2015-03-12, 08:31
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En sak till som får mig att fundera över det samma är bilens placering:
med fronten mot väggen i en p-ficka. Inte direkt redo för flykt vid eventuell fara/hotbild.

Precis. Ingen av BO verkar ha haft den minsta aning att detta skulle kunna hända. Det får mig att tro att de har träffat MGM på BP flera gånger tidigare. Varför i så fall?
Citera
2015-03-12, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Jag tycker att fler saker tyder på att BO inte förväntade sig någon större händelse när de lämnade festen:
- Flickvännen med i fordonet
- Låna någons skor från festen
- "jag ska bara iväg och fixa en sak" är i mina öron detsamma som att ordna med något snabbt och enkelt.

Stämmer detta kan bägge ha blivit ditlurade i tron att de skulle köpa droger, hämta/ lämna något/ någon etc. Och tjejen väntar troligtvis kvar i fordonet.

Min teori är därför:
MGM har bett BO att ta hand om lite saker när de var i Thailand. BO klantar sig vilket i slutänden drabbar albanerna. Albanerna möter upp MGM som skyller på BO. Albanerna inser att varken MGM eller BO kommer att kunna ersätta dem, och väljer att BO ska dödas.
MGM får förklarat för sig att han har ansvaret för situationen och får som uppgift att döda BO om han vill rädda sitt egna skinn. Han får i sällskap med ett par hotfulla albaner ringa BO utan förvarning.

MGM lurar iväg BO till en plats där man har träffats tidigare. En plats som inte får BO att fundera eller känna sig osäker. Albanerna finns på plats för att övervaka att MGM utför sin svåra uppgift. BO anländer och möter upp MGM. Båda BO skjuts efter hätsk ordväxling.

Då MGM inser att BO antagligen har berättat för tjejen vilka de skulle möta måste även hon dödas. Hon bör även känna igen dem. Albanerna drar iväg med bil så fort de har insett att MGM har utfört sin uppgift. De kan även ha hunnit få med sig vapnet som de har gett till MGM strax innan BO har anlänt.
MGM drar iväg på moped/ MC.

Som sagt, detta är min egna teori, inte fakta

Skulle teorin stämma så kan man nog även vänta sig ett och annat åtal för anstiftan framöver

Är också inne på att så här har det gått till, i stora darg.
Citera
2015-03-12, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluesBiker
Är också inne på att så här har det gått till, i stora darg.

Hade ju samma teori igår, men tror inte Salibabröderna var dem som avlossade skotten.

Skulle de glida runt som ingenting efter det? Tror de, som är färskingar i sammanhanget, skulle ha galen ångest.

Mycket möjligt att de omedvetet "lurat" BO:s till platsen ovetande om konsekvenserna och den tragiska utgången.

Möjligt att de inte ens var på plats när de skedde, vilket kan förklara deras alibin, deras beklagande på facebook, men polisen har meddelandehistoriken mellan BO och MGM:s som bett dem komma till brottsplatsen.

Domen ändras senare till medhjälp om MGM:s golar, annars får de ta sina 20 år i finkan för att undvika albanerna eller holländarna eller vilka det är nu som förlorat cash på tillslaget.
Citera
2015-03-12, 09:06
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Undra om det var tänkt med tre BO från början eller om det enbart var Alaa?

A är på fest och blir kallad till möte med MGM, han ringer till sin kompis R och ber om skjuts!
R kommer och hämtar A med sin flickvän i bilen och tillsammans åker dom till BP.
Citera
2015-03-12, 09:11
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Hade ju samma teori igår, men tror inte Salibabröderna var dem som avlossade skotten.

Skulle de glida runt som ingenting efter det? Tror de, som är färskingar i sammanhanget, skulle ha galen ångest.

Mycket möjligt att de omedvetet "lurat" BO:s till platsen ovetande om konsekvenserna och den tragiska utgången.

Möjligt att de inte ens var på plats när de skedde, vilket kan förklara deras alibin, deras beklagande på facebook, men polisen har meddelandehistoriken mellan BO och MGM:s som bett dem komma till brottsplatsen.

