Citat:
Intressant kommentar, om att de är kristna!
Sharia lagar och hederskultur är en kultur och mentalitet som de alla har i mellan östern. De kristna är inte som i väst. Det framkommer av intervjun med gossarnas mamma.
Skulle du eller jag tolerera och gradera brottslighet hos våra barn? Eller kalla barnens kamrater för egna söner? Och som slutknorr önska att det var de egna barnen som dödats, om de är skyldiga?
Det handlar om en medeltida mentaliteter och syn på straffrätten som är helt främmande från vår civilisation. De kristna är kanske en nyans eller två bättre än muslimerna, men nog håller de på med vedergällning och klanernas heder.
Denna mamma visar på problematiken med dessa ungdomar i Sverige, och det handlar om bristande respekt för kvinnor. Skulle denna kvinna någon gång, när pojkarna började strula och bli kriminella, vilja ingripa, så har hon inget att sätta emot. Dessa kvinnor från Libanon och grannländerna, kan inte påverka sina söner, ha samtal med skolan och polisen som leder till att pojkarna sköter sig.
För du har väl inte missat att det är just kvinnorna i Sverige som faktiskt gör den största insatsen i vardagen när barnen växer upp? Och att dessa medeltida kvinnor inte får ta sina söner i kragen, som vanliga svenska mammor gör?
Vi har importerat ett kvinnoförakt till Sverige, från arabvärlden, som delas av alla religioner, och är det inte det denna sak också handlar om? Och att alla politiker och myndigheter är för flata för att påtala detta, med de vet att en massa unga män som växer upp i Sverige blir kriminella och utom kontroll? Just för att de får ingen normal fostran, där en mamma kan sätta hårt mot hårt, i den banala vardagen, när de börjar med sin skit; Som blir grövre och grövre kriminalitet.
Det kanske är dags att tala om medeltida syn som implementeras i Sverige, och inte om hur det är i Saudiarabien? För konsekvensen är just den brottslighet vi alla drabbas av nu.
http://www.expressen.se/gt/det-ar-som-om-att-forlora-tva-soner/
– Jag är lika ledsen som offrens familjer och beklagar verkligen sorgen. Jag är säker på att mina barn inte gjort någonting. Men om de är skyldiga till det här vedervärdiga brottet önskar jag att de tagit Alaas och Rawands plats.