2015-03-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
OK, infon om barndomsvänner har jag inte inte sett dig använda i andra trådar. Det var nytt! Däremot har vi nog helt olika uppfattning om vad som är viktigast för den här typen av människor. Barndomsminnen kärlek, vänskap eller det de kallar "respekt". Jag tror faktiskt de skiter i allt annat, om de inte får sin "respekt".

Du har kanske rätt den här gången, även om jag inte tror det. Men med ditt sätt att resonera kan man lägga ned FB. Om man nu bara får diskutera helt avgjorda brott.

Nej, vi behöver inte lägga ned FB. Men det ska ändå vara tillåtet att tvivla, och kanske ska vi mer fokusera på brotten i stället för hudfärgen och etniciteten och inte tala om olika ''typer av människor" när det gäller mord även om MGM har begått mindre brott tidigare, liksom BO. Men eftersom MGM har häktats på sannolika skäl så är även jag numera tveksam till deras oskuld.
Citera
2015-03-12, 22:24
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Såg nu på den pixlade bilden att något orange finns inte där, så det är nog bara för att markera fynd, sen numreras dessa efteråt. Ser dock ut som en fimp bakom närmaste BO.

Så är det naturligtvis. Tack
Citera
2015-03-12, 22:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Anledningen till att jag tvivlat på deras skuld är - som jag redan skrivit om - att de var goda vänner, till och med barndomsvänner, med de manliga BO och att ingen av deras och de manliga BOs gemensamma vänner kunde tro på att de var GM, enligt media. Sedan kan det förstås finnas andra vänner som har en åsikt men som inte uttalar sig i media. Det andra som jag tycker är obegripligt
är att MGM deltagit i sorgen och saknaden efter BO på Facebook och kanske även i stormningen av brottsplatsen. MGM är unga, 21- 22 år gamla. De har mördat tre personer varav två är deras bästa vänner och en är en ung kvinna som de känner väl i och med att hon var flickvän till en av de bästa vännerna. Jag förstår inte att de dagen efter morden - som de själva begått - kan uppträda så kallsinnigt. Kanske är de psykopater vilket de lyckats dölja väl fram till morden, kanske var de drogade när de begick morden, kanske var de drogade efter morden. Jag vet inte men jag inte ihop detta.
I goda vänners lag: (FB) Mord på Fredrik Ferb, Skogås centrum 11/8
Ingen av bruschorna kunde tro att bruschorna var brottslingar? Den har vi aldrig hört förr. Eller jo. Bästa vänner och "käre bror" förändras ibland lika fort som vädret.
Obegripligt för dig alltså att, om(m) bröderna verkligen utförde morden, de för att undvika misstankar måste göra som alla andra? Inlägg på fejan och uppslutning på plats dagen efter.
Nej, de har inte dolt att de är psykopater (vi skippar diagnosticering tycker jag). Våldsverkare har nog ofta sådana drag.

Framtiden får utvisa vilka som gjorde vad men sitt inte här och snörvla, du vet redan att det på FB spekuleras rått om allting. Det lär inte du kunna ändra på det så det är bara tröttsamt med dina ständiga försök när din etniska bias rinner till.
Senast redigerad av DreamTwister 2015-03-12 kl. 22:32.
Citera
2015-03-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
På bilden är de loose precis som boyfriend jeans. Ser ut som HM's modell, eller påminner om
Brallor som var moderna 2013
Citera
2015-03-12, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Är det Margot och Saudis Kung som avatar du har?

Jag tror det är en bra strategi att fly så fort det verkar braka lös. Bättre att dra ifrån eländet och ta sig så långt bort det går om man själv inte har del i detta. Finns liksom ingen anledning att riskera sina resurser och medarbetares liv när det ändå är meningslöst.

Jag har varit ihop med en kvinna som knivhögg mig och fick 18 månader på Hinse(det intressanta var att föreningen för brottsoffer ringde aldrig mig) Trotts att jag låg på sjukhus i 8 dagar.

Jag fick 11 000 i skadestånd och ett ärr på magen som aldrig går bort.

Nej nu går vi så OT och detta hände för mellan 20 - 14 år sedan.

För att knyta ihop säcken jag har varit med om en del men har aldrig blivit riktigt kriminell och jag vågar säga detta för ingen vet vem jag är för dom jag känner är jag skittråkig. Dom som tror att ett liv med kriminella kontakter är bra är ute och seglar inte ens mina barn vet hälften, sånt här är bara SKIT och har aldrig gjort mig något gott.

Måtte dagens ungdomar börja inse att ett kriminellt liv är bara skit. Skulle jag någonsin träffa en kvinna hur skulle jag förklara alla mina år mitt CV är piss... Ta till er detta!
Citera
2015-03-12, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Man ser tydligt en röd orange grej till höger som tecknikern just ska markera.
Är också novis på vapen, men det var en jätte duktig person inne tidigare. Hoppas han läser din fråga. Skulle vara intressant att veta

Här har vi svaret, titta på bilderna så ser du orange trekanter utplacerade.

http://www.dailymail.co.uk/wires/ap/article-2984168/Swedish-police-investigate-possible-triple-homicide.html
Citera
2015-03-12, 22:35
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
Nej, vi behöver inte lägga ned FB. Men det ska ändå vara tillåtet att tvivla, och kanske ska vi mer fokusera på brotten i stället för hudfärgen och etniciteten och inte tala om olika ''typer av människor" när det gäller mord även om MGM har begått mindre brott tidigare, liksom BO. Men eftersom MGM har häktats på sannolika skäl så är även jag numera tveksam till deras oskuld.

Det är inga mindre brott. Du sysslar med medveten desinformation och du gör det i ett speciellt syfte, i tråd efter tråd.
Citera
2015-03-12, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Hur räknar du nu? 4 är det väl vi slipper?

Dom är inte dömda än. Det finns en viss risk att bevisningen inte håller och då får dom ett fett skadestånd för att ha suttit i häktet ett tag.
Citera
2015-03-12, 22:37
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franky-D
Dörren var väl öppen, det stod ju att joggaren trodde att någon fått motorstopp och behövde hjälp. Han såg då en död man i baksätet..
Nej man ser tydligt på första bilden Aftonbladet släpper på bilen att båda framdörrarna är öppna och bakdörrarna med tonade rutor är stängda.
Citera
2015-03-12, 22:38
Medlem
LinusShillTipss avatar
Tydligen är det konvertiten Carrolina Farrajs muslimska kusin som blev mördad.

Alltså inget av värde som gick förlorat (Han har även blivit dömd för grov misshandel etc).
Citera
2015-03-12, 22:38
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Ja, undrar vad som skiljer dem från varandra bara, varför de inte bara använder sifffror alt bokstäver
Det är en bra fråga, gissar på det kan vara olika typer av spor/fynd..
måste googlas
Citera
2015-03-12, 22:39
Medlem
Citat:
även om MGM har begått mindre brott tidigare,
Aha så misshandel och rån är mindre brott? Mindre brott är typ fortkörning. Har suttit på kåken har man begått ett grovt brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in