och en Polis står utanför och antecknar, är förmodligen den personen som varit i Bilen, då de knappast gör den tekniska undersökningen i Bilen... Tror norska TV2 hade den bilden utlagd, och den har funnits tidigare i denna tråden...
Bilden du pratar om föreställer inte BO i bilen utan offret som låg närmast vägen.
Citera
2015-03-13, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Lyssna på detta inslag från Norska TV2

Rösten säger " en joggare hittade en död man i en bil" Förmodligen så hade de INTE gått ut med detta om det INTE hade stämt

http://www.tv2.no/2015/03/07/nyheter/toppsaker/krim/uddevalla/6657319

läs även denna artikel
http://www.tv2.no/2015/03/07/nyheter/6659277

Så förmodligen var det Farraj i bilen

Då har vi klargjort detta ????
Återkom när du kollat vad vittnen säger i svensk media Du kan ju inte bara hänvisa till en källa (tv2.no) om andra källor säger det motsatta
Citera
2015-03-13, 14:59
Medlem
BumboKlaats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Det där med teorin med att låna "snabba skor" var väldigt smart tänkt av dig Den köper jag! Jag tror också det är RA som ligger i fosterställning. Men hur kunde ET bli skjuten först? I tidningen har det stått att vittnen hört tjafs på platsen innan det smällde och att ett vittne kollade ut en stund innan det small och då såg en bil med öppen eller öppna bildörrar och motorn igång. Ett annat vittne ska ha hört tjafs och orden "det är polisens fel". Det verkar alltså ha tjafsats ett tag lite innan det blev pang pang

Jag skriv tidigare att med tanke på de befann sig vid ett sjukhus eller i närheten till sjukhus kan det vara så att dem mött GM på en annan plats först och där av någon anledningen har ET blivit skjuten där och dem är på väg för att skaffa hjälp... Hon kanske dör på vägen dem stannar på den plats som senare blir BP.

Jag menar att det som av vittnen grannar uppfattats som ett gräl kan ha varit att dem skrek i panik åt varandra när dem "pratade" och i panik att inte veta vad dem ska ta sig till. Det som låter som bil som rivstartar kanske är en bil som tvärnitar också... svårt att veta hur ett vittne har uppfattat ett ljud, röster, tiduppfattning, speciellt natten mot en lördag.

Kanske dör ET i bilen RA körde får panik AF går runt till förarsidan av bilen, båda dörrarna är öppna motorn igång, kanske det är detta som ett vittne ser med tanke på så vitt vi vet, har inte vittnet urskilt några ord, utan bara hört "gräl" och sett en bil med öppna dörrar...

Kanske då kommer GM och RA och AF springer ... RA skottskadas faller ihop AF vänder sig om för att hjälpa sin vän att fly och blir då skjuten och faller bakåt raklång....

Sen tror jag om jag inte missminner mig att orden "det är polisens fel" sades i samband med att vänner och anhöriga var vid BO när dem försökte "storma" den.
Citera
2015-03-13, 15:00
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Såg det men borde inte RAs brud också vara vana vid det i sådana fall? Frågan är väl egentligen om AF stod RA närmare än GM. Vilkens parti tar han när 2 bråkar? Eller ville han inte lägga sig i? Men mot bakgrund av de folk har sagt i media om AF så känns det mer som om han försökt att avstyra tjafset. Kanske var han som hoppade in och sa "det var polisens fel" för att försöka få GM att inte skylla på RA

Om ET går ut, känner AF att det behövs inte att han går ut han också. Eller vice versa så klart. Det är dock mer känslor för ET då hon är kär i RA som hotas till livet av GM. Ännu har inga skott fällts och AF tror inte att så skall ske heller. ET däremot vågar inte chansa att sitta kvar i bilen och se sin älskade riskera dö oavsett om det bara är hot eller inte.

Det kan till och med vara så att ET ställer sig framför RA för att skydda honom med sin egen kropp. Ett ödesdigert misstag.
Citera
2015-03-13, 15:00
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
RA och GM bråkar och vapen dras. Det är klart RA's flickvän ET går ut och gråter och skriker för att de ska sluta bråka, och får då en kula i sig eller kanske ett tiotal.

Att AF sitter kvar i bilen kan bero på att han är van vid att bruschorna kaxar. Det är först när det skjuts som han börjar titta ut.

