2015-03-12, 11:35
Bannlyst
Först och främst, jag är van med att se sånt här, jag har sett det mesta och jag har utvecklat en slags tolerans mot 'gore' vilket gör att jag kan stänga av de känslor som man annars vanligen har när man ser väldigt otäcka grejer. Men dessa bilder fick även mig att må illa, så jag vill varna er lite mer "normala" människor som inte är vana - att räkna med att ni kanske får illamående, depression, chock, mardrömmar eller vad som helst, av att klicka på dessa länkar. Nu har jag iaf sagt det.

Dubbelmorden i Arboga 2008 där två småbarn blev brutalt mördade av "tyskan", här är bilder från bårhuset:
http://www.documentingreality.com/forum/f10/arboga-case-sweden-36948/

Det är stora skallskador(dock huvuden intakt) . Med tanke på de skador man ser på bilderna så är min fråga: av dessa trauman mot skallen på ett barn, kan de varit vid medvetande med dessa skador en tid eller tror ni att de dog ganska omgående?

Hursomhelst jävligt tragiskt och den som utförde detta är beviset på att ondska existerar.
Senast redigerad av PerEvertt 2015-03-12 kl. 11:43.
Citera
2015-03-12, 13:09
Medlem
Strychnos avatar
Jag skulle tro att dom tappade medvetandet ganska omedelbart,
men det beror på vilka slag som kom först, ett hårt slag i sidan på huvudet
är värre för hjärnan än ett slag i pannan eller bakhuvudet(men bakhuvudet är känsligare än pannan).

Eftersom den sista av dom i princip har ett kranie som liknar ett pussel av fragment
och småbitar så är det inte troligt att det barnet var vid medvetande länge.
Citera
2015-03-13, 01:44
Bannlyst
stackars barn, vilket monster som kan göra så

medvetande kan de varit första 1-2 möjligen 3e, men förmodligen inte, kanske i första slaget beroende på var det träffade som tidigare skrev.

det jag skulle vilja vet a är hur kommer det sej att bilderna kom upp på nätet från första början?
Senast redigerad av Toalettstolen 2015-03-13 kl. 01:46.
Citera
2019-02-01, 12:15
Medlem
Sibyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettstolen
stackars barn, vilket monster som kan göra så

medvetande kan de varit första 1-2 möjligen 3e, men förmodligen inte, kanske i första slaget beroende på var det träffade som tidigare skrev.

det jag skulle vilja vet a är hur kommer det sej att bilderna kom upp på nätet från första början?
En teknisk utredare läckte dom.
Citera
2026-06-09, 02:25
Medlem
Lyssnar nu på när Emma berättar om detta i Framgångspodden. Max dog i ambulansen och Saga på operationsbordet. Max ropade på mamma i bakgrunden av larmsamtalet, så nog levde de ett tag efter överfallet.

Och det är ingen som läckt dessa bilder, det var fram tills det här fallet standard att obduktionsbilder var med i FUP då det är en del av obduktionsprotokollet. Någon större spridning var det inte risk för innan internet och framförallt bredband fanns. Det är förresten fortfarande standard att de ingår men man har lärt sig att sekrettesbelägga just den delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in