2015-03-12, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spidflam
Moderator, kan du lägga information i första inlägget. Eller kan den som ansvarar för sammanfattningen uppdatera information med att "Det ryktas om ett tidningsbud som sett kropparna och ignorerat det, dock ej bekräftat att vara förmer än ett Flashback-rykte".

Första gången någon påstod i denna tråd att ett tidningsbud sett kropparna var Hybbe 22:48 7 mars.
(FB) Misstänkt trippelmord i Uddevalla 2015-03-07
Efter att jag ifrågasatt "sanningshalten" och bad om referenser bekräftade Drebel Hybbes tes 09:16 10 mars med att det har figurerat i media, men inte längre

Jag har sökt på både brevbärare och tidningsbud i tråden och via google utan att hitta några referenser till tesen. Endast Hybbes information och Debels bekräftelse visar på att ett tidningsbud har sett två döda kroppar som han trodde var utslagna fyllon.

I SvD berättar en kvinna att hon såg två kroppar på morgonen och det syntes tydligt att det var två döda personer. Vilket också talar emot tidningsbud-tesen (dock är det ljusare på morgonen än på natten, samt ett eventuellt tidningsbud kanske skyndade förbi)
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tre-personer-har-hittats-ihjalskjutna-i-uddevalla_4390511.svd

Mitt inlägg #6046 har fortfarande inte kritiserats eller visat sig vara felaktigt.

Därför tycker jag det borde vara med i sammanfattningen att Tidningsbudet är en obekräftad uppgift så vi kan få nyankomna skribenter till att fokusera på relevant information.

Glöm ett eventuellt tidningsbud fram tills någon visar konkret fakta på att personen existerar plus har sett döda kropper.

(varför jag inte kan släppa tidningsbudets vara eller inte vara är för att jag finner den historien som väldigt "intressant urban legend", och såna kan lätt spinna vidare. Om några år kommer vi forfarande få höra och läsa om morden i Uddevalla och tidningsbudet....)
Lägg ned det fiktiva tidningsbudet. Eller starta en konspirationstråd om det istället i ett annat forum
Citera
2015-03-12, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Tidningsbudet var en påhittat teori. Det finns ingen källa från media om det. Det pratades om allt det här igår. Dra inte upp det igen ,skrolla istället tillbaka till tidigare så får du se att det inte finns någon källa

Läste du ens vad jag skrev? Om du anser att du gjorde, vänligen förklara hur jag argumenterar för att ett tidningsbud ska existera?
Citera
2015-03-12, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Pratar vi om detta tillslaget?

http://www.expressen.se/gt/knarkbeslag-vid-prinsess-slottet/

Har hittat en länk till "Skövdeknarket", det som kan ev. ha någon koppling till tråden.

http://sla.se/skovde/2015/02/26/knarkharva-med-skovdebor
Senast redigerad av Felix52 2015-03-12 kl. 02:28.
Citera
2015-03-12, 02:01
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Den du citerar har blandat ihop.
Det var en av BO som lånade skor på festen för att han snart skulle komma tillbaka (enligt nåt vittne på festen).
Sen har nån i tråden påstått att Polisen söker ett par skor och då handlar det troligtvis om att matcha nåt spår från en GM.

Någon noterade att MGM hade nya skor på bilden där han blir gripen.
Citera
2015-03-12, 02:24
Medlem
Circle jerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Jag tycker att fler saker tyder på att BO inte förväntade sig någon större händelse när de lämnade festen:
- Flickvännen med i fordonet
- Låna någons skor från festen
- "jag ska bara iväg och fixa en sak" är i mina öron detsamma som att ordna med något snabbt och enkelt.

Stämmer detta kan bägge ha blivit ditlurade i tron att de skulle köpa droger, hämta/ lämna något/ någon etc. Och tjejen väntar troligtvis kvar i fordonet.

Min teori är därför:
MGM har bett BO att ta hand om lite saker när de var i Thailand. BO klantar sig vilket i slutänden drabbar albanerna. Albanerna möter upp MGM som skyller på BO. Albanerna inser att varken MGM eller BO kommer att kunna ersätta dem, och väljer att BO ska dödas.
MGM får förklarat för sig att han har ansvaret för situationen och får som uppgift att döda BO om han vill rädda sitt egna skinn. Han får i sällskap med ett par hotfulla albaner ringa BO utan förvarning.

MGM lurar iväg BO till en plats där man har träffats tidigare. En plats som inte får BO att fundera eller känna sig osäker. Albanerna finns på plats för att övervaka att MGM utför sin svåra uppgift. BO anländer och möter upp MGM. Båda BO skjuts efter hätsk ordväxling.

Då MGM inser att BO antagligen har berättat för tjejen vilka de skulle möta måste även hon dödas. Hon bör även känna igen dem. Albanerna drar iväg med bil så fort de har insett att MGM har utfört sin uppgift. De kan även ha hunnit få med sig vapnet som de har gett till MGM strax innan BO har anlänt.
MGM drar iväg på moped/ MC.

Som sagt, detta är min egna teori, inte fakta

Skulle teorin stämma så kan man nog även vänta sig ett och annat åtal för anstiftan framöver

Känns som ett möjligt scenario. Fortfarande konstigt dock att Mgm betett sig så normalt efteråt som det påstås. Kanske har mgm bara stämt träff efter hot &påtryckningar men sen har de verkliga Gm tagit över för att se till att det hela blir gjort ordentligt.