Citat:
Varför går inte AF ut? Om någon drar vapen???????? Mer troligt att AF går/hoppar ut snabbt (lämnar bildörren och motorn igång) och säger till bruden att sitta kvar och inte röra sig. Jag tror varken AF eller ET trodde att GM skulle skjuta men att stämningen var riktigt obehaglig.

Kan väl också gått till enligt följande:

Bo kommer till Bp där dom möter GM, GM vill prata med A och R med flickvän lämnar bilen och går undan för att tex röka, tumult uppstår i bilen och A skjuts, R med flickvän blir paralyserade och GM kommer snabbt ut och tar hand om de andra två?!

Det förutsätter att det inte var en kvinna som hittades i baksätet.
Senast redigerad av teddyB_VBG 2015-03-13 kl. 15:04.
Citera
2015-03-13, 15:02
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Fast det har ju inte jag hört. Så för mig är den med höften en kvinna så länge eftersom det är det jag sett bevisligen så länge. Men jag kan ju ändra mig och du kan säkert ha rätt i det du säger.
Om du tittar på bilden av det offret när kroppen är övertäckt med vitt lakan så ser du att det är en man. Bred rygg och överdel samt smalare höfter.

På de andra bilderna så är det manliga skor och byxor som är uppvikta lite vilket många av dessa herrar har på bilder från Facebook.
Citera
2015-03-13, 15:04
Medlem
Min gissning är att dessa två herrar släpps inom kort.
Samma visa som med morget utanför krogen i Värmland? Karlskoga?
Gärningsmannen är täckt av offrets blod inga vittnen inget mordvapen , killen släpps fri..........tyvärr
Citera
2015-03-13, 15:05
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Återkom när du kollat vad vittnen säger i svensk media Du kan ju inte bara hänvisa till en källa (tv2.no) om andra källor säger det motsatta

En reklamfinansierad Norsk tv kanal liknande Svenska TV4, har förmodligen mycket "kött på benen" innan de går ut med en nyhet, de har säkert kollat både två och tre gånger...

Mig Veterligt så är det ingen svensk media som gått ut med det, utan det har bara spekulerats här på Flashback...
Citera
2015-03-13, 15:06
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teddyB_VBG
Kan väl också gått till enligt följande:

Bo kommer till Bp där dom möter GM, GM vill prata med A och R med flickvän lämnar bilen och går undan för att tex röka, tumult uppstår i bilen och A skjuts, R med flickvän blir paralyserade och GM kommer snabbt ut och tar hand om de andra två?!

Det är möjligt att RA och ET går till stashen och hämtar knarket som det skall festa upp under natten.

Under tiden berättar AF för GM att han och RA är de som golat och ljugit hela tiden. Detta gör att GM får spel och skjuter AF direkt. Därefter går han mot RA och ET som kommer fram bakom garaget och undrar vad som hänt. Där konfronterar GM de båda och bråk uppstår när det går upp för RA att AF är död i bilen.

Jag tycker det är svårare att få ihop motiven, reaktionen och flödet i denna spekulation dock.
Citera
2015-03-13, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumboKlaat
Jag skriv tidigare att med tanke på de befann sig vid ett sjukhus eller i närheten till sjukhus kan det vara så att dem mött GM på en annan plats först och där av någon anledningen har ET blivit skjuten där och dem är på väg för att skaffa hjälp... Hon kanske dör på vägen dem stannar på den plats som senare blir BP.

Jag menar att det som av vittnen grannar uppfattats som ett gräl kan ha varit att dem skrek i panik åt varandra när dem "pratade" och i panik att inte veta vad dem ska ta sig till. Det som låter som bil som rivstartar kanske är en bil som tvärnitar också... svårt att veta hur ett vittne har uppfattat ett ljud, röster, tiduppfattning, speciellt natten mot en lördag.

Kanske dör ET i bilen RA körde får panik AF går runt till förarsidan av bilen, båda dörrarna är öppna motorn igång, kanske det är detta som ett vittne ser med tanke på så vitt vi vet, har inte vittnet urskilt några ord, utan bara hört "gräl" och sett en bil med öppna dörrar...

Kanske då kommer GM och RA och AF springer ... RA skottskadas faller ihop AF vänder sig om för att hjälpa sin vän att fly och blir då skjuten och faller bakåt raklång....

Sen tror jag om jag inte missminner mig att orden "det är polisens fel" sades i samband med att vänner och anhöriga var vid BO när dem försökte "storma" den.

Nej det är 2 skilda tillfällen:
-På natten hördes i samband med tjafset hördes "det är polisens fel"
-På dagen när några stormade skreks det att "polisen har dödat dom"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in