2015-03-11, 21:59
Medlem
att många trodde det var smällare tror jag kan ha sin grund i att bara några dagar innan morden så brände det av några riktigt starka smällare på Skogslyckan. Vet att ruta sprack till följd av smällarna...så när det pangar igen några dagar senare så kanske inte folk tänker så mkt på det...
Citera
2015-03-11, 22:01
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Är skorna borta?

Den du citerar har blandat ihop.
Det var en av BO som lånade skor på festen för att han snart skulle komma tillbaka (enligt nåt vittne på festen).
Sen har nån i tråden påstått att Polisen söker ett par skor och då handlar det troligtvis om att matcha nåt spår från en GM.
Citera
2015-03-11, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Ja, som tidigare nämnt så är jag Uddevallabo och får inte heller denna bild att stämma. Uddevalla är som sagt ingen metropol men det är heller ingen by med 3 hus i. Platsen där dådet skett är inget "dolt" ställe tycker jag. Ovanligt märklig plats att välja ut att ha ihjäl någon på...... om det nu var planerat. Men det borde inte vara det, dels på grund av platsen men också att de bara lämnades där, på marken. Tycker det är konstigt att INGEN sett något. Nu bor jag visserligen en bit därifrån, men dels är jag otroligt lättväckt och så har jag hund vilken säkerligen skällt som tusan om sådant tumult uppstod utanför mitt i natten då det annars ska vara tyst. Speciellt huset precis emot fyndplatsen är otroligt konstigt att ingen gjort observationer ifrån. Men det kanske är klarlagt att dem inte var hemma?

Hur var det, hade man förhört tidningsbud? o vad så ifall denne person? De brukar väl komma runt 4 - 5 ....då borde personen verkligen sett dem och slagit larm..

Inte första gången folk inte märker nåt. Folk brukar inte fatta när det är skottlossning. Smäller det till tänker man först på en bomb och när chocken lagt sig tänker man väl att det var en smällare. Detta är hur samhället är på 2000-talet tyvärr
Citera
2015-03-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Håller med om att vi inte kan vara säkra på de misstänktas skuld i dagsläget. Sen är det här som bekant Flashback så lite tjock hud kan vara bra att ha. Utgå inte från att majoriteten av oss håller med om de mest korkade sakerna en del skriver - skulle man gå i polemik med varenda rasistisk/konspiratorisk/sinnesrubbad skribent som sprider dynga här skulle man inte göra annat.

På vilket sätt menar du att informationen från polisen har varit "motstridig och förvirrande"? Jag delar inte den uppfattningen utan tycker baserat på det man hört och sett hittills att de verkar skött saken rätt proffsigt, oavsett om det slutar i fällande dom eller ej.

Jag menar att polisen först säger att alla BO åkte till flygplatsen för att sedan ändra det till att bara en av dem åkte dit. Och vilket är värre - att polisen först säger att pengar är motivet för att sedan säga att motivet är oklart.
Citera
2015-03-11, 22:04
Medlem
För er som envisas att skriva i tråden hela tiden att man inte kan gå till angrepp på någon man känner: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article20453393.ab
Citera
2015-03-11, 22:05
Medlem
Citat:
Inte första gången folk inte märker nåt. Folk brukar inte fatta när det är skottlossning. Smäller det till tänker man först på en bomb och när chocken lagt sig tänker man väl att det var en smällare. Detta är hur samhället är på 2000-talet tyvärr

japp men som jag skrev, det hade varit några riktiga brakare på Skogslyckan cirka 2 - 3 dagar tidigare. Jag bor cirka 2 km från Skogslyckan och hörde dem jättetydligt. Kändes som om det small utanför oss, på parkeringen liksom...så jag kanske inte hade reagerat så jättemkt om det small till igen 2 dagar sedan....Tankar som sagt..kan ha varit så.
Citera
2015-03-11, 22:07
Medlem
Citat:
Beror nog på övrig bevisning och vittnen. Har tex någon granne eller BO som satt i baksätet filmat allt eller ringt 112 och berättat sagt att MGM är GM så känns det rätt klart att det blir fällda. Men om detsamma skett där GM visar sig vara någon annan så blir de nog frikända

Men polisen säger ju klart ut att de har vittnen (plural) och tekniska bevis som binder dem till mordplatsen vid tiden för mordet. Det räcker långt! Djävligt långt.

Tänk på Åtalet mot CP i Palmemordet. Man kunde inte visa att han var på platsen, inte att han kunde ha tillgång till ett vapen och inget hållbart motiv ändå fälldes han i tinget. Hovrättens domare liksom domaren i Tingsrätten såg att man inte hade någon indiciekedja där . Här är låget ett helt annat.

Sedan kan man sannolikt ha hittat t ex Fotspår med blod från offren, fibrer, dna från t ex hår i offrets blod etc etc som visar att det kommit dit efter skotten tack vare att man kunde göra en brottsplatsundersökning på plats direkt.

