2015-03-13, 16:02
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Hur korrigerade han det?
Det kan korrigeras vid häktningsförhandlingen.

Citat:
Jag upprepar: De dokument jag länkade till var de dokument tingsrätten biföll.
Nej. De dokument som du länkade till var de som inkom till tingsrätten. Låt bli att docera om saker som du uppenbarligen inte kan, när det leder till desinformation i tråden!

Citat:
Hur vet man vad som är bifallet och ej om dokumenten inte gäller?
Domstolens häktningsbeslut gäller. Det är dokumenterat i protokollet från häktningsförhandlingen. Det är inget besvärligt, bara man vet hur det är.

Citat:
Enligt din version så kan ju åklagaren lika gärna ha ändrat tillbaka en gång till genom att säga "Inga restriktioner på Mark" under förhandlingen.
Ja, visst kan han det. Domstolens häktningsbeslut gäller så fort det är fattat. Då är det fullkomligt irrelevant vad åklagaren har skrivit i sina papper till domstolen. Och observera att det här inte är min version, utan åklagarens version: (FB) Misstänkt trippelmord i Uddevalla 2015-03-07 #6388
Citera
2015-03-13, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Sök på google, finns fler bilder men långt ifrån, annars tror jag de här är de enda

Har sökt, men utan resultat.
Citera
2015-03-13, 16:03
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Lugnt Men jag tror alla dessa spekulationer och att det står olika information i olika media beror på att det inte varit någon direkt presskonferens från polisen där de presenterat vad som hänt eller vad de hittat. Om media frågar polisen om de kan bekräfta uppgifter eller dementera uppgifter blir nog deras svar "kan tyvärr inte svara på det".

Förmodligen så är det så, men visst är det kul att Spekulera, och även att läsa andra personers spekulationer om vad som hänt... Alla är vi nog små Sherlock Holmes...
Citera
2015-03-13, 16:05
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Stötte på ett icke-FB~inlägg via nätet, som kopplade ihop misstänkta GM med ett bara veckogammalt dubbel-dödsfall, där polisen avskrev brottsmisstanken.

Källans beskrivning;

*http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3809562-misstankt-overdos-bakom-dodsfall

PS. Jag har försökt kontakta källan via Disqus, men den vägen var blockad av vederbörande. Av olika anledningar fick jag känslan, att denne person besitter djupare insikt än gemene man.
Det har diskuterats tidigt i denna tråd om det kunde vara någon hämnd från detta men lades på hyllan rätt tidigt.
Citera
2015-03-13, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Det är inte helt 100 % klargjort pga motstridiga vittnesuppgifter.
Bilderna på BO som ligger utanför bilen visar inte så mycket heller.

Men bilden på BO utanför bilen (den innan kroppen flyttats ut på gatan) ser onekligen ut att vara en man. Sen talar ju det mesta för att båda männen går ur bilen och kvinnan sitter kvar.

Det skulle vara intressant att fått se hela händelseförloppet... Men det är jag knappast ensam om.
Citera
2015-03-13, 16:14
Medlem
Wladmircosiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Varsågod, läs själv: http://www.fildirekt.se/dl/1426227534.pdf

I Martins fall begärde åklagaren dock restriktioner: http://www.fildirekt.se/dl/1426180363.pdf

Dessa dokument kom i dag från tingsrätten. Det var dessa framställningar rätten biföll.

Kanske är sent ute nu men här är en artikel om det hela.

Citat:
De restriktioner som för närvarande gäller är att de inte tillåts använda nyhetstidningar, radio och tv samt att inte vistas gemensamt med andra personer i häktet.

När det gäller brev, telefonsamtal och besök kommer det att granskas av en åklagare och prövas för varje enskilt tillfälle. Och då handlar det om brev och telefonsamtal både till och från den misstänkte.

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3836372-medieforbud-for-de-haktade-mannen
Citera
2015-03-13, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det har diskuterats tidigt i denna tråd om det kunde vara någon hämnd från detta men lades på hyllan rätt tidigt.

Vad då lagts på hyllan? Bara för att saken inte diskuteras, betyder inte att det inte är värt att tänka på!

