2015-03-13, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
MGM X 2 är kristna och lyder väl inte under någon sharialag varken i Sverige eller Libanon.
Hur har du kunnat undgå den uppgiften?

Intressant kommentar, om att de är kristna!

Sharia lagar och hederskultur är en kultur och mentalitet som de alla har i mellan östern. De kristna är inte som i väst. Det framkommer av intervjun med gossarnas mamma.

Skulle du eller jag tolerera och gradera brottslighet hos våra barn? Eller kalla barnens kamrater för egna söner? Och som slutknorr önska att det var de egna barnen som dödats, om de är skyldiga?

Det handlar om en medeltida mentaliteter och syn på straffrätten som är helt främmande från vår civilisation. De kristna är kanske en nyans eller två bättre än muslimerna, men nog håller de på med vedergällning och klanernas heder.

Denna mamma visar på problematiken med dessa ungdomar i Sverige, och det handlar om bristande respekt för kvinnor. Skulle denna kvinna någon gång, när pojkarna började strula och bli kriminella, vilja ingripa, så har hon inget att sätta emot. Dessa kvinnor från Libanon och grannländerna, kan inte påverka sina söner, ha samtal med skolan och polisen som leder till att pojkarna sköter sig.

För du har väl inte missat att det är just kvinnorna i Sverige som faktiskt gör den största insatsen i vardagen när barnen växer upp? Och att dessa medeltida kvinnor inte får ta sina söner i kragen, som vanliga svenska mammor gör?

Vi har importerat ett kvinnoförakt till Sverige, från arabvärlden, som delas av alla religioner, och är det inte det denna sak också handlar om? Och att alla politiker och myndigheter är för flata för att påtala detta, med de vet att en massa unga män som växer upp i Sverige blir kriminella och utom kontroll? Just för att de får ingen normal fostran, där en mamma kan sätta hårt mot hårt, i den banala vardagen, när de börjar med sin skit; Som blir grövre och grövre kriminalitet.

Det kanske är dags att tala om medeltida syn som implementeras i Sverige, och inte om hur det är i Saudiarabien? För konsekvensen är just den brottslighet vi alla drabbas av nu.

http://www.expressen.se/gt/det-ar-som-om-att-forlora-tva-soner/

– Jag är lika ledsen som offrens familjer och beklagar verkligen sorgen. Jag är säker på att mina barn inte gjort någonting. Men om de är skyldiga till det här vedervärdiga brottet önskar jag att de tagit Alaas och Rawands plats.
Citera
2015-03-13, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hon beklagade att bröderna inte fick vara med på begravningen.

Har begravningen redan ägt rum ?

R begravs 14 i moskén och A 15 enligt D*ra H*med fb sida.
Citera
2015-03-13, 12:02
Medlem
bagarn29s avatar
Jag tycker det är konstigt att det inte kommit fram det minst lilla spår av var festen hölls.
Är alla festdeltagare hotade?
Citera
2015-03-13, 12:04
Medlem
rotesaus avatar
Har med stort intresse följt detta fall. Tycker allt faller in i en ganska typisk mall.
Motivet känns bra inringat här på fb. Det är droger och pengar som kommit på vift.
Bägge nu häktade GM kan mycket väl avlossat skotten, dock tror jag det fanns fler folk på brottsplatsen när det inträffade. Vittnesmål gällande en bil som lämnat området tyder på detta. Häktade GM lämnade troligtvis platsen tillsammans på moped.
Det ser ut som att M*rtin greps först (baserat på tider gällande "anhållningsbeslut verkställt"). Troligtvis pga han utgjorde största hotet mot polis. Dom gick in och hämtade honom med buller och bång. M*rk plockades något senare ute på gatan.
Det räcker att studera bilder på alla inblandade för att inse att det är M*rtin som är Alfa i detta gäng.
Dock tror jag inte han är kapabel att trippelmörda på eget initiativ, såpass Alfa är han inte.
Det finns tyngre snubbar med i bakgrunden som påtvingat detta.
Känns som den äldre brodern eventuellt kan sjunga innan påsk gissar jag..
Citera
2015-03-13, 12:04
Medlem
NS_14s avatar
Apropå dynga från Bonniers eldar man på med harlequinnovellerna som manade man fram ett tantsnusk-manus till en Uddevallauppsättning av "Bonnie & Clyde".

Citat:
Ursprungligen postat av FuturisticIXIX
http://univis.it/www.expressen.se/gt/hon-var-verkligen-en-fantastisk-manniska/

Liksom denna bild och text... Vad i helvete?!

Det där var ju ändå förhållandevis milt i jämförelse med vissa andra artiklar. Den unga kvinnan talar sannolikt om hennes bild av det kvinnliga BO från barndomsåren och sannolikt långt före MENA-beblandelse, droger och kriminalitet. Då är det värre beställt när Expopressens utsände skall skildra gangsters flickväns upplevelser. Jag rekommenderar vit näsduk:

Citat:
Nu berättar flickvännen för första gången om oron, mordnatten och polisens husrannsakan hos henne.
-Det var som om de hade våldtagit lägenheten. De hade vänt upp och ned på allt.

