2015-03-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumboKlaat
Ja exakt OM han satt i telefon... men tror inte att man säger fixa röka om det var många på stället... tror att om man becknar är man nog jävligt mån om att så få som möjligt vet...
Tänkte på en annan grej också... OM det stämmer att han satt i telefon, och att han lånade ett par dojjor på festen, kan ju varit att han snackade i telefon med det andra BO som behövde hans hjälp... han beskrivs ju av nära och bekanta som den som alltid ställde upp... Han kan ha lånat ett par skor som är lättare att springa i... om man skulle behöva springa dvs.

Om det är RA som ligger i fosterställning nedanför kroppen som ligger raklång på rygg som det ser ut på bilderna innan kropparna täcks över. Så tror jag AF vänt sig om till en skottskadad RA som ramlat ihop på knä, för att hjälpa honom och blir då skjuten och faller raklång baklänges... Jag tror ET blev skjuten först i bilen... därför var bara framdörrarna öppna... och motorn igång det kan ha skrikit åt varandra när de försökte springa vilket av en granne kan ha uppfattats som "gräl"....
Det där med teorin med att låna "snabba skor" var väldigt smart tänkt av dig Den köper jag! Jag tror också det är RA som ligger i fosterställning. Men hur kunde ET bli skjuten först? I tidningen har det stått att vittnen hört tjafs på platsen innan det smällde och att ett vittne kollade ut en stund innan det small och då såg en bil med öppen eller öppna bildörrar och motorn igång. Ett annat vittne ska ha hört tjafs och orden "det är polisens fel". Det verkar alltså ha tjafsats ett tag lite innan det blev pang pang
Senast redigerad av ulvan 2015-03-13 kl. 14:41.
Citera
2015-03-13, 14:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Vänta hon såg indisk ut???

Vem såg indisk ut? facebook-användaren du glömt bort vem det var, men som du tror är en kusin?
Citera
2015-03-13, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Vi kan inse följande

Den Mördade i Bilen är i varje fall INTE Aziz, Varför skulle Farraj och Kvinnan lämna bilen...

Jag tycker att det hela tyder på att Offret i bilen är ET, Mycket tyder på att BO killarna har haft bråttom ur bilen eftersom de lämnar dörrarna öppna och Motorn på, Vilket tyder på att de bara skulle gå ut snabbt och sedan återvända till bilen och Åka i väg

Vem stängde i så fall av Motorn? Jo Gärningsmannen när han har skjutit BO 3 i bilen som förmodligen blivit skjuten sist av de 3

Eller kan den i Bilen varit Farraj som blivit skjuten Först, och de andra två drabbats av panik och försökt att fly, när de blir skjutna...

Den Bilden där man ser ett BO i ett tält, när rättsläkaren, sitter på knä, och en Polis står utanför och antecknar, är förmodligen den personen som varit i Bilen, då de knappast gör den tekniska undersökningen i Bilen... Tror norska TV2 hade den bilden utlagd, och den har funnits tidigare i denna tråden...
Det ser snarare ut som kroppen är en av de som låg på marken, de har nog bara flyttat ut den till asfalten. Vet att andra jämfört med takets position och mycket talar för att det är kroppen som låg ute
Citera
2015-03-13, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Vi kan inse följande

Den Mördade i Bilen är i varje fall INTE Aziz, Varför skulle Farraj och Kvinnan lämna bilen...

Jag tycker att det hela tyder på att Offret i bilen är ET, Mycket tyder på att BO killarna har haft bråttom ur bilen eftersom de lämnar dörrarna öppna och Motorn på, Vilket tyder på att de bara skulle gå ut snabbt och sedan återvända till bilen och Åka i väg

Vem stängde i så fall av Motorn? Jo Gärningsmannen när han har skjutit BO 3 i bilen som förmodligen blivit skjuten sist av de 3

Eller kan den i Bilen varit Farraj som blivit skjuten Först, och de andra två drabbats av panik och försökt att fly, när de blir skjutna...

Den Bilden där man ser ett BO i ett tält, när rättsläkaren, sitter på knä, och en Polis står utanför och antecknar, är förmodligen den personen som varit i Bilen, då de knappast gör den tekniska undersökningen i Bilen... Tror norska TV2 hade den bilden utlagd, och den har funnits tidigare i denna tråden...
Njaee jag tror den personen är samma person som ligger i fosterställning vid skjulet. Man har bara lyft ut kroppen en bit från skjulet. Du ser taket det är skjultaket och inte garagetaket.
Senast redigerad av ulvan 2015-03-13 kl. 14:42.
Citera
2015-03-13, 14:40
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Kvinnan satt kvar i bilen. Det har en polis sagt till mig. Finns ingen mer källa.

