2015-03-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Om tre män går in i ett rum och två av dem våldtar en tjejj, den tredje tittar på men gör inget.
Är inte nr tre delansvarig? (I svensk lag verkar det inte så, men etiskt?)

Jag förstår inte liknelsen, tyvärr.
Citera
2015-03-12, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Vad är det för blurr vid höften på jeansen? Har de pixlat bilden just där eller ser jag så illa?

Jag håller med men det ser mer ut som framstupa sidoläge något som inte borde varit aktuellt när offren dog så mk.t tidigare självklart kan det bara vara en skugga??
Citera
2015-03-12, 18:49
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Vad är det för blurr vid höften på jeansen? Har de pixlat bilden just där eller ser jag så illa?
Inget blurr... det är nog bara bakgrunden som går lite i ett med jeansen att det ser ut så..
Förstoring: http://www.fildirekt.se/dl/1426223480.jpg
Citera
2015-03-12, 18:49
Medlem
Mycket spekulationer om var master o grejer är placerade, kan ju va så att dom har sms, bilder i telefonerna som säger var och när dom befann sig, om samtal är sparade någonstans vet jag inte.
Citera
2015-03-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Intressant mantalsskrivningsadress:

Tur*l B*b*bejli
19920601-8955
Bävedalsvägen 6 lgh 1804
451 53 Uddevalla...

Även Al*xande* Dy*by (*=e, r) som tidigt nämndes i tråden bor på den adressen. Det som kan vara intressant är om den omtalade "festen" var hemma hos någon av dom.
Citera
2015-03-12, 18:52
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
På den bilden ser höften bred ut, som tjejer har jämfört mot killar. Sen ser fötterna väldigt små ut för att tillhöra en kille. Men jeansen ser slappa ut vilket många tjejer inte brukar ha. Vad tror ni? Tjej eller kille som ligger där?
Citera
2015-03-12, 18:52
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmi
Mycket spekulationer om var master o grejer är placerade, kan ju va så att dom har sms, bilder i telefonerna som säger var och när dom befann sig, om samtal är sparade någonstans vet jag inte.
Trafikuppgifter lagras
Sedan den 1 maj 2012 ska teleoperatörer lagra trafikinformation i sex månader. Det följer av lagen om lagring av trafikuppgifter för brottsbekämpning.

Syftet med lagen är en effektivare brottsbekämpning. Eftersom många brott idag är it-relaterade på något sätt är det viktigt för polisen att det går att spåra elektronisk kommunikation. Genom att analysera trafikuppgifter kan polisen identifiera var en person befunnit sig, vem personen har kommunicerat med, när det skedde och vilken typ av kommunikation som användes.

De telefonidata som sparas är de som är nödvändiga för att visa varifrån, när och till vem en person ringer. Även information om vem som skickar sms till vem och när detta sker lagras. De internetdata som ska sparas är vilken IP-adress varje abonnent haft vid varje given tidpunkt. Tillhandahållare av e-posttjänster ska också lagra uppgifter om bland annat avsändare och mottagare av ett e-postmeddelande. Själva innehållet i en kommunikation sparas inte.
https://polisen.se/Lagar-och-regler/Om-olika-brott/It-relaterade-brott/

När analysen blir avgörande
http://www.svenskpolis.se/Artikelarkiv/Artiklar-2011/Mars-2011/Nar-analysen-blir-avgorande/

Mobiler allt viktigare som bevis
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mobiler-allt-viktigare-som-bevis_3481188.svd
Citera
2015-03-12, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Även Al*xande* Dy*by (*=e, r) som tidigt nämndes i tråden bor på den adressen. Det som kan vara intressant är om den omtalade "festen" var hemma hos någon av dom.

Han har det snackats om en del men när man söker på personen så är han snarare en bror till en småtjyv? Han bor på adressen men det är nog bara en slump??
Senast redigerad av Dirrtyfingers 2015-03-12 kl. 18:58.
Citera
2015-03-12, 18:55
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av localeye
Inget blurr... det är nog bara bakgrunden som går lite i ett med jeansen att det ser ut så..
Ja nu såg man lite bättre. Måste vara bakgrunden som går ihop med jeansen annars vore ju baken enorm.
Citera
2015-03-12, 18:58
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
På den bilden ser höften bred ut, som tjejer har jämfört mot killar. Sen ser fötterna väldigt små ut för att tillhöra en kille. Men jeansen ser slappa ut vilket många tjejer inte brukar ha. Vad tror ni? Tjej eller kille som ligger där?
När man tittar på bilden där kroppen är helt täckt med vitt lakan så ser axlarna och övre ryggen mycket bredare ut än höfterna. Jag tror det är en karl, ser inget feminint i nån av bilderna på den kroppen.
Citera
2015-03-12, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av localeye
Nej inget blurr och på din förstorning ser det ut som BO haft knän i jorden på något sätt (alltså någon typ av fläck/fläckar).
Citera
2015-03-12, 19:01
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Tror bilden är "ny" för tråden. Har inte sett jackan förr och ja det ser ut som en killjacka. ET kan iof ha lånat någons jacka men jag TROR hon satt kvar i bilen
Är det verkligen en jacka då? Kan det vara någon slags filt de har för arbetets skull? Verkar inte vara någon knäppning eller dragkedja i fram på jackan om det är en jacka. Kan ju vara en anorak i och för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in