2015-03-12, 14:13
Medlem
Det enda bevisningen som finns är grabbarna i Thailand blir upphämtade på Landvetter
Om de var fest eller inte den kvällen är inget som är säker .
Mer bevisning smartphones och iPhones . Undrar om någon här jobbar på Telia eller tele2 då kan vi se ifall bröderna har haft iPhones eller smartphones
Citera
2015-03-12, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nastyhead
Varför skrev dom misstänkta bröderna 'Vila i frid' på deras Facebook OM dom nu är skyldiga? Verkar skruvat men 'ses väl oskyldigt ut'

Hm?
Mer intressant tycker jag det är varför de inte skrev nåt om att den kvinnliga BO skulle vila i frid också tycker jag. Den kvinnliga BO var ju ändå deras "kompis" flickvän
Citera
2015-03-12, 14:14
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Nä just det varför skulle tirana boys låta några leksaks gangsters stå som mottagare till ett sådant stort parti? När dom har egna riktiga ganstrar från malmö i söder till Göteborg i norr. Dessa nötterna från Uddevalla äger ju inte ens skiten dom står och går i. Kan man inte ens hosta fram sketna 15000:- så är man ju slut som artist.
Men det tror jag nog att det är så det funkar! De stora pojkarna delegerar för att komma undan skuld, dom vet att småkillarna vill leka gangster samt att dom är tillräkligt rädda för att inte blåsa dem. Kickbacks är nog ganska liten för deras grovgöra!
Citera
2015-03-12, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Kan ju inte vara så himla lätt om man har restriktioner. Blir ju som att sitta isolerad då, kan ta knäcken på många även om man känner sig riktigt tuff i början.

https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/hakte/en-dag-pa-haktet
Ya men ovisshet är också en av de värsta. I fängelse vet man straffgraden och man försöker acceptera den.
Citera
2015-03-12, 14:16
Medlem
Hittar ett mobil nummer

http://personer.eniro.se/p/mark+saliba/95543711

Kan man se ifall det är abonnemang eller kontant kort
Citera
2015-03-12, 14:17
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Viktoria Karlsson som tillsammans med vice chefsåklagare Per-Erik Rinsell kommer att leda den fortsatta utredningen om trippelmordet. På grund av att alla inblandade vid förhandlingen har belagts med så kallat yppande förbud från tingsrätten, så kan hon inte kommentera det som sagts under häktningsförhandlingarna. Viktoria Karlsson berättar fortsatt att med tanke på att fallet är så stort och speciellt så behövs det två åklagare. Tillsammans med Rinsell kommer hon gemensamt att driva utredningen. När det gäller själva häktningsbeslutet säger Karlsson följande: "Vi har presenterat den bevisning som föreligger just nu i utredningen, och tingsrätten har uppebarligen gjort samma bedömning som vi att det föreligger sannolika skäl för att de här personerna är misstänkta för mord. Viktoria Karlsson avslöjar också att samma bevisning från utredningen har lagts fram för tingsrätten vid båda häktningsförhandlingarna.
Det fetade antyder att ev. teknisk undersökning ännu inte fastställt vem som höll i vapnet (ā propå trådens tidigare diskussion om krutrester).
Citera
2015-03-12, 14:20
Medlem
Sgt.Blands avatar
"- Jag har en bild av vad som hände den kvällen (i fredags). Den redogjorde jag för i rättssalen men kommer inte att tala om här. Det är oerhört viktigt att det blir en noggrant genomförd rättegång, sa Per-Erik Rinsell."

Mycket märkligt uttalande från åklagaren. Att tala om rättegång några dagar in i en förundersökning där det inte finns några vittnen som har sett händelsen och där GM har haft gott om tid på sig att städa undan bevis ska man passa sig för. Om det inte finns mycket bra teknisk bevisning så är det inte säkert att det blir något åtal överhuvudtaget. Det finns ju många fall där MGM suttit häktad i månader för att sen släppas i brist på bevis så det här är inte över på långa vägar.
Citera
2015-03-12, 14:21
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Va fan, är allas Facebook konton nerlagda?
Citera
2015-03-12, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sourcreamchipsen
Va fan, är allas Facebook konton nerlagda?

Syftar du på de länkade kontona så får du nog fylla i adressen då det saknas vissa bokstäver.
Citera
2015-03-12, 14:25
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Syftar du på de länkade kontona så får du nog fylla i adressen då det saknas vissa bokstäver.

Vet inte hur jag ska hitta länkningarna fortast, men M*rk S*alibas konto är väl nerlagt?
Finns det några andra i deras familj som har facebook
Citera
2015-03-12, 14:25
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu stod det snarare "en av vännerna" som var på festen, samt att flickvännen till MGM säger sig inte varit på denna fest.

Inkl. att den där brodern kommer EFTER att han gått, så hans skor lär det inte vara BO promenerar runt i.

När ska du fatta att skorna och låna är uppdiktad teori. Kan du sluta nu. Fem sidor om skor
Citera
2015-03-12, 14:26
Medlem
michieffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
"- Jag har en bild av vad som hände den kvällen (i fredags). Den redogjorde jag för i rättssalen men kommer inte att tala om här. Det är oerhört viktigt att det blir en noggrant genomförd rättegång, sa Per-Erik Rinsell."

Mycket märkligt uttalande från åklagaren. Att tala om rättegång några dagar in i en förundersökning där det inte finns några vittnen som har sett händelsen och där GM har haft gott om tid på sig att städa undan bevis ska man passa sig för. Om det inte finns mycket bra teknisk bevisning så är det inte säkert att det blir något åtal överhuvudtaget. Det finns ju många fall där MGM suttit häktad i månader för att sen släppas i brist på bevis så det här är inte över på långa vägar.

Tja, det verkar på åklagaren som att man har nog med kött på benen för att häkta båda bröderna på sannolika skäl. Absolut finns det fall i historien där de misstänkta har släppts i brist på bevis men inte rimligen häktar man personer på sannolika skäl utan att ha något att väcka åtal med. Det om något låter märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in