2015-03-01, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymusabc
Tjena har några elvanse 30 mg och har aldrig tagit dom förut. Är det någon som vet om man kan få något rus på dem?

Har inte adhd. Tack på förhand!

Jag har någon pyttesläng av adhd tror jag, men om jag äter 1-2 elvanse på morgonen (10-12) så är jag små/lyxtjackad till typ kl 21-23
Citera
2015-03-01, 13:33
Medlem
Purkoss avatar
Vad är en burk 30 tabletter 30mg och 70mg elvanse värt?
Citera
2015-03-01, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purkos
Vad är en burk 30 tabletter 30mg och 70mg elvanse värt?

Fick en burk 30 x 50mg Elvanse gratis igår av min flickvän som får de utskrivna, står pris 898.kr på den, så ungefär 30kr/st för 50mg, kan tänka mig 1200 för 70mg
Citera
2015-03-02, 03:50
Medlem
Powens avatar
Tar 70mg och det fungerar bra i max 5-6 timmar sen blir jag allmänt trött och seg. Sen att mina pupiller är stora som fan är ju inte ett plus. Min läkare är strikt och säger att det inte finns någon möjlighet alls att få mer än 70mg då det är max dosen enligt läkaren.
Citera
2015-03-02, 19:55
Medlem
Jag fick för en tid sedan höjd dos, men receptet på förra doseringen ligger kvar, så jag skulle teoretiskt kunna hämta ut båda och då ha en dosering jag klarar mig hela dagen på.
Gör jag bort mig totalt då tro?
Är det ett test för att kolla "drug seeking behavior"?
Citera
2015-03-03, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recapitated
Jag fick för en tid sedan höjd dos, men receptet på förra doseringen ligger kvar, så jag skulle teoretiskt kunna hämta ut båda och då ha en dosering jag klarar mig hela dagen på.
Gör jag bort mig totalt då tro?
Är det ett test för att kolla "drug seeking behavior"?

De ser ju vad du har hämtat ut, så oavsett om det letar efter det eller inte så kommer de säkert att uppmärksamma det. Säg bara att du ville experimentera lite då du inte tycker din dosering räcker. Så kommer de förmodligen säga att du inte ska göra så eftersom det kan gå snett osv. Då säger du bara, ojj! Det tänkte jag inte på
Citera
2015-03-05, 12:11
Medlem
Redlinezs avatar
Ska få denna utskriven fick jag reda på i måndags. Ska bli intressant att se skillnaden mellan detta och metylfenidat vilket jag inte gillar alls pga biverkningar..
Citera
2015-03-10, 10:52
Medlem
ADHD utredaren frågade mig vilka tankar jag hade om medicinering. Jag sa att jag inte ville ha metylfenidat preparat då det finns en större risk för ångest på dem jämfört med Elvanse. Hon svarade då med att Elvanse är jättebra och den troligaste medicinen för mig. Nu funderar jag på om Metamina är bättre än Elvanse då jag tänker att med Lisdexamfetamin så måste kroppen själv omvandla lisedexamfetaminet till Dexamfetamin och det tär kanske en del på kroppen? Samt att effekten inte är lika lätt att styra som med Metamina. Den största anledningen jag läser varför folk inte vill ha Metamina är för att de glömmer ta sin dos i tid och krashar. Men jag har inga problem med att komma ihåg att ta min medicin i tid. bästa verkar ju vara att ta metamina var tredje timme.

Metamina kan jag få tag på om jag vill på andra sätt än från Apoteket om min läkare inte skriver ut det
Vad säger ni som prövat både och?

Observera att jag inte vill ha Metamina eller elvanse för att bli bäng. Jag vill bara ha det för min adhd så jag kan fungera på jobb och i min vardag.

Vill jag ta droger röker jag hellre lite weed på helgen med några öl.
Senast redigerad av Braxisstarman 2015-03-10 kl. 10:56.
Citera
2015-03-11, 09:31
Medlem
Aerosol-s avatar
Fick 15 st 50mg av en vän förra veckan så jag undrar vilken dos man bör köra? Aldrig tagit detta tidigare. Hur mycket dexamfetamin motsvarar 3 stycken 50mg tabs? Kanske är rimligt att ta 2-3 tabs. Tacksam för svar

EDIT: Tog 3 st så får se vad som händer. Orka inte vänta på svar som vanligt Tålamodsbrist nonstop.
Senast redigerad av Aerosol- 2015-03-11 kl. 10:17.
Citera
2015-03-11, 12:39
Medlem
Aerosol-s avatar
Aldrig mer metylfenidat för min del. Elvanse och metamina är det bästa. Enda biverkningen jag har är aptitlöshet men det bara att äta ändå.
Citera
2015-03-12, 06:05
Medlem
Aerosol-s avatar
Vart duktigt påtänd på 3 st 50mg elvanse, sitter ju i så satans länge också. Får se om jag tar mer idag.. Helt klart mycket mycket bättre än metylfenidat!
Citera
2015-03-12, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerosol-
Vart duktigt påtänd på 3 st 50mg elvanse, sitter ju i så satans länge också. Får se om jag tar mer idag.. Helt klart mycket mycket bättre än metylfenidat!
Tog du alla tre på en gång?
Hur lång tid tog det innan du fick effekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in