2015-03-12, 19:04
Bannlyst
Det enda åklagaren kan ha är fotspår och en ren tillfällighet via mobilmaster förmodligen började spåret med att någon som hört att morden skulle ske som har tjallat så unga människor har svårt att hålla inne med känslor och tankar.??

Dna Spår tar säkert minst en månad på SKL.
Citera
2015-03-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Håller med dig om att kroppen bara flyttats ut. Ligger i samma ställning och allt.
Var väldigt många markörer utsatta vid just den kroppen, så man ville KANSKE kolla under ?

Jag tror inte att det är samma kropp. Om kroppen skulle ha flyttats ut borde det inte finnas något utstickande tak till vänster på bilden.njag tror i stället det är kroppen i bilen som flyttats ut för att kunna bli undersökt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Även Al*xande* Dy*by (*=e, r) som tidigt nämndes i tråden bor på den adressen. Det som kan vara intressant är om den omtalade "festen" var hemma hos någon av dom.
AF lånade ett par skor (enligt en vän till AF som sagt det till media) vilket tyder att han bara skulle iväg en snabbis vilket kan ha att göra med att festen var nära BP. Men å andra sidan är väl allt ganska nära i Uddevalla med tanka på att det är en mindre stad, speciellt om man färdas med bil
Senast redigerad av ulvan 2015-03-12 kl. 19:10.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Du har "fuckat upp" den här tråden i vart fall. Sluta skriv dina ovidkommande oneliners! Jag skiter i om du sover hårt eller inte, om din man är lättväckt eller inte osv. osv.

Fråga:
Som jag har förstått det var det förutom Mark, Martin och Ang*lica en fjärde person som hämtades på Landvetter. Någon som har koll på vem det var?

Är det ens bekräftat att de var 4 som hämtades?

Det figurerade någon Tural i tråden....kan det vara han i s f?
Citera
2015-03-12, 19:07
Medlem
Lightbreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av localeye
Inget blurr... det är nog bara bakgrunden som går lite i ett med jeansen att det ser ut så..
Förstoring: http://www.fildirekt.se/dl/1426223480.jpg
Ser lite ut som att fötterna är ihopbundna med ett rep..
Citera
2015-03-12, 19:07
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Nej inget blurr och på din förstorning ser det ut som BO haft knän i jorden på något sätt (alltså någon typ av fläck/fläckar).
Ja precis, ser man på byxuppviket och skorna är det vist ingen tvekan om att det är en man.
Citera
2015-03-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revlis
Här är en till bild som visats i tråden innan. MEN det ser ut som kroppen "bytt" position. Det är samma offer, fast i en annan bild.
http://www.tv2.no/2015/03/07/nyheter/6659277

Utan att vara helt säker men om man jämför alla bilder som finns i tråden och media och även använder googlemap så får jag det till att kroppen är utflyttad från direkta fyndplatsen (BP). Jag har utgått från de olika brunnslock som finns med i vissa bilder, två på den sidan offren hittades och en dagbrunn på motstående sida av vägen.
Då förefaller det som man lyft kroppen rakt ut i gatan på asfalten, kroppen låg när den hittades utanför asfalten där det är grusunderlag. Däremot har kroppen sannolikt samma läge som vid själva fyndplatsen det har ju inträtt likstelhet efter ca 5-6 timmar mellan trolig skjutning och fyndet.

Om det är en man eller kvinna kan jag då inte avgöra men någon utanför polisen vet säkerligen vad de olika BO bar för byxor denna ödesdigra kväll och natt.
Det vore intressant att veta vem som var kvar i bilen för då kanske det går att få ihop ett möjligt förlopp men polisen släpper inte den uppgiften, annu iaf.
Citera
2015-03-12, 19:09
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightbreak
Ser lite ut som att fötterna är ihopbundna med ett rep..
Nej det är byxarna som är uppviket
Citera
2015-03-12, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Jag tror inte att det är samma kropp. Om kroppen skulle ha flyttats ut borde det inte finnas något utstickande tak till vänster på bilden.njag tror i stället det är kroppen i bilen som flyttats ut för att kunna bli undersökt.
Utstickande tak är väl taket från skjulet som BO låg vid? Vid bilen är det ett garagetak och vid skjulet där 2 BO fanns, finns ett "skjultak" vilket jag tror är det som syns på bilden
Senast redigerad av ulvan 2015-03-12 kl. 19:13.
Citera
2015-03-12, 19:11
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Det är inte kroppen i bilen. Finns en annan större bild där man ser mer, bl a den andra kroppen samt märken i jorden efter bilspår. Detta alltså under där den kroppen låg. Kroppen är flyttad rakt ut på asfalten i samma ställning som den låg.
Citera
2015-03-12, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoFeelings
Det enda åklagaren kan ha är fotspår och en ren tillfällighet via mobilmaster förmodligen började spåret med att någon som hört att morden skulle ske som har tjallat så unga människor har svårt att hålla inne med känslor och tankar.??

Dna Spår tar säkert minst en månad på SKL.

Det du säger är nog det mest troliga folk hade hört i förväg vad som skulle ske?
Citera
2015-03-12, 19:14
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Bra spanat väldigt nära Brottsplatsen, tror du polisen redan har detta? Annars så har dom det nu.
Komplettering med Tur*l B*b*bejli's FäjsBåck-sida:
https://www.facebook.com/tural.bababejli

- Bor i Jessheim (Norge)
- Från Baku, Azerbaijan
- Senast på hans egen tidslinje (den 7 mars kl. 22:04): "Vila i frid mina bröder och Emme. Kan inte fatta att minnen är allt man har kvar att leva på, vi ses på andra sidan soldiers.
- bild på honom och misstänta GM: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204821992501311&set=a.32143141284 29.139268.1583595943&type=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in