Min uppfattning är att det spelar faktiskt ingen roll nu för sakens utveckling, om vem som var i bilen, ligger i tältet osv. De har alla blivit mördade på platsen!

Men har denna sak anknytning till andra fall, som är olösta kan det vara av intresse. Det kan ha varit fler personer på platsen vid tiden för mordet, och fler gärningsmän som mötte upp. Dessa personer verkar vara inblandade i en hel del kriminalitet och kriminella gäng. Deras livsstil tyder på att de inte var så nogräknade med vem de umgicks med och gjorde affärer med.

De som nu är häktade kanske är skräckslagna och vågar inte berätta något.

Vid häktningen såg advokaterna allvarliga ut och kom inte med det vanliga skitsnacket om sina klienter som är oskyldiga.
Citera
2015-03-13, 16:19
Medlem
profundersams avatar
Dokumenten skrevs och stämplades den 11:e.

Edit: Kommentar till Wladmircosis inlägg ovan.
Senast redigerad av profundersam 2015-03-13 kl. 16:21.
Citera
2015-03-13, 16:21
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vad då lagts på hyllan? Bara för att saken inte diskuteras, betyder inte att det inte är värt att tänka på!

Min uppfattning är att det spelar faktiskt ingen roll nu för sakens utveckling, om vem som var i bilen, ligger i tältet osv. De har alla blivit mördade på platsen!

Men har denna sak anknytning till andra fall, som är olösta kan det vara av intresse. Det kan ha varit fler personer på platsen vid tiden för mordet, och fler gärningsmän som mötte upp. Dessa personer verkar vara inblandade i en hel del kriminalitet och kriminella gäng. Deras livsstil tyder på att de inte var så nogräknade med vem de umgicks med och gjorde affärer med.

De som nu är häktade kanske är skräckslagna och vågar inte berätta något.

Vid häktningen såg advokaterna allvarliga ut och kom inte med det vanliga skitsnacket om sina klienter som är oskyldiga.
Visst kan det vara så, jag säger varken bu eller bä om kopplingen. Men det är inget nytt utan har diskuterats tidigare.
Citera
2015-03-13, 16:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
I vilket hus bor dom om det är så nära?
Pojken somnade sent men hörde inget förutom en bil snabbt lämna platsen, efter kl02:00.

Han hörde tydligen 4-5 smällar, men de verkar inte ha reagerat så värst om de lägger sig igen.
Det diskuterades att festen inte kunde vara i närheten - då skulle de hört bråk eller smällarna:
Men om nu det närmsta huset knappt reagerade så torde det inte höras värst mkt till omgivande hyreshus. Speciellt inte på fest med musik och svammel.
Citera
2015-03-13, 16:25
Medlem
rotesaus avatar
Vilken bild visar BO placerad utanför Audin?
Citera
2015-03-13, 16:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Jag har inte riktigt förstått hur det är möjligt att ha muslimsk begravning utan "dröjsmål" medans svensk begravning får ofta vänta flera veckor. Flickans begravning skrev således om flera veckor tror jag
Begravning av personer som kommer från varmare länder hålls normalt sett inom 1-2 dagar. Dessa länder har inte så mycket kylrum och därför har det blivit en vana (vare sig man är kristen eller muslim) att begravningar ska ordnas snabbt. Begravningar är viktiga och går före andra åtaganden.

Svenska begravningar sker normalt efter 2-6 veckor. I en satir jag läste om Sverige fick jag förklaringen. Ingen avbryter sin semester för att åka hem på en begravning. Ingen hoppar av ett viktigt möte på jobbet för att gå på en begravning. Sen får datumet för begravningen inte heller sammanfalla med någons födelsedag eller något annat som släkten vill fira. För att alla ska hinna planera in begravningen så lägger man den ganska långt fram i tiden.

Så det handlar inte om att man "får vänta". Det har blivit sed i Sverige att inte lägga begravningen allt för nära i tid eftersom den inte har samma prioritet som i sydligare länder och eftersom vi har bra kylrum där kroppar kan förvaras en längre tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in