ADHD utredaren frågade mig vilka tankar jag hade om medicinering. Jag sa att jag inte ville ha metylfenidat preparat då det finns en större risk för ångest på dem jämfört med Elvanse. Hon svarade då med att Elvanse är jättebra och den troligaste medicinen för mig. Nu funderar jag på om Metamina är bättre än Elvanse då jag tänker att med Lisdexamfetamin så måste kroppen själv omvandla lisedexamfetaminet till Dexamfetamin och det tär kanske en del på kroppen? Samt att effekten inte är lika lätt att styra som med Metamina. Den största anledningen jag läser varför folk inte vill ha Metamina är för att de glömmer ta sin dos i tid och krashar. Men jag har inga problem med att komma ihåg att ta min medicin i tid. bästa verkar ju vara att ta metamina var tredje timme.
Metamina kan jag få tag på om jag vill på andra sätt än från Apoteket om min läkare inte skriver ut det

Vad säger ni som prövat både och?
Observera att jag inte vill ha Metamina eller elvanse för att bli bäng. Jag vill bara ha det för min adhd så jag kan fungera på jobb och i min vardag.
Vill jag ta droger röker jag hellre lite weed på helgen med några öl.