...Jag hade träbokstäver där det stod "Älskling" på väggen, den hade de brutit sönder i tre delar. Vad var meningen med det? Väldigt mycket var förstört, säger flickvännen

Citat:
I trapphuset där hon bor har polisens husrannsakan lämnat tydliga spår. Den ihåliga dörren går inte att stänga ordentligt, inte heller att låsa. Flickvännen känner obehag på grund av omständigheterna, eftersom hon tycker den, enligt henne missvisande, rapporteringen har rört upp känslor

...Allt hon vill är att få ge sin version av en i nuläget mångsidig tragedi.
.

http://univis.it/www.expressen.se/gt/misstankta-mannens-flickvan-forkrossad/

Signaturen på den tårdrypande snyftartikeln läggs alltså vid att tragedin skulle vara "mångsidig". Det är den i bemärkelsen att skådeplatsen för MENA-uppgörelsen är på svenska gator och landar på den svenska notan. Det är den i bemärkelsen att en avlönad tidningspropagandist ger blankt papper till en fördärvad ungdom att orera på. Men den slutsatsen delas givetvis inte av Expopressen. För dom finns det ingen hejd på alla "mångsidiga tragedier" man kan tänkas pixla bort eller lobbar fram genom sitt politiska propagerande.

"Mångsidigheten" i Expopressens värld är att sudda ut skiljelinjerna mellan brottsoffer och förövare så till den grad att den knivskarpa kontrasten mellan dessa två urholkas. En osedvanligt vidrig hyllningsartikel av det importerade våldet.
Senast redigerad av NS_14 2015-03-13 kl. 12:08.
Citera
2015-03-13, 12:08
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Polisen borde redan ha pressat Tural på allt som han vet - annars blir han snart kallad till polisförhör. Han var med MGM i Thailand och har en omfattande bekantskapskrets i den undre världen, även om han själv är smart nog att inte hamna i brottsregistret. Den killen har brain och det behövs sådana också om de ljusskygga affärerna ska fungera. Dessutom är han väldigt social och känner många ungdomar i Uddevalla och Lysekil som hjälper till att langa och är i behov av narkotika.
Det var det jag var ute och fiskade lite efter. Låter lite otroligt att han skulle vara helt ovetande om vad hans vänner höll på med.
Var han hjärnan och MGM och de två manliga BO musklerna?
Citera
2015-03-13, 12:13
Medlem
Det känns som GM har haft god lokal kännedom det känns som att det ärmycket sannolikt att GM är eller bor i Uddevalla .
Tror knappast någon från Göteborg kommer till lilla Uddevalla för lite skuld eller knark eller annat skummt affär .
Citera
2015-03-13, 12:18
Medlem
Hulls avatar
Det här med att någon annan grupp har hotat GM till att döda sina egna bruschor är inte speciell troligt. Skulle någon hota med att döda din mamma och dina barn eller liknande så skulle man fortfarande aldrig någonsin döda sina egna närmsta vänner. Istället är ett sådant hot en direkt krigsförklaring, ungefär som om alla de som de hotar redan är dödade av dem och det är nu fri jakt på de som hotade. De skulle bli plockade en och en överallt där de dyker upp.

Jag har väldigt svårt att tänka mig att någon skulle vara så dum i huvudet att döda sina egna bara för att man hotar om att döda flera av dennes egna. Det går liksom inte ihop alls.

Hade jag varit under hot på detta sätt hade jag samlat organisationen och börjat sänka de som hotat och alla som är i anslutning till dem överallt där jag vet att de är. Det är liksom redan krig i och med hoten och det är fritt att göra som man vill.

Det enda som är viktigt i det läget är att verifiera att hoten är verkliga och inte någon som "skojar".
Citera
2015-03-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
samma källa som berättade om att en av bo hade en kniv i handen när polisen var på plats och dom fick ta loss den från en av bos händer
Vilket BO hade kniv i handen? Det har väl din källa lätt berättat om denne berättade om en kniv i handen!
Citera
2015-03-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Det här med att någon annan grupp har hotat GM till att döda sina egna bruschor är inte speciell troligt. Skulle någon hota med att döda din mamma och dina barn eller liknande så skulle man fortfarande aldrig någonsin döda sina egna närmsta vänner. Istället är ett sådant hot en direkt krigsförklaring, ungefär som om alla de som de hotar redan är dödade av dem och det är nu fri jakt på de som hotade. De skulle bli plockade en och en överallt där de dyker upp.

Jag har väldigt svårt att tänka mig att någon skulle vara så dum i huvudet att döda sina egna bara för att man hotar om att döda flera av dennes egna. Det går liksom inte ihop alls.

Hade jag varit under hot på detta sätt hade jag samlat organisationen och börjat sänka de som hotat och alla som är i anslutning till dem överallt där jag vet att de är. Det är liksom redan krig i och med hoten och det är fritt att göra som man vill.

Det enda som är viktigt i det läget är att verifiera att hoten är verkliga och inte någon som "skojar".

Det här med brorschor Det är mest affärer . Sen när har kristna libaneser MGM något gemensamt med Muslimer BO1 BO2 .
Citera
2015-03-13, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Det här med brorschor Det är mest affärer . Sen när har kristna libaneser MGM något gemensamt med Muslimer BO1 BO2 .

Jag tycker de verkar ha väldigt mycket gemensamt förutom just religionen. Tror knappast att religionen hindrade eller inverkade på deras vänskap, av livsstil att dömma så tog de inte sina religioner på speciellt stort allvar..
Citera
2015-03-13, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eternitycrow
R begravs 14 i moskén och A 15 enligt D*ra H*med fb sida.
Jag har inte riktigt förstått hur det är möjligt att ha muslimsk begravning utan "dröjsmål" medans svensk begravning får ofta vänta flera veckor. Flickans begravning skrev således om flera veckor tror jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in