2015-03-12, 13:53
Medlem
Krakems avatar
MGMs alibi avvisas:

Citat:
Vice chefsåklagare Rinsell avvisar de mediauppgifter, från anhöriga till de mordmisstänkta, att männen skulle ha alibi för mordtidpunkten.
- Jag delar inte uppfattningen att det finns alibi. Och det gjorde uppenbarligen inte heller tingsrätten, sa Rinsell.
Han vill inte svara på om något mordvapen hittats.
Däremot bekräftar han att de misstänkta mördarna varit i Thailand.

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.3821769

Vad Angelica Stenqvist försökte med är oklart. Allvarliga saker att försöka ljuga om trippelmord.

Hennes varande och blivande i en liten stad som Uddevalla ligger inte i hennes egna händer nu skulle jag vilja säga.
Citera
2015-03-12, 13:53
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Jesus! Så om min vän som är polis förtroligt berättar för mig att han ibland ljuger för att få en misstänkt brottsling att erkänna så ska jag outa den polisen för tjänstefel här? Är du frisk eller?

Fast nu Tror jag du svamlar. Du skrev att oskyldiga åker in ofta. Nu avslöjade du ju din vän. Inte så bra kanske
Citera
2015-03-12, 13:56
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Har hört att det är jobbigare att vara häktad än att sitta i fängelse. Stämmer detta?

Kan ju inte vara så himla lätt om man har restriktioner. Blir ju som att sitta isolerad då, kan ta knäcken på många även om man känner sig riktigt tuff i början.

https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/hakte/en-dag-pa-haktet
Citera
2015-03-12, 13:58
Medlem
Citat:
Har hört att det är jobbigare att vara häktad än att sitta i fängelse. Stämmer detta?

Om det är fulla restriktioner så är det säkert så.
Citera
2015-03-12, 13:58
Medlem
i_am_blues avatar
SÅ dum är jag inte att jag inte fattar gången. Menar mest varför man lägger den kommentaren. Det hör väl inte direkt till vanligheten om att man uttalar sig om hur tidskrävande och omfattande en utredning kommer att bli och därför blev jag nyfiken på om det var något med det här fallet som sticker ut. (Bortsett från att det är ovanligt med trippelmord)

Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern
Man har många förhör som måste gås igenom, bara första dagarna gjordes det 150+, nya förhör, utlåtande från rättsläkare/obduktion tar tid, SKL ska gå igenom teknisk bevisning vilket tar tid, sammanställning av annan teknisk bevisning etc. osv. osv.
Citera
2015-03-12, 13:59
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Var någonstans framgår det att MGM hade nya skor på sig? Kan du peka på var du har fått den informationen och då menar jag inte från en flashbackare, som har en moster i Kanada med en symaskin på avbetalning, som refererar till en annan flashbackare som refererar till en annan flashbackare.

Gå tillbaka i trpden dr de lagt ut filmen på gripandet av MGM. På filmen har han helt nya skor svarta och oranga. Ochbpåståendet är inte mitt eget utan kom av någon annan efter visad film.
Egentligen är skorna jävligt jobbiga att älta om sida upp och sida ned.
Det finns andra intressantare saker. Utan sko avtryck vet vi nada och jag tror inte skorna är det avgörande motivet
Citera
2015-03-12, 13:59
Medlem
Citat:
Beror nog på vad man har för personlighet men TROR att om man sitter i fängelse kan man gå runt snacka med andra kolla TV, kolla tidning och kanske tom träna i gym? Är du häktad sitter du i ett rum själv utan tillgång till TV tidningar eller kontakt med omvärlden, du får bara snacka med din advokat, då tanken är att man vill undvika att den som är häktad förstör bevis eller pratar ihop sig med andra osv. Häktad anses vara ganska ingripande varvid alla misstänkta inte ens häktas utan vissa får vara ute i det fria tills det blir rättegång. Tror folk tycker att inte kunna ha kontakt med omvärlden är värst. Inte kunna prata med tex sin sambo eller sina barn om man har några måste vara skitjobbigt.
Citera
2015-03-12, 14:01
Medlem
Citat:

Det är jobbigare. Särskilt under tiden man har restriktioner. Men även senare när man får träffa andra häktade så är man inlåst större delen av tiden. På fängelset så är man mycket mera ute tillsammans med andra och får jobba eller plugga.
Citera
2015-03-12, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Kan ju inte vara så himla lätt om man har restriktioner. Blir ju som att sitta isolerad då, kan ta knäcken på många även om man känner sig riktigt tuff i början.

https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/hakte/en-dag-pa-haktet
Häktet bryter ner dom.Fast dom tror dom är tuffa och coola.
Citera
Medlem
Citat:
Beror nog på vad man har för personlighet men TROR att om man sitter i fängelse kan man gå runt snacka med andra kolla TV, kolla tidning och kanske tom träna i gym? Är du häktad med fulla restriktioner tror jag att sitter du i ett rum själv utan tillgång till TV tidningar eller kontakt med omvärlden, du får bara snacka med din advokat, då tanken är att man vill undvika att den som är häktad förstör bevis eller pratar ihop sig med andra osv. Häktad anses vara ganska ingripande varvid alla misstänkta inte ens häktas utan vissa får vara ute i det fria tills det blir rättegång. Tror folk tycker att inte kunna ha kontakt med omvärlden är värst. Inte kunna prata med tex sin sambo eller sina barn om man har några måste vara skitjobbigt.
Citera
Medlem
Om vi bortser från bröderna vad finns för andra som kan vara misstänkta
Citera
2015-03-12, 14:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
En häktescell är mer spartansk inredd än en fängelsecell, vilken blir mer som ett enkelt rum.

Som häktad kan man dessutom när som helst bli hämtad till förhör utan föregående varning. Det tillkommer även den ständiga oron över att inte veta vad som sker.

I fängelse har man sina rutiner med fasta tider för mat, arbete osv., så nog är häktet tuffare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in