2015-03-12, 22:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Vem vet vad killarna i bilen från Arlanda sade?

Arlanda? Landvetter var det väl ändå?
Citera
2015-03-12, 22:04
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Det hela har blåsts upp till otroliga proportioner, min gissning är att det handlar om problemet med pengar och till sist folk som är rädda. jag kan tänka mig att MGN var rädda

Jag har själv varit med om att ett bråk kan börja med en liten grej som sen växer sig större när hot blir inblandade.

Leif GW brukar kalla detta för den vanligaste mordorsaken.

Jag var med om att folk söp i en lägenhet och tog piller efter 12 timmar blev en kille så rädd för att bli mördad att han stack kniven i en tjej och följde en pojke in på toaletten som var helt oskyldig och högg han med tolv hugg.
Som tur var hade jag gått men jag fick vittna, på den tiden fick dubbelmördaren 11 år och kom ut efter 7.
En annan gång flög en kille på mig med yxa och jag hoppade utfrån 2 dra våningen bröt benet. Det har jag berättat förut här på FB

Ett år senare mördade den killen sin tjej och fick 15 år.

Enda orsaken att jag klarat mig är för att jag flyr hellere än bråkar.

Det går inte att veta hur folk reagerar på flödder och brännvin och den snällaste kan mörda.

Jag kände en kille som tog hem en helt okänd kille för att han var snäll han blev mördad med 55 hugg.

Jag personligen undviker folk som jag inte känner för man vet aldrig hur tokiga folk blir på blanddroger.

Sen så flyttar jag ofta.

Är det Margot och Saudis Kung som avatar du har?

Jag tror det är en bra strategi att fly så fort det verkar braka lös. Bättre att dra ifrån eländet och ta sig så långt bort det går om man själv inte har del i detta. Finns liksom ingen anledning att riskera sina resurser och medarbetares liv när det ändå är meningslöst.
Citera
2015-03-12, 22:05
Medlem
Hrimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenat
Finns ingen koppling såvitt det framkommit
F*ey blev skjuten i Uddevalla för några veckor sen och ska tydligen vara bra igen, först troddes det att detta var en hämndaktion för det men det har inte framkommit nåt som pekar på det

Edit: Missade att det redan svarats på detta men vet inte hur man tar bort inlägget

Finns ju ändå intressanta paralleller och koppling till de två nu häktade i bekantskapskrets. (FB) En person skjuten i Uddevalla - Allvarligt skadad, 29 Jan - 2015
Senast redigerad av Hrimner 2015-03-12 kl. 22:15.
Citera
2015-03-12, 22:07
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Såg det med nu men undrar varför några har siffror och andra bokstäver?

Jag med. Men det förs nog noteringar och varje siffra och nummer blir noterat och fotat skulle jag tro
Citera
2015-03-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Såg nu på den pixlade bilden att något orange finns inte där, så det är nog bara för att markera fynd, sen numreras dessa efteråt. Ser dock ut som en fimp bakom närmaste BO.
Absolut men några har bokstäver
Varför bokstäver på vissa och siffror på andra?
Citera
2015-03-12, 22:08
Avstängd
jugbandbluess avatar
utan mordvapen och erkännande blir det inte lätt att stoppa in libaneserna i holken. och om inte någon form av videoinspelning eller fingeravtryck i blod finns ser det riktigt mörkt ut. kan bli ett indiciemål isf. den som lever får se
Citera
2015-03-12, 22:09
Medlem
Citat:
Det hela har blåsts upp till otroliga proportioner, min gissning är att det handlar om problemet med pengar och till sist folk som är rädda. jag kan tänka mig att MGN var rädda

Jag har själv varit med om att ett bråk kan börja med en liten grej som sen växer sig större när hot blir inblandade.

Leif GW brukar kalla detta för den vanligaste mordorsaken.

Jag var med om att folk söp i en lägenhet och tog piller efter 12 timmar blev en kille så rädd för att bli mördad att han stack kniven i en tjej och följde en pojke in på toaletten som var helt oskyldig och högg han med tolv hugg.
Som tur var hade jag gått men jag fick vittna, på den tiden fick dubbelmördaren 11 år och kom ut efter 7.
En annan gång flög en kille på mig med yxa och jag hoppade utfrån 2 dra våningen bröt benet. Det har jag berättat förut här på FB

Ett år senare mördade den killen sin tjej och fick 15 år.

Enda orsaken att jag klarat mig är för att jag flyr hellere än bråkar.

