Citat:
Ursprungligen postat av
Revlis
Här är en till bild som visats i tråden innan. MEN det ser ut som kroppen "bytt" position. Det är samma offer, fast i en annan bild.
http://www.tv2.no/2015/03/07/nyheter/6659277
Utan att vara helt säker men om man jämför alla bilder som finns i tråden och media och även använder googlemap så får jag det till att kroppen är utflyttad från direkta fyndplatsen (BP). Jag har utgått från de olika brunnslock som finns med i vissa bilder, två på den sidan offren hittades och en dagbrunn på motstående sida av vägen.
Då förefaller det som man lyft kroppen rakt ut i gatan på asfalten, kroppen låg när den hittades utanför asfalten där det är grusunderlag. Däremot har kroppen sannolikt samma läge som vid själva fyndplatsen det har ju inträtt likstelhet efter ca 5-6 timmar mellan trolig skjutning och fyndet.
Om det är en man eller kvinna kan jag då inte avgöra men någon utanför polisen vet säkerligen vad de olika BO bar för byxor denna ödesdigra kväll och natt.
Det vore intressant att veta vem som var kvar i bilen för då kanske det går att få ihop ett möjligt förlopp men polisen släpper inte den uppgiften, annu iaf.