2015-03-09, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Bara jag som kan undvika att slå på burken av den primära orsaken att nästan alla reklamer är så avskyvärt fåniga, att man får lust att sätta en hagelbock i käften varje gång man råkar få en skymt av dem?

Inte nog med att dom sänds mer än halva tiden utöver aktuella program på nästan alla kanaler, så känns dom även riktade till enstaka målgrupper som barnfamiljer, materialister, kärringar med åldersnoja,mm.
Självklart ska de också alltid innehålla kass musik (som Queen), falska leenden, erbjudanden för de mest välbärgade och annat bluffmakeri.
Det värsta är att jag får känslan av att gemene svensk finner dessa underhållande och dessutom köper skiten?

Tycker alltsammans bara speglar vilket äckligt samhälle vi lever i.

En del reklamer är ju rätt roliga men det är den repetitiva mantrat som får en att banka huvudet i väggen tillsammans med all reklam från radio och internet. Det får en att spy galla över konsumtionssamhället.
Citera
2015-03-10, 20:13
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Bara jag som kan undvika att slå på burken av den primära orsaken att nästan alla reklamer är så avskyvärt fåniga, att man får lust att sätta en hagelbock i käften varje gång man råkar få en skymt av dem?

Inte nog med att dom sänds mer än halva tiden utöver aktuella program på nästan alla kanaler, så känns dom även riktade till enstaka målgrupper som barnfamiljer, materialister, kärringar med åldersnoja,mm.
Självklart ska de också alltid innehålla kass musik (som Queen), falska leenden, erbjudanden för de mest välbärgade och annat bluffmakeri.
Det värsta är att jag får känslan av att gemene svensk finner dessa underhållande och dessutom köper skiten?

Tycker alltsammans bara speglar vilket äckligt samhälle vi lever i.
Får hålla med, men inget ont om Queen hördu!
Citera
2015-03-10, 20:25
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Får hålla med, men inget ont om Queen hördu!

Vet att Queen är ett väldigt hyllat band och uppskattade världen över, men när deras musik spelas i svenska reklamer kan jag inte undgå att tänka att den är inkvoterad av principen att frontmannen var homosexuell och har en martyrroll i dagens HBTQ-dominerande samhälle.

Personligen avskyr jag Queen - Inte för att Freddie Mercury var homosexuell, utan för att deras musik helt enkelt inte tilltalar mig.
Citera
2015-03-11, 10:46
Medlem
cosmic_dancers avatar
Den dedikerade hamburgekocken Adam som får sin bil fixad av sin bank. Vill man se hela filmen kan man gå in på deras hemsida. Vem fan skulle vilja det? Hans brud pratar skriker gällt också "Det här är din Adam"
Citera
2015-03-11, 13:03
Bannlyst
unicef reklam med den lila neger pojken som har spruta i skallen och sen ser man honom 4 dagar senare är det verkligen samma barn?
Citera
2015-03-11, 18:48
Medlem
ItsNeverLupuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
unicef reklam med den lila neger pojken som har spruta i skallen och sen ser man honom 4 dagar senare är det verkligen samma barn?

Varje gång en unicef/action-aid-reklam kommer upp så undrar jag om barnen fortfarande lever.

OnT: Reklamen för flygresor.se får mig att vilja undvika deras hemsida för all framtid.
Bubblare: Candy crush saga.
Citera
2015-03-11, 20:22
Medlem
Alla tele2 med "frank".
Citera
2015-03-11, 21:55
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Den dedikerade hamburgekocken Adam som får sin bil fixad av sin bank. Vill man se hela filmen kan man gå in på deras hemsida. Vem fan skulle vilja det? Hans brud pratar skriker gällt också "Det här är din Adam"
Hemsk reklamfilm! Såg den för första gången häromdagen, otroligt larvig helt enkelt.
Citera
2015-03-12, 20:11
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bert-Ljung
Hemsk reklamfilm! Såg den för första gången häromdagen, otroligt larvig helt enkelt.

Javisst är den, känns inte ett dugg trovärdig. Varför skulle han få bilen fixad av nån jävla skitbank
Citera
2015-03-12, 23:07
Medlem
Stackarens avatar
Nu går den förskräckliga ostreklamen igen! Med det dubbade paret som ligger i en park och kvinnorösten talar svenska med hemsk fejk-fransk brytning. Röstskådespelarna kan inte ha detta jobb i sina CVn... Vad heter osten nu igen? Jag har tydligen förträngt den biten, som egentligen är reklamens syfte :P

Chiquita-låten gör mig arg.

Hade förväntat mig att se fler här nämna Viasat-reklamen med de vidriga sameungarna. Är så sjukt trött på dem. Låh-leoh-låh-le-låh-le-låh-le-låååh
Citera
2015-03-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer

Älskar denna reklam!

Min absoluta favorit just nu.. Härliga människor!
Citera
2015-03-13, 12:52
Medlem
Betsson. Jag ska köra ner den där jävla trumpeten i halsen på alla i reklamen, producenten, regissören, och VDn för det förbannade bolaget. Om man spelar blir det tydligen fest och alla börjar dansa, det köper jag. Men ge FAN i trumpeten!!
Tack gode gud för att comeons reklam inte sänds längre, inte konstigt att folk blir seriemördare...

Chiquita är ju också en ny höjdare. Kunde dom inte ha hittat någon med sämre taktkänsla och ton än horan som sjunger? Och låten måste ha designats av ett mongo med downs och cerebral pares...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in