Det går inte att veta hur folk reagerar på flödder och brännvin och den snällaste kan mörda.

Jag kände en kille som tog hem en helt okänd kille för att han var snäll han blev mördad med 55 hugg.

Jag personligen undviker folk som jag inte känner för man vet aldrig hur tokiga folk blir på blanddroger.

Sen så flyttar jag ofta.

Landvetter. Sen är det ju väldigt konstiga "kompisar" du haft eftersom du varit med om så mycket? (Kompisar inom citationstecken eftersom du själv skriver att du undviker folk du inte känner)
Och du säger att du kände P*pe? Kände honom personligen själv. (Mannen som blev knivhuggen i somras i Uddevalla med 55 stick)
Senast redigerad av hejhopppp 2015-03-12 kl. 22:13.
Citera
2015-03-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om vi lämnar diskussionen om MENA versus Pelle och Kalle en stund och koncentrerar oss på brottet i fråga. Jag har absolut inte skrivit att MGM är oskyldiga än mindre upprepat detta. Jag har enbart skrivit att jag tvivlat på att de är skyldiga, vilket jag inte varit ensam om i tråden. Anledningen till att jag tvivlat på deras skuld är - som jag redan skrivit om - att de var goda vänner, till och med barndomsvänner, med de manliga BO och att ingen av deras och de manliga BOs gemensamma vänner kunde tro på att de var GM, enligt media. Sedan kan det förstås finnas andra vänner som har en åsikt men som inte uttalar sig i media. Det andra som jag tycker är obegripligt
är att MGM deltagit i sorgen och saknaden efter BO på Facebook och kanske även i stormningen av brottsplatsen. MGM är unga, 21- 22 år gamla. De har mördat tre personer varav två är deras bästa vänner och en är en ung kvinna som de känner väl i och med att hon var flickvän till en av de bästa vännerna. Jag förstår inte att de dagen efter morden - som de själva begått - kan uppträda så kallsinnigt. Kanske är de psykopater vilket de lyckats dölja väl fram till morden, kanske var de drogade när de begick morden, kanske var de drogade efter morden. Jag vet inte men jag inte ihop detta.
OK, infon om barndomsvänner har jag inte inte sett dig använda i andra trådar. Det var nytt! Däremot har vi nog helt olika uppfattning om vad som är viktigast för den här typen av människor. Barndomsminnen kärlek, vänskap eller det de kallar "respekt". Jag tror faktiskt de skiter i allt annat, om de inte får sin "respekt".

Du har kanske rätt den här gången, även om jag inte tror det. Men med ditt sätt att resonera kan man lägga ned FB. Om man nu bara får diskutera helt avgjorda brott.
Citera
2015-03-12, 22:15
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Absolut men några har bokstäver
Varför bokstäver på vissa och siffror på andra?
Det orange är en "hållare" till att få markeringen att stå kvar syns tydligt när man tittar på en förstoring som dessa:
http://www.fildirekt.se/dl/1426256345.jpg

http://www.fildirekt.se/dl/1426285398.jpg

Varje markering är en markering för ett fynd typ tomhylsa - fotspår eller liknande, vanligt är att man dels skivar ner fyndet fotar av det och märker upp det när man sen tar det med sig / läggar det i en pose med märkning på varje så man inte är tveksam till vart varje fanns när man kommer hem på borgen.
Citera
2015-03-12, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Kanske är de psykopater vilket de lyckats dölja väl fram till morden,
LoL. De har väl i åratal uppvisat psykopatiska tendenser.
Citera
2015-03-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Hur kan det vittnet sett att det satt en död man i baksätet när det var tonade rutor? Slet han upp dörren och skrek titut eller?

Dörren var väl öppen, det stod ju att joggaren trodde att någon fått motorstopp och behövde hjälp. Han såg då en död man i baksätet..
Citera
2015-03-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av localeye
Det orange är en "hållare" till att få markeringen att stå kvar syns tydligt när man tittar på en förstoring som dessa:
http://www.fildirekt.se/dl/1426256345.jpg

http://www.fildirekt.se/dl/1426285398.jpg

Varje markering är en markering för ett fynd typ tomhylsa - fotspår eller liknande, vanligt är att man dels skivar ner fyndet fotar av det och märker upp det när man sen tar det med sig / läggar det i en pose med märkning på varje så man inte är tveksam till vart varje fanns när man kommer hem på borgen.
Ja, undrar vad som skiljer dem från varandra bara, varför de inte bara använder sifffror alt bokstäver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in