Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Nej jag är för att de som tjänar mycket ska betala mer skatt än de som tjänar lite (t.ex. genom en platt skatt på 30%) men jag är emot att skänka bort statens tillgångar till en liten exklusiv klick medborgare.
Du säger "skänka bort statens tillgångar till en liten exklusiv klick medborgare", jag säger att staten försvarar och bibehåller onödig exklusivitet genom att inte upplåta allmän egendom till bostadsbygge som skulle gagna allmänheten.
Det handlar alltså inte om att bygga bostäder på en fotbollsplan, eller stänga ner Bromma Flygplats för att bygga bostäder, utan att t ex se till att sluta lyssna på alla jävla gnällspikar som tycker att bostäder i Hammarbyskogen skulle förstöra deras närområde - trots att ingen någonsin befinner sig i den där jävla skogen förutom tjackpundare och horor. Det handlar inte om att ge mark gratis till privatpersoner som vill bygga privata bostäder som de kan tjäna pengar på, utan att behålla marken i kommunal ägo och bygga hyresrätter som kan minska kötiderna och underlätta för människor.