Fast det har ju inte jag hört. Så för mig är den med höften en kvinna så länge eftersom det är det jag sett bevisligen så länge. Men jag kan ju ändra mig och du kan säkert ha rätt i det du säger.
Citera
2015-03-13, 14:41
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Kvinnan satt kvar i bilen. Det har en polis sagt till mig. Finns ingen mer källa.

Kan vi sætte et punktum här?

Tjejen var dermed det sidste offer, som jeg spekulerede i helt i starten af tråden. Det er de mest logiske. Hun sad på baksætet og ventede mens pojkvenen skulle "snakke lidt business". Tror hun var ret meget uvidende om hvor alvorig en situation det var.
Citera
2015-03-13, 14:43
Medlem
VWazzs avatar
Övertygad om att det var tjejen som satt kvar i bilen. Varför skulle hon och någon av de andra två gå ur bilen? Ologiskt. Stackara tjej. Rip.
Citera
2015-03-13, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Fast det har ju inte jag hört. Så för mig är den med höften en kvinna så länge eftersom det är det jag sett bevisligen så länge. Men jag kan ju ändra mig och du kan säkert ha rätt i det du säger.
Från vem har du hört? Har du bara kollat en bild eller samtliga bilder som varit uppe i tråden på den som ligger i fosterställning? Och varför utgår du bara från vad ett vittne sagt media när ett annat säger i stort det motsatta?
Senast redigerad av ulvan 2015-03-13 kl. 14:46.
Citera
2015-03-13, 14:45
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Övertygad om att det var tjejen som satt kvar i bilen. Varför skulle hon och någon av de andra två gå ur bilen? Ologiskt. Stackara tjej. Rip.

RA och GM bråkar och vapen dras. Det är klart RA's flickvän ET går ut och gråter och skriker för att de ska sluta bråka, och får då en kula i sig eller kanske ett tiotal.

Att AF sitter kvar i bilen kan bero på att han är van vid att bruschorna kaxar. Det är först när det skjuts som han börjar titta ut.
Senast redigerad av Hull 2015-03-13 kl. 14:50.
Citera
2015-03-13, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
RA och GM bråkar och vapen dras. Det är klart RA's flickvän ET går ut och gråter och skriker för att de ska sluta bråka, och får då en kula i sig eller kanske ett tiotal.
Varför går inte AF ut? Om någon drar vapen???????? Mer troligt att AF går/hoppar ut snabbt (lämnar bildörren och motorn igång) och säger till bruden att sitta kvar och inte röra sig. Jag tror varken AF eller ET trodde att GM skulle skjuta men att stämningen var riktigt obehaglig.
Senast redigerad av ulvan 2015-03-13 kl. 14:53.
Citera
2015-03-13, 14:50
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afatsumo
Så jäkla många inlägg att läsa, kan mycket väl ha missat det, men får fråga igen för säkerhetens skull.

Finns det några säkra källor på var festen ägde rum? Att festen ägt rum hos en polare till BO & MGM, nära BP känns inte troligt. Känns som att de skulle ha hört tjafset, skotten, alt. andra saker som man inte hör vanligtvis klockan 01:00-01:30 på kvällen. Så borde även någon ha sett två personer liggandes på marken klockan 2 när man går hem från festen?

Hur "stor" var festen? Kan det ha varit nära vänner bara eller? Hade det varit en storskalig fest nära BP så borde det finnas någon som gått hem förbi BO (förutsatt att festen ägde rum nära BP).

--
BO (AF) ska ha sagt att han ska göra en grej och lånat ett par skor under festen? Hur kommer de andra BO in i bilden? Ännu ett tecken på att festen INTE ska ha ägt rum nära BP.

Finns det någon information om vart RA & ET var innan skjutningen?
Antigen var det AF som sa åt RA att hämta upp honom, vilket möjligtvis gör att RA & ET var i närheten av festen? Eller så var det helt enkelt att det var RA som bad AF att komma med till mötet.

Vem av dessa två kan ha varit problemet för MGM? Känns som att AF skulle vara den som hamnat i problem och bett RA om assistans än att RA som fuckat och bett AF om hjälp.

https://m.facebook.com/HarrysSliverUddevalla
Citera
2015-03-13, 14:52
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Varför gåt inte AF ut? Mer troligt att AF går/hoppar ut snabbt (lämnar bildörren och motorn igång) och säger till bruden att sitta kvar

Jag lade till en edit där jag beskrev hur AF är så van vid att bruschorna kaxar och håller på sådär att han först inte bryr sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in