2015-03-11, 22:40
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag menar att polisen först säger att alla BO åkte till flygplatsen för att sedan ändra det till att bara en av dem åkte dit. Och vilket är värre - att polisen först säger att pengar är motivet för att sedan säga att motivet är oklart.
Jag måste bara fråga dig....tror du att medelSvensson antingen någonsin begått ett brott/har släktingar som begått brott eller har vänner som någonsin begått ett brott?

Jag har inte lyckats läsa igenom alla sidorna men jag har läst ganska många, är det polisen som påstått att alla BO åkte till flygplatsen och sedan ändrade sig eller är det en trådsanning?
Citera
2015-03-11, 22:43
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Det finns idag två stycken livrädda personer häktade. Ska vara glada att de är där de är.

tung e du! Nej men ärligt, du kör på nån form av gangsterspår tolkar jag det som. Låter långsökt men visst konstigare saker har hänt. Stämmer teorin så skulle nog de tuffa killarna som gjort gärningen passa sig. Sitta för att ha skjutit en 18-årig oskyldig tjej blir tufft för åkergangstrarna.
Senast redigerad av Windchester 2015-03-11 kl. 22:46.
Citera
2015-03-11, 22:44
Medlem
i_am_blues avatar
– Teknisk bevisning och vittnesuppgifter binder de misstänkta männen till platsen och tidpunkten för brottet säger chefsåklagare Daniel Edsbagge i ett pressmeddelande.

Skulle kunna tänka mig att det finns grannar eller andra människor i närområdet till BP som kan ha sett en del saker och således kan vittna om detta och att det dessa uppgifter inte kommit ut i pressen. För vilka annars skulle kunna antas som vittnen?
Citera
2015-03-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
japp men som jag skrev, det hade varit några riktiga brakare på Skogslyckan cirka 2 - 3 dagar tidigare. Jag bor cirka 2 km från Skogslyckan och hörde dem jättetydligt. Kändes som om det small utanför oss, på parkeringen liksom...så jag kanske inte hade reagerat så jättemkt om det small till igen 2 dagar sedan....Tankar som sagt..kan ha varit så.

Det var små ungar som kastade smällare från balkongen och folk reagerar. Polis och brandkåren va på plats ganska snabbt.
Citera
2015-03-11, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror du sett för mycket på film. Det finns ingen sådan straffrabatt.

Det förekommer "straffrabatt" i Sverige, fast det är tjänstefel, eftersom vi inte har amerikanska lagar. Dock kommer det aldrig att komma ifråga för dessa. Man måste vara betydligt tyngre för att åklagaren och domstolen ska mygla så pass för en.
Citera
2015-03-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Jag måste bara fråga dig....tror du att medelSvensson antingen någonsin begått ett brott/har släktingar som begått brott eller har vänner som någonsin begått ett brott?

Jag har inte lyckats läsa igenom alla sidorna men jag har läst ganska många, är det polisen som påstått att alla BO åkte till flygplatsen och sedan ändrade sig eller är det en trådsanning?
Det är vad som stått i tidningar, antagligen olika vittnesuppgifter olika dagar/tidningar och sedan spekulationer här
Citera
2015-03-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uddevallabo
Såg 4 polisbilar svänga ut från vägen som kommer från bjursjön ner mot bleket igår runt 16.00. Det va 3 större minibussar och en vanlig volvo. Kanske dom har vart någonstans på den vägen och letat mordvapen eller andra bevis.
Nope, de har haft övning Inget med morden att göra
Citera
2015-03-11, 22:52
Bannlyst
Citat:

Polisen kan mycket väl ljuga för att sätta dit någon, det händer ofta. Dock tror jag att de här inte behöver det eller att det i allra "värsta" fall åker dit någon som är oskyldig just till mordet men ett stort as i allmänhet för övrigt.
Citera
2015-03-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Nån som ska gå i morgon på häktningsförhandlingarna/hänga utanför? I såna fall uppdatera gärna i tråden vad som händer där borta

Kommer tyvärr hållas bakom stängda dörrar, läste det i någon tidning idag. Kan ha varit AB !
Citera
2015-03-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Tydligen hade det varit tjafs på BP ungefär en vecka tidigare och då hade polisen kommit dit, kanske hade grannarna inte lust att ringa polisen (igen?).

Ja detta har varit uppe tidigare. Vet vi vad det tjafsades om och vilka som var inblandade den gången?
Citera
2015-03-11, 22:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Det förekommer "straffrabatt" i Sverige, fast det är tjänstefel, eftersom vi inte har amerikanska lagar. Dock kommer det aldrig att komma ifråga för dessa. Man måste vara betydligt tyngre för att åklagaren och domstolen ska mygla så pass för en.

Det är inte tjänstefel. BrB anger förmildrande omständigheter vid straffvärdebedömning och vid straffmätning
Citera
2015-03-11, 22:59
Medlem
Citat:

Jag tror att brott i Sverige begås i alla samhällsklasser och alla etniciteter. Även de flesta medelsvenssons har lik garderoben alternativt svarta får i familjen och släkten. Undantaget vi som postar anonymt på Flashback, förstås. De motstridiga uppgifterna om vilka som åkte till flygplatsen har jag läst i media - där det varje gång påståtts att uppgifterna kommer från polisen. Jag har ingen egen källa inom polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in