Mgm har vetat om att någon form av "skärmytsling" kommer att ske vid mötet men vet ej att Bo skall avrättas. Mgm får veta det på morgonen precis som vi. Snuten luskar reda på att Mgm stämt träff & griper dessa ganska snabbt & där står vi nu.

Om detta skulle vara scenariot tror jag nog ett antal gripanden till är att vänta ganska snart. Tror inte Mgm tar på sig detta utan de lär "gola" när de inser att de inte kommer undan på annat sätt.

Ber om ursäkt om min teori är avfärdad tidigare i tråden.. Har inte pallat gå igenom allt av förklarliga skäl & sammanfattning i början var inaktuell..
Citera
2015-03-12, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
BO (af) var enligt uppgifter på den där "festen" men smet ut i någon annans skor kort före morden. Om de andra BO också var på festen vet jag inte.

MGM1 sågs under en bro (?) med en/sin tjej nära brottsplatsen strax innan morden. Tror det är samma MGM som sedan dök upp på festen sent på natten efter morden. MGM2 åkte hem för att packa upp och hänga med sin flickvän/sambo. Flickvännen gått i god för att MGM skulle tillbringat hela natten där (med väldigt haltande argument dock).

Men oavsett verkar ju BO och MGM aldrig varit på den där "festen" samtidigt i alla fall.
Hur vet du att han var under en bro?
Citera
2015-03-12, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spidflam
Läste du ens vad jag skrev? Om du anser att du gjorde, vänligen förklara hur jag argumenterar för att ett tidningsbud ska existera?
Vad menar du? Varför ska admin/moderator lägga upp fiktiva händelser eller fiktiva personer som inte ens har en källa. Jag och säkert många fler att trötta att höra om sånt som ej har källor och tidningsbudet har diskuteras så mycket men är helt irrelevant då det är en påhittad historia. Och varför vill du att jag ska sitta och skriva vad du redan har skrivit. Jag tycker tidningsbudet är ointressant finns ju andra delar av fallet som är mer intressanta
Senast redigerad av ulvan 2015-03-12 kl. 02:32.
Citera
2015-03-12, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Någon noterade att MGM hade nya skor på bilden där han blir gripen.
Ja det var nästan den första saken sa i forumet efter bilder kom ut i media på gripandet
Senast redigerad av ulvan 2015-03-12 kl. 02:32.
Citera
2015-03-12, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Circle jerk
Känns som ett möjligt scenario. Fortfarande konstigt dock att Mgm betett sig så normalt efteråt som det påstås. Kanske har mgm bara stämt träff efter hot &påtryckningar men sen har de verkliga Gm tagit över för att se till att det hela blir gjort ordentligt.

Mgm har vetat om att någon form av "skärmytsling" kommer att ske vid mötet men vet ej att Bo skall avrättas. Mgm får veta det på morgonen precis som vi. Snuten luskar reda på att Mgm stämt träff & griper dessa ganska snabbt & där står vi nu.

Om detta skulle vara scenariot tror jag nog ett antal gripanden till är att vänta ganska snart. Tror inte Mgm tar på sig detta utan de lär "gola" när de inser att de inte kommer undan på annat sätt.

Ber om ursäkt om min teori är avfärdad tidigare i tråden.. Har inte pallat gå igenom allt av förklarliga skäl & sammanfattning i början var inaktuell..
Jag tycker inte det är så konstigt. Han kanske gick på festen för att försöka få alibi. Om det var en moppe med 2 killar plus en bil inblandad så tyder det på at det var minst 3 gm. Sen kanske de har DNA från BP från MGM
Citera
2015-03-12, 02:45
Medlem
Nicitas avatar
Citat:
Ja det var nästan den första saken sa i forumet efter bilder kom ut i media på gripandet
Japp. Därav min tanke/mitt inlägg.
Citera
2015-03-12, 02:53
Medlem
Circle jerks avatar
Citat:
Jag tycker inte det är så konstigt. Han kanske gick på festen för att försöka få alibi. Om det var en moppe med 2 killar plus en bil inblandad så tyder det på at det var minst 3 gm. Sen kanske de har DNA från BP från MGM

Det är givetvis inte konstigt i sig att Mgm gått på fest för att få alibi, men det är ju ingen film vi pratar om här utan en person/-er som isf skulle en kort stund innan ha avrättat nära f.d. vänner. Gå på fest efter det & bete sig "helt normalt" som bekanta & vänner beskriver det är nog inte det lättaste. Allrahelst på en fest med gemensamma bekanta.

Alternativt har vi att göra med fullständiga psyko/sociopater vilket ju inte är omöjligt det heller. Finns ju gott om sådana på gator & torg.
Citera
2015-03-12, 02:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Hur vet du att han var under en bro?

Det finns ett ögonvittne om det. Sök på Li*a.

Ögonvittnet:
Brandbil123

Ta nu inte det som en sanning. Brandbil123 har inte lämnat uppgiften till polisen vad jag vet. Tjejen AS har däremot både intevjuats i pressen och förhörts av polis.

Edit:
Brandbil123 uppgav att namnet var Lisa. Det finns bara en Lisa född 1997 i Uddevalla och den har jag kollat och hon är inte vän med någon som har med detta fall att göra. Namnet Lisa kan ju vara ett nick för Elisabet men eftersom Brandbil123 inte vill yppa något om deta så påstår jag att det är hittepå tills annat har bevisats
Senast redigerad av PeterNoster 2015-03-12 kl. 03:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in