Sannolikt har kanske också ett vapen använts som någon av herrarna t ex visat för någon eller som har använts i annat sammanhang med tanke på hur de agerat förut. Det räcker kanske att ett vittne kan berätta om ett vapen i deras ägo som motsvarar tekniska fakta från mordplatsen på ett trovärdigt sätt. Med tanke på deras skryt med vapen kanske det till och med finns på bild. Kan tänka mig en hel räcka sådana saker som visar att de hade tillgång till ett vapen som motsvarar mordvapnet data som nu de inte kan förklara var det tagit vägen.

Tillfälle och medel klart visat och då återstår bara att visa ett trovärdigt motiv för att ha ett 100% igt åtal som leder till fällande dom.

Nu är polisen och åklagarna resten av vägen bara noga med att stänga alla långsökta alternativa förklaringar och säkerställa så mycket de kan av bevis de någonsin kan få.

Det här är inte några särskilt smarta killar.... Det har de visat förr...

Att inte hitta vapnet kan vara lika mycket bevis som att hitta det med dna på.

Jag tror att det är ett ganska vattentätt åtal som kommer. Resten är fantasier av sådana som inte begriper bättre och spekulerar fritt. Tur att inte erfarna mordutredare tänker så.
Senast redigerad av boboslacke 2015-03-11 kl. 22:14.
Citera
2015-03-11, 22:09
Medlem
Kamrateris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Det finns en liten, liten chans att MGM är oskyldiga, men att de har varit med på brottsplatsen och vet vilka som knäppt BO:s.

Gissar då på att de som gjort det är några tunga pjäser med koppling till V. och albanerna i Skövde som setts på BP. MGM är lack på BO:s för att de har fuckat upp något med drogaffärerna när de var i Thailand. BO:s berättar i bilen vad som hänt, GM:s blir sjukt stressade, Albanerna ringer upp och vill ha pengarna/träffas för att "snacka" om det. MGM:s kräver att BO:s följer med och snackar med dem.

Albanerna knäpper BO:s + oskyldiga E.T..

De gör detta som en varning för fixar inte MGM cashen snabbt så kommer samma sak hända med dem.

Svettigt att vara MGM, riskera 20 års fängelse, hatad av hela uddevalla och kan inte gola ner de tyngre grabbarna...

...

Detta.

Men frågan är om albanerna gjorde det, eller pressade bröderna att göra det åt dem? Varför skulle albanerna ta risken om de kan tvinga någon annan att göra smutsjobbet. "Någon ska betala för detta, antingen han ni säger fuckade up, eller ni själva!" Uppgiften att nån ropat "det var polisens fel" stödjer den teorin.

Kan vara så att bröderna bett han Ala*a att komma dit för att snacka, men Ala*a hade med sig sina polare som buffert eller vittnen eller så var det så djävligt att de han bara bad dem om skjuts dit, utan att inse hur allvarligt läget var. Sedan gick det som det gick.

Antagligen var det då pojkarna som gick ut för att snacka genom saken med bröderna och tjejen stannade i bilen medan "männen" talade allvar.

Eller så är vi helt på fel spår och något trivialt och idiotiskt ligger bakom det hela.
Citera
2015-03-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ja, som tidigare nämnt så är jag Uddevallabo och får inte heller denna bild att stämma. Uddevalla är som sagt ingen metropol men det är heller ingen by med 3 hus i. Platsen där dådet skett är inget "dolt" ställe tycker jag.
Det räcker med just det läget borta vid rikets sal för att ingen ska se ett skit. Det passerar helt enkelt inga fulla på väg hem upp just där. Visst man ser bilen när man vinglar uppåt ute vid vägen men kan nog inte avgöra att det är en död i den. Jag har vinglat hem mången gång där och skulle nog inte ens slängt en blick dit utan bara tänkt på hur jävla långt det är kvar hem. Övriga folk i omgivningen har sen länge lagt sig och sussar så sött.
Citera
2015-03-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag menar att polisen först säger att alla BO åkte till flygplatsen för att sedan ändra det till att bara en av dem åkte dit. Och vilket är värre - att polisen först säger att pengar är motivet för att sedan säga att motivet är oklart.
Tror det snarare att det är informationen i media som ändrar sig beroende vem media i sin tur har pratat med. Media har pratat med åklagare, advokater, polis, vänner, flickvän, släkt, vittnen osv. Alla har väl sin syn på saken vilket gör att olika saker kan komma upp i olika artiklar
Citera
2015-03-11, 22:13
Medlem
Citat:
Tror det snarare att det är informationen i media som ändrar sig beroende vem media i sin tur har pratat med. Media har pratat med åklagare, advokater, polis, vänner, flickvän, släkt, vittnen osv. Alla har väl sin syn på saken vilket gör att olika saker kan komma upp i olika artiklar

Ja, så kan det också vara.
Citera
2015-03-11, 22:13
Medlem
Citat:
japp men som jag skrev, det hade varit några riktiga brakare på Skogslyckan cirka 2 - 3 dagar tidigare. Jag bor cirka 2 km från Skogslyckan och hörde dem jättetydligt. Kändes som om det small utanför oss, på parkeringen liksom...så jag kanske inte hade reagerat så jättemkt om det small till igen 2 dagar sedan....Tankar som sagt..kan ha varit så.
Tydligen hade det varit tjafs på BP ungefär en vecka tidigare och då hade polisen kommit dit, kanske hade grannarna inte lust att ringa polisen (igen?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in