Domen ändras senare till medhjälp om MGM:s golar, annars får de ta sina 20 år i finkan för att undvika albanerna eller holländarna eller vilka det är nu som förlorat cash på tillslaget.

Hade inte polisen bevis som knyter dom till platsen?

Och tror ångesten som framstår av att lurat "kompisar" till döden eller att göra det själv är försvinnande liten!
Citera
2015-03-12, 09:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Precis. Ingen av BO verkar ha haft den minsta aning att detta skulle kunna hända. Det får mig att tro att de har träffat MGM på BP flera gånger tidigare. Varför i så fall?

Vad fixar man snabbt i lånade skor - d.v.s. tänker sig att strax komma tillbaka till festen?
Ett samtal med nån som är upprörd för nåt.
Kanske val av mötesplats för att GM befinner sig i närheten? Inte en susning.

Sen går nåt åt helsicke fel med detta möte och GM är beväpnad:
Var det tänkt att vapnet skulle indikera allvarsgraden med samtalet?
De bråkar högljutt om nåt. Tidsfrist gått ut vid hemkomst? Ordagrant deadline...
Tjejen är garanterat paralyserad av skräck och avrättas sen som vittne. Hon var verkligen på fel plats vid fel tillfälle.
Citera
2015-03-12, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad fixar man snabbt i lånade skor - d.v.s. tänker sig att strax komma tillbaka till festen?
Ett samtal med nån som är upprörd för nåt.
Kanske val av mötesplats för att GM befinner sig i närheten? Inte en susning.

Sen går nåt åt helsicke fel med detta möte och GM är beväpnad:
Var det tänkt att vapnet skulle indikera allvarsgraden med samtalet?
De bråkar högljutt om nåt. Tidsfrist gått ut vid hemkomst? Ordagrant deadline...
Tjejen är garanterat paralyserad av skräck och avrättas sen som vittne. Hon var verkligen på fel plats vid fel tillfälle.

Det där med lånade skor är ju bara nåt som nån av MGM:s flickvänner hittat på eftersom MGM:s fotavtryck finns på plats.
Citera
2015-03-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teddyB_VBG
Hade inte polisen bevis som knyter dom till platsen?

Och tror ångesten som framstår av att lurat "kompisar" till döden eller att göra det själv är försvinnande liten!

Det är ju bara mediasnack. Hursomhelst tror jag inte Salibasarna är så kallblodiga att de kan avrätta 3 kompisar och sen nästa dag chilla som vanligt hemma hos baba.

Ne, de kanske var på plats och såg till att A.F. kom dit, men de är inte de som skjutit ihjäl dem.

Tro mig, det kommer ändras från mord till medhjälp till mord, så snart bröderna inser att de måste sjunga ut och tappa kassetten eller sitta inspärrade i 20 år.
Citera
2015-03-12, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Olsson
Minnesstunden kanske i första hand var med tanke på den mördade flickan ET, och hon verkar inte ha varit någon våldsverkande brottsling. Men jag kan ha fel.

ET var en ganska normal svensk tjej, kanske lite naiv och lättledd.

Hon var god vän med min dotter.
Citera
2015-03-12, 09:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Det där med lånade skor är ju bara nåt som nån av MGM:s flickvänner hittat på eftersom MGM:s fotavtryck finns på plats.

Nu stod det snarare "en av vännerna" som var på festen, samt att flickvännen till MGM säger sig inte varit på denna fest.

Inkl. att den där brodern kommer EFTER att han gått, så hans skor lär det inte vara BO promenerar runt i.
Senast redigerad av develi 2015-03-12 kl. 09:35.
Citera
2015-03-12, 09:34
Medlem
marcarolos avatar
Citat:

Eller så kan tanken med att låna ett par skor vara att INTE lämna sina egna skoavtryck.
Citera
2015-03-12, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Eller så kan tanken med att låna ett par skor vara att INTE lämna sina egna skoavtryck.
Nu är väl mödarna i bil på väg ner.Hoppas dom får sitta på Kumla med Ausonius.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in