Citat:
Ursprungligen postat av
ulvan
Det där med teorin med att låna "snabba skor" var väldigt smart tänkt av dig

Den köper jag! Jag tror också det är RA som ligger i fosterställning. Men hur kunde ET bli skjuten först? I tidningen har det stått att vittnen hört tjafs på platsen innan det smällde och att ett vittne kollade ut en stund innan det small och då såg en bil med öppen eller öppna bildörrar och motorn igång. Ett annat vittne ska ha hört tjafs och orden "det är polisens fel". Det verkar alltså ha tjafsats ett tag lite innan det blev pang pang
Jag skriv tidigare att med tanke på de befann sig vid ett sjukhus eller i närheten till sjukhus kan det vara så att dem mött GM på en annan plats först och där av någon anledningen har ET blivit skjuten där och dem är på väg för att skaffa hjälp... Hon kanske dör på vägen dem stannar på den plats som senare blir BP.
Jag menar att det som av vittnen grannar uppfattats som ett gräl kan ha varit att dem skrek i panik åt varandra när dem "pratade" och i panik att inte veta vad dem ska ta sig till. Det som låter som bil som rivstartar kanske är en bil som tvärnitar också... svårt att veta hur ett vittne har uppfattat ett ljud, röster, tiduppfattning, speciellt natten mot en lördag.
Kanske dör ET i bilen RA körde får panik AF går runt till förarsidan av bilen, båda dörrarna är öppna motorn igång, kanske det är detta som ett vittne ser med tanke på så vitt vi vet, har inte vittnet urskilt några ord, utan bara hört "gräl" och sett en bil med öppna dörrar...
Kanske då kommer GM och RA och AF springer ... RA skottskadas faller ihop AF vänder sig om för att hjälpa sin vän att fly och blir då skjuten och faller bakåt raklång....
Sen tror jag om jag inte missminner mig att orden "det är polisens fel" sades i samband med att vänner och anhöriga var vid BO när dem försökte "storma" den.