2015-03-13, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumboKlaat
Mjo så kan det ju ha varit... "Ska bara fixa en grej" kan ju vara en avledande manöver också... har läst någonstans att AF ska ha suttit i telefon mestadels av sin tid på festen... När nån frågade honom vart han skulle han lånar ett par skor och säger att han kommer snart "Ska bara fixa en grej" kan vara ett svar på något man inte vill förklara djupgående eller ha några följdfrågor på.
OM nu AF suttit i telefonen mycket under kvällen kanske det är bland annat därifrån polisen har fått teknisk bevisning. Han kan iof ha sagt "ska bara fixa lite mer röka". Men att vittnet tagit bort ordet "röka" för han inte vill att det ska komma ut vad som hände på festen. Säger man ska "fixa en grej" kan det låta som du säger lite som om man inte vill riktigt säga vad det är. Jag tror tex inte att han skulle träffa ett ragg/snygg brud för då hade han nog sagt det HÖGT och förklarat i ganska beskrivande ord vad han skulle göra oavsett hur stressad han var
Senast redigerad av ulvan 2015-03-13 kl. 13:33.
Citera
2015-03-13, 13:33
Medlem
i_am_blues avatar
Jag tycker hela den här historien är riktigt märklig. En sak som stör mig med att MS och MS är GM är att morden inträffade så nära inpå att dom kom tillbaka till Sverige efter en långflygning och utlandsvistelse. Det känns som att någon konflikt måste ligga till grund för skjutningarna och frågan är då var och hur denna konflikt startade. Redan innan GM åkte utomlands? Uppstod konflikten under tiden GM var i Thailand på grund av något som hände på hemmplan? Varför skulle då BO hämta dom på Landvetter? Om det redan fanns en konflikt borde väl BO ha känt sig avvaktande och eller rädda för att konfronteras med GM? Kan konflikten ha startat i bilen efter att GM landat? Hur kan en konflikt uppstå så snabbt om det inte är något av vikt som har hänt? Skulle gissa på att GM och BO har en massa artighetsrepliker och skvaller att byta med varandra när man ses - stämningen borde ha varit glad och uppslupen så om konflikten startade i bilen borde det ha varit något allvarligt som låg till grund. Alternativet finns också att konflikten startade på den fest som det spekulerats i att GM och AF ska ha besökt. I sådana fall tyder det ju på att konflikten fanns mellan AF och GM och att RA och ET nödvändigtvis inte hade med saken att göra. RA har tidigare på kvällen agerat chaufför åt GM vilket kan vara känt, när så då AF söker chaufför (han själv har inget körkort) från eventuell fest kan RA ha ställt upp. RA och ET kan då inte ha anat någonting när dom körde AF. Sedan kanske man skulle kunna vända på alltihopa också. Är skjutningarna självförsvar? Blev GM angripna först? Det finns tusen tänkbara teorier.
Citera
2015-03-13, 13:35
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Ja det kanske var en intim/liten fest. När någon säger fest tänker man 15 pers men de kanske vara var 3-4st. Och ja inte helt otänkbart gällande orden "ska bara fixa en grej". Det låter ju som ngn ska fixa knark eller sprit eller cigg. Vad fixar man annars om man är på en fest. Tror dock inte all AF gömde sig i bilen på grund av hjärtproblem. Jag tror han levde som vanligt trots eventuella problem med hjärtat. Han kanske åt hjärtmedicin och kanske var "frisk" så länge han åt medicinen. Han kanske inte ens hade hjärtproblem....... Var han riktigt sjuk skulle han nog inte dra iväg till Thailand och vara inblandad i slagsmål. Ska fixa en grej kan också vara så att han skulle möta upp GM som skulle lämna hans hjärtmedicin som han glömt någonstans.

Möjligt.

Det kan ju lika gärna vara såhär också:

Ännu mer spekulation:

GM kan ju också ha kastat ned vapnet i den där dagbrunnen vid vägen. Det syns ju på den här bilden:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20429806/825/imageColumnDouble/48fcc1d505248/uddevalla4.jpg
Senast redigerad av Hull 2015-03-13 kl. 13:52.
Citera
2015-03-13, 13:42
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_am_blue
Konstigt, undra varför? Fanns information i dom som polisen inte vill att ska komma ut?

De känns dom om de vill lägga locket på. Eller finns det en allvarlig hotbild.

Tänkte på det åklagarnsa att muntlig bevisning finns. Kan det vara att de befunnit sig på platsen. Vad kan de vara undrar man eftersom de räknar med en så lång process som upp till 6 månader
Citera
2015-03-13, 13:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Gå tillbaka i trpden dr de lagt ut filmen på gripandet av MGM. På filmen har han helt nya skor svarta och oranga. Ochbpåståendet är inte mitt eget utan kom av någon annan efter visad film.
Egentligen är skorna jävligt jobbiga att älta om sida upp och sida ned.
Det finns andra intressantare saker. Utan sko avtryck vet vi nada och jag tror inte skorna är det avgörande motivet

Vänta nu! Att de mördats p.g.a några skor har väl aldrig varit aktuellt som ett motiv?

Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Det enda bevisningen som finns är grabbarna i Thailand blir upphämtade på Landvetter
Om de var fest eller inte den kvällen är inget som är säker .
Mer bevisning smartphones och iPhones . Undrar om någon här jobbar på Telia eller tele2 då kan vi se ifall bröderna har haft iPhones eller smartphones

Vad skulle "grabbarna i Thailand blir upphämtade på Landvetter" vara för något slags bevis för att bröderna är skyldiga till morden?

Tror du att polis och åklagare ljuger när de offentligen går ut och säger att det finns både teknisk och muntlig bevisning mot dessa herrar?

Förresten: Iphone är en smartphone.
Citera
2015-03-13, 13:49
Medlem
Mkt snack om tigrar, på Facebook kort och dylikt. Har inget att göra med Angereds tigrarna (gänget)?
Citera
2015-03-13, 13:51
Medlem
Balkan-Kings avatar
Tilhører brøderne M. en bestemt gjæng?
Citera
2015-03-13, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Möjligt.

Det kan ju lika gärna vara såhär också:

Ännu mer spekulation:
Jag tror mycket väl att dådet kan ha börjat så. GM ifrågasatte BO men BO kaxade och GM drog då vapen. Jag har dock fått för mig att det är tjejen som sitter i baksätet. Hade en kille suttit där känns det som han hade gått ut bilen och kollat vad de sysslade med om han nu inte höll på med nåt som han ville ta i baksätet. Men jag vet inte ens om de brukade narkotika så det är givetvis enbart spekulationer. Gällande att AF eventuellt drog en lina istället för att lägga sig i tjafsen känns det mindre tänkbart men han kanske var "halvbäng" om han tagit några droger tidigare på kvällen. Jävligt dum fråga kanske men är det vanligt att dra linor i baksätet? Varför drar han inte linan på festen istället i sådana fall? Sen känns det som "20-åringar" i allmänhet mest röker på och inte drar linor men det kan vara fel uppfattat av mig.
Citera
2015-03-13, 13:53
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumboKlaat
Mjo så kan det ju ha varit... "Ska bara fixa en grej" kan ju vara en avledande manöver också... har läst någonstans att AF ska ha suttit i telefon mestadels av sin tid på festen... När nån frågade honom vart han skulle han lånar ett par skor och säger att han kommer snart "Ska bara fixa en grej" kan vara ett svar på något man inte vill förklara djupgående eller ha några följdfrågor på.

En tanke är ju att BO1, man och BO2, kvinna (hon kanske redan är död och lyfts ur bagaget på bilen, däckspåren syns tydligt precis brevid hennes kropp) redan är på mordplatsen och att telefon samtalet till BO3 inte alls är från BO1/2, utan från MGM.

BO1/2 hävdar att BO3 har någon typ av inblandning i skiten som hänt och vill bara snacka med honom. Han lånar skor (finns det bekräftat) säger till typ sin kusin -kommer strax ska bara fixa en grej.

Och när han kommer fram ber en av MGM att få prata med honom ensam.
Sen går de till bilen och allt går fel.
Citera
2015-03-13, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Vad är det för blurr vid höften på jeansen? Har de pixlat bilden just där eller ser jag så illa?

Tycker det ser ut som om BO har en skyddsväst under jackan. Hänvisar till den beigea/brunaktiga delen som syns strax under jackans nedre kant. Någon har väl tidigare nämnt skyddsväst i tråden har jag för mig.
Citera
2015-03-13, 13:54
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_am_blue
Konstigt, undra varför? Fanns information i dom som polisen inte vill att ska komma ut?

Vittnens artiklar finns kvar
Citera
2015-03-13, 13:57
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Håller med och dessutom behöver väl inte allt som inte är straffbart vara moraliskt riktigt. Bara för att en sak inte är belagd med straff så betyder det väl inte att det är moraliskt rätt att göra den. Dessutom ändras lagar hela tiden så det är inte otänkbart att detta kommer att ändras om någon politiker får upp ögonen för problemet. Folk kanske har olika gränser för vad man anser är rätt och riktigt men att lämna felaktiga uppgifter till polisen tror jag egentligen de flesta tycker är mindre bra då samhället i stort vill ha trygghet och sanning. De flesta verkar gilla ärliga människor. Folk kan snacka skit om polisen men när de är utsatta för brott så är det ofta polisen de ringer för hjälp och då vill man väl inte att någon annan lämnar felaktiga uppgifter. Nu vet vi självklart inte om tjejen lämnat felaktiga eller riktiga uppgifter och jag låter polisen göra bedömning av detta.

Samtidigt kan det vara straffbart att ljuga även i förhör, beroende på vad lögnen innebär. Det kan handla om skyddande av brottsling, underlåtenhet att avslöja brott och många andra lagbrott. Så, som vissa inte tror här; att ljuga hej vilt i förhör kan ge problem, och är inget du bara kan göra hur som helst utan att riskera att bli åtalad för något slags brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in