Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Om vi lämnar diskussionen om MENA versus Pelle och Kalle en stund och koncentrerar oss på brottet i fråga. Jag har absolut inte skrivit att MGM är oskyldiga än mindre upprepat detta. Jag har enbart skrivit att jag tvivlat på att de är skyldiga, vilket jag inte varit ensam om i tråden. Anledningen till att jag tvivlat på deras skuld är - som jag redan skrivit om - att de var goda vänner, till och med barndomsvänner, med de manliga BO och att ingen av deras och de manliga BOs gemensamma vänner kunde tro på att de var GM, enligt media. Sedan kan det förstås finnas andra vänner som har en åsikt men som inte uttalar sig i media. Det andra som jag tycker är obegripligt
är att MGM deltagit i sorgen och saknaden efter BO på Facebook och kanske även i stormningen av brottsplatsen. MGM är unga, 21- 22 år gamla. De har mördat tre personer varav två är deras bästa vänner och en är en ung kvinna som de känner väl i och med att hon var flickvän till en av de bästa vännerna. Jag förstår inte att de dagen efter morden - som de själva begått - kan uppträda så kallsinnigt. Kanske är de psykopater vilket de lyckats dölja väl fram till morden, kanske var de drogade när de begick morden, kanske var de drogade efter morden. Jag vet inte men jag inte ihop detta.
OK, infon om barndomsvänner har jag inte inte sett dig använda i andra trådar. Det var nytt! Däremot har vi nog helt olika uppfattning om vad som är viktigast för den här typen av människor. Barndomsminnen kärlek, vänskap eller det de kallar "respekt". Jag tror faktiskt de skiter i allt annat, om de inte får sin "respekt".
Du har kanske rätt den här gången, även om jag inte tror det. Men med ditt sätt att resonera kan man lägga ned FB. Om man nu bara får diskutera helt avgjorda brott.