2015-03-10, 10:23
Medlem
datzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niighaag
Någon annan som börjat så sina frön redan nu? =)

Sätter du ut dom nu kommer dom dö. eller menar du att du "för veggar" dom ine ? . ändå för tidigt om du frågar mig

men lycka till och uppdatera oss
Citera
2015-03-10, 12:12
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datz
Sätter du ut dom nu kommer dom dö. eller menar du att du "för veggar" dom ine ? . ändå för tidigt om du frågar mig

men lycka till och uppdatera oss
Det är ju en auto-strain så kan ju inte vegga det så länge innan det börjar blomma. Funderar på att plantera ut direkt, men kanske ska ha dom inne ett tag först så att chansen att de klarar sig är större. Stoppar ner fröna i jorden runt mitten av april, tycker dessa verkar intressant.
Citera
2015-03-10, 15:50
Medlem
pink-nimbuss avatar
Tjenare, var inne på nordenseeds och såg att han utökat sitt sortiment. Vad tror ni om deras nya AF Strains såsom Thor och loke? Kan det vara värt att slänga iväg en beställning, är väldigt nöjd med fjolårets odling 14st NS auto AK-47 blev 350g riktiga monster var dem!
Citera
2015-03-10, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pink-nimbus
Tjenare, var inne på nordenseeds och såg att han utökat sitt sortiment. Vad tror ni om deras nya AF Strains såsom Thor och loke? Kan det vara värt att slänga iväg en beställning, är väldigt nöjd med fjolårets odling 14st NS auto AK-47 blev 350g riktiga monster var dem!

Härligt att höra att du fick utdelning. Du har inte lust att dela med dig till oss hur din setup såg ut? Lite bilder vore mumsigt också
Citera
2015-03-10, 19:14
Medlem
BFG9000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggestaden
Satsa på auto och photo eller bara auto om det är din första odling. Möjligen att du satsar på early's om du bor i södra delarna.
Okej tack för input!
Citera
2015-03-10, 22:37
Medlem
pink-nimbuss avatar
Jag har tyvärr inga bilder på odlingen men jag kan försöka beskriva hur jag gjorde. först och främst hittade jag ett riktigt bra hygge med sydsluttning, sedan försökte jag bygga en slags "rabatt" med en massa virke som jag hittade i skogen. Den blev ungefär 1.5m x 2.5m och kanske 50cm djup. Det blev förövrigt jävligt snyggt och elegant, rekommenderas!
när bygget var färdigt så fyllde jag på med u-jord blandat med ko-gödsel ca 50/50 med 150L lecakulor i botten för syre/dränering osv... tror jag släpade dit 16st 40-50L påsar dit, detta var det ända dryga i det hela.
Täckte sedan jorden med gräs för att minska avdunstningen. Jag förveggade i ett litet "växthus" som jag byggt själv och lade det på min rabatt, och när damerna var stora nog tog jag bort växthuset och lät dem vara nästan resten av sommaren. När jag återvände i augusti någon gång var det monster jag stötte på Det jag gjorde fungerade tydligen väldigt bra! Hoppas jag gett någon vilsen själ lite vägledning om hur man kan göra en bra setup i sommar
peace out hombres!
Senast redigerad av pink-nimbus 2015-03-10 kl. 22:39.
Citera
2015-03-10, 22:42
Medlem
pink-nimbuss avatar
Beställde förövrigt nyss 20st NS auto viking loke, får hoppas på att det är en mysig Strains hehe
Citera
2015-03-10, 23:01
Medlem
Citat:
Jag har tyvärr inga bilder på odlingen men jag kan försöka beskriva hur jag gjorde. först och främst hittade jag ett riktigt bra hygge med sydsluttning, sedan försökte jag bygga en slags "rabatt" med en massa virke som jag hittade i skogen. Den blev ungefär 1.5m x 2.5m och kanske 50cm djup. Det blev förövrigt jävligt snyggt och elegant, rekommenderas!
när bygget var färdigt så fyllde jag på med u-jord blandat med ko-gödsel ca 50/50 med 150L lecakulor i botten för syre/dränering osv... tror jag släpade dit 16st 40-50L påsar dit, detta var det ända dryga i det hela.
Täckte sedan jorden med gräs för att minska avdunstningen. Jag förveggade i ett litet "växthus" som jag byggt själv och lade det på min rabatt, och när damerna var stora nog tog jag bort växthuset och lät dem vara nästan resten av sommaren. När jag återvände i augusti någon gång var det monster jag stötte på Det jag gjorde fungerade tydligen väldigt bra! Hoppas jag gett någon vilsen själ lite vägledning om hur man kan göra en bra setup i sommar
peace out hombres!
Wow! I feel a certain dedication in this one yes. Haha skare bli nåt liknande i år?
Citera
2015-03-10, 23:25
Medlem
Låter som en trevlig spot du har byggt där Dina AK47 från NS, hur upplevde du att styrkan och ruset var?
Citera
2015-03-11, 06:43
Medlem
pink-nimbuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForthOne
Låter som en trevlig spot du har byggt där Dina AK47 från NS, hur upplevde du att styrkan och ruset var?
Tyckte det var bra krut i AK, lite för mycket sativa för min smak... jag gillar inte riktigt sativaruset
Citera
2015-03-11, 08:46
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForthOne
Det ger bra röka. Rätt stor skörd för autos också om de får tillräckligt med jord, näring och sol.
Citat:
Tyckte det var bra krut i AK, lite för mycket sativa för min smak... jag gillar inte riktigt sativaruset
Låter du de övermogna lite så tror jag att de kommer ge ett mer kroppsligt och tungt rus. Gäller att vare ute i tid då så de inte möglar till hösten.
Senast redigerad av smellyproof 2015-03-11 kl. 08:59.
Citera
2015-03-12, 11:55
Medlem
Tja!

Jag undrar vilket strain/frö som går snabbast från plantering och till skörd? Ska vara Autoflowering och för utomhus bruk. Även hur många dagar behöver man ha dem inomhus eller går det bra att plantera dem direkt ner i hålet man grävt och hällt i jorden. Bara odlat inomhus vid ett tillfälle och då hade jag hjälp av en kunnig. Behövs det någon näring och tips på redskap för att skydda planterna.

Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in