2015-03-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
OK jag backar, efter att ha läst Expressenlänken... Jag trodde oxå från början att det var tjejen, som fanns i bilen...men blev konfunderad när jag hör Norska TV2 s inslag....

Förmodligen så är allt bara spekulationer... Hoppas alla är nöjda med denna ursäkt....
Lugnt Men jag tror alla dessa spekulationer och att det står olika information i olika media beror på att det inte varit någon direkt presskonferens från polisen där de presenterat vad som hänt eller vad de hittat. Om media frågar polisen om de kan bekräfta uppgifter eller dementera uppgifter blir nog deras svar "kan tyvärr inte svara på det".
Citera
2015-03-13, 15:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
I vilket hus bor dom om det är så nära?
Pojken somnade sent men hörde inget förutom en bil snabbt lämna platsen, efter kl02:00.

Finns inga opixlade bilder på BO?

Två villor: Ett hus tvärs över gatan, ett stort gult på samma sida som offren. Resten förråd och höghus bakom. Två vånings hyreshus längre bort.
Citera
2015-03-13, 15:48
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Stötte på ett icke-FB~inlägg via nätet, som kopplade ihop misstänkta GM med ett bara veckogammalt dubbel-dödsfall, där polisen avskrev brottsmisstanken.

Källans beskrivning;

Citat:
"I dessa personer gängkrets på ca 20-25 st. - finns det fortfarande likasinnade kvar i staden, av vilka flertalet var med vid misshandeln av 3 raggare 2012. Dessutom inblandade i langning utav skitig spice vilket veckan innan trippelmordet tog livet av två svenska killar*.

*http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3809562-misstankt-overdos-bakom-dodsfall

PS. Jag har försökt kontakta källan via Disqus, men den vägen var blockad av vederbörande. Av olika anledningar fick jag känslan, att denne person besitter djupare insikt än gemene man.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-03-13 kl. 15:52.
Citera
2015-03-13, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Två villor: Ett hus tvärs över gatan, ett stort gult på samma sida som offren. Resten förråd och höghus bakom. Två vånings hyreshus längre bort.

Låter som det skulle vara det tvärs över gatan då. Om dom både såg bilen och BO. Men då tycker man ju dom skulle höra röster/bråk.
Citera
2015-03-13, 15:50
Medlem
profundersams avatar
Citat:
OK jag backar, efter att ha läst Expressenlänken... Jag trodde oxå från början att det var tjejen, som fanns i bilen...men blev konfunderad när jag hör Norska TV2 s inslag....

Förmodligen så är allt bara spekulationer... Hoppas alla är nöjda med denna ursäkt....

Ingen fara, du har väl läst de ännu mer vilda spekulationerna

OT:
Jag skulle inte börja skjuta vid bilen.
Jag skulle också parkerat "snyggt" för att inte påkalla uppmärksamhet.
Påslagna bilen tyder på förväntat kort möte, antingen för att man trodde att det handlade om nåt enkelt eller att man trodde man behövde dra fort därifrån.
Jag skulle stått mer undanskymt för att hålla mötet (där 2 kroppar låg).
Jag tycker det låter mer logiskt att killarna var ute och tjejen i bilen.
Att man parkerar så långt från mötet får mig också att tro att tjejen satt där och inte inblandad alltså.
Citera
2015-03-13, 15:51
Medlem
Citat:
Pojken somnade sent men hörde inget förutom en bil snabbt lämna platsen, efter kl02:00.

(FB) Misstänkt trippelmord i Uddevalla 2015-03-07 under dokument finns olika bilder, märkningen och döda
Citera
2015-03-13, 15:55
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:

Markerat - Nix, iaf inte i tråden, och knappast "fritt" heller (utgår ifrån att de dödas ansikten efterfrågas). I övrigt finns det hur många bilder som helst, via deras Fäjsbåck-konton, deras tjejvänners dito, m fl. Jag tror inte gärningsmän av något grumligt skäl skulle ge sig tid att fota sina nermejade offers ansikten. Polisen har givetvis bilder av de mördade, men den källan är av lätt införstådda skäl stängd.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-03-13 kl. 15:58.
Citera
2015-03-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
(FB) Misstänkt trippelmord i Uddevalla 2015-03-07 under dokument finns olika bilder, märkningen och döda

Okej tack. Men finns det inga fler? Kvinnan var alltså i bilen!?
Citera
2015-03-13, 15:59
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Vi kan inse följande

Den Mördade i Bilen är i varje fall INTE Aziz, Varför skulle Farraj och Kvinnan lämna bilen...

Hmm, om vi antar att AS talar sanning om själva resan från flygplatsen så har man ju tydligen hämtat Farraj och ET efter att man lämnat av AS och en MGM och eventuellt en vän. Kan det vara de två som skulle hämtas till avrättning?
Citera
2015-03-13, 16:00
Medlem
Citat:
Sök på google, finns fler bilder men långt ifrån, annars tror jag de här är de enda
Citera
2015-03-13, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Markerat - Nix, iaf inte i tråden, och knappast "fritt" heller (utgår ifrån att de dödas ansikten efterfrågas). I övrigt finns det hur många bilder som helst, via deras Fäjsbåck-konton, deras tjejvänners dito, m fl. Jag tror inte gärningsmän av något grumligt skäl skulle ge sig tid att fota sina nermejade offers ansikten. Polisen har givetvis bilder av de mördade, men den källan är av lätt införstådda skäl stängd.

Jag tycker några bilder jag sett ser ut att vara tagna ur grannars fönster och de bilderna har ju varit otäckta, alltså bara pixlade så då borde dessa finnas opixlat. Kommer polisens bilder finnas med i FUP?
Citera
2015-03-13, 16:01
Medlem
profundersams avatar
Citat:

Det är inte helt 100 % klargjort pga motstridiga vittnesuppgifter.
Bilderna på BO som ligger utanför bilen visar inte så mycket heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in