2015-03-13, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men är hon född 1995 så är det ju inte hon som vittnet sett.

Li*a kan lika gärna vara l*sa som l*na.
Citera
2015-03-13, 10:11
Medlem
[quote=Ateistallan|52628967]
Citat:
Ursprungligen postat av bb02
Brödraskapet wolfpack

Och brödraskapet hängde vid kravallstaketet vid brottsplatsen. Man kan ju undra varför.
Citera
2015-03-13, 10:14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Li*a kan lika gärna vara l*sa som l*na.

Lisa är bekräftat av vittnet.
Citera
2015-03-13, 10:19
Medlem
Shambolics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Förlåt! Vad är Laddet?

Ladd är kokain.
Citera
2015-03-13, 10:19
Medlem
PeterNosters avatar
Har verkligen åklagaren sagt något om SMS? Har GT fått mer ur åklagaren än andra?

Citat:
Åklagaren har sagt till GT att bevisningen mot bröderna består av bland annat sms som binder dem till mordplatsen.

http://www.expressen.se/gt/det-ar-som-om-att-forlora-tva-soner/

Det jag sett är att en MGM medgivit att han träffat offren tidigare på dagen.
Citera
2015-03-13, 10:29
Medlem
Scrolla igenom Turals FB så ser du snart att en av hans bästa vänner är en som heter Alkhal - hans bror satt häktad efter knarkrazzian men är nu på fri fot och jobbar plötsligt i Södertälje. Någon skrev att knarket som försvann i Uddevalla egentligen var avsett för Södertälje - vet dock inte sanningshalten i detta. Alkhal är ett välkänt namn i Lysekil med kopplingar till bland annat Granit MC som misstänks ha starka kopplingar till Hells Angels. En av bröderna har nyligen startat upp verksamhet i Vänerborg. Sedan tidigare driver familjen Grötö Bil, där polisen slog till vid knarkrazzian, dock utan att finna något av värde.

Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Nguy*n? Är det Ho*ng du menar. Han verkar ha varit med MGM och ett av BO i Thailand 2013 och hade en Australien resa bokad till den 9:e december. Sitter han häktad eller är frisläppt i väntan på rättegång?

Alkh*l? Vad är det för en? Inget namn jag sett här tidigare. Verkar inte vara vän med varken BO eller MGM på fb.
Citera
2015-03-13, 10:30
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Givetvis är de inte oskyldiga, men det är absolut inte en galen teori.

Om din familj och du var i livsfara om du inte dödade 3 personer, vad hade du själv gjort? Försatt din familj i sådan fara eller rännt maffians ärenden?

Antagligen hade jag berättat läget för alla mina familjemedlemmar och berättat det för vänner som jag känt sedan barnsben. Hitta en lösning och i värsta fall lämna landet. Ungefär så hade jag nog gjort. Inte fan hade jag dödat mina barndomsvänner och sedan fått livstid.. Känns ju inte direkt som en bra lösning..
Citera
2015-03-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Martin jobbade på No Problems som ställningsbyggare. Jasså de har kopplingar till HA. På vilket sett, pengatvätt?

Jag jobbar också i branschen
Dock inte där ..det rör sig säkert om penga tvätt .skumma chefer med "vänner "inom HA och kåkfarare gillar dom särskilt att anställa i utbyte mot ja pengatvätt ??
Citera
2015-03-13, 10:41
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Scrolla igenom Turals FB så ser du snart att en av hans bästa vänner är en som heter Alkhal - hans bror satt häktad efter knarkrazzian men är nu på fri fot och jobbar plötsligt i Södertälje. Någon skrev att knarket som försvann i Uddevalla egentligen var avsett för Södertälje - vet dock inte sanningshalten i detta. Alkhal är ett välkänt namn i Lysekil med kopplingar till bland annat Granit MC som misstänks ha starka kopplingar till Hells Angels. En av bröderna har nyligen startat upp verksamhet i Vänerborg. Sedan tidigare driver familjen Grötö Bil, där polisen slog till vid knarkrazzian, dock utan att finna något av värde.
Intressant. Men att de är bästa vänner framgår inte. De har inte kommenterat varandras bilder eller skrivit på tidslinjen. Som man kan se om man tittar på MGM och i vart fall AF fb.

Jag ställde en fråga om den här Tur*al innan i tråden. Då om att han eventuellt kunde vara den 4 thailandsresenären som åkte i bilen tillbaks till Uddevalla. Då var svaret glöm han en snäll kille som inte har med det här att göra. Finns där mer info om Tur*l, är han en snäll pojke med skumma vänner eller hur är det?
Citera
2015-03-13, 10:41
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Jfr ett annat mord i Uddevalla, apropå straffutmätningen .

27-åringen mördade mannen med 55 knivhugg.Efter att den mordömde mannen överklagat straffet på 18 års fängelse fastställer nu hovrätten Uddevalla tingsrätts dom.
http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=1135&parentid=0&link=1.3748390

(FB) Misstänkt mord - Uddevalla
https://www.facebook.com/robin.lauritzen.7

Tidigare straffad, drogmissbrukare.
1987-04-03 (27 år), R*bin B*rg (*=o)
"Okänd address" (enl Upplysning.se)
Citera
2015-03-13, 10:42
Medlem
i_am_blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321

Någon skrev tidigare att knarket som försvann var avsett för viss Stockholms-förort. Någon skrev vidare att den förorten INTE är Södertälje.
Citera
2015-03-13, 10:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Antagligen hade jag berättat läget för alla mina familjemedlemmar och berättat det för vänner som jag känt sedan barnsben. Hitta en lösning och i värsta fall lämna landet. Ungefär så hade jag nog gjort. Inte fan hade jag dödat mina barndomsvänner och sedan fått livstid.. Känns ju inte direkt som en bra lösning..

Det beror ju på vad som är den underliggande orsaken till konflikten. Om du ständigt hamnar i knipa för att barndomsvänner och släktingar är långnästa, klåfingriga, skvallriga eller pratar om saker det inte vet ett skvatt om eller lägger sig i då hade en bättre lösning varit nån slags markering. Inte döda nån i förståne. Man brukar väl märka nån på öronen så det syns för andra att personen inte fattar vad . Eller att de har trasigt knä för att de ränt och lagt sig i där de inte borde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in