Citat:
Ursprungligen postat av
jackedd
Hejsan alla!
Har någon en rekommendation på en bra vandringsjacka, som man även skulle kunna använda som vardagsjacka på typ hösten. Jag vill ha en som sitter bra, är snygg och funktionell. Vindtät och vattensäker/(avvisande?).
Sen undrar jag även om någon har erfarenhet utav Stadiums underställ. Är det något att ha? Tänkte på detta:
Stadium underställ
Jag har en ullunderställströja från Everest (inte just den på bilden dock) och är riktigt nöjd. Skön, tunn, kliar inte, luktar inte.
Värmer riktigt bra dessutom, på senaste fjällturen i Norge för någon helg sedan hade alla andra jacka men jag klarade mig fint med bara underställströja och skjorta.
Jag skulle absolut också rekommendera en enlagers bomull/polyesterjacka! Testa lite olika modeller och se vilken som faller dig i smaken. Fickorna ska ju sitta bra placerade, den ska ha rätt längd, huvan lagom djup och så vidare.
Själv har jag en från Lundhags som är riktigt behaglig och rätt så snygg dessutom, med praktiska fickor och kan användas till vardags utan att vara alltför skogsmullig. Den använde jag hela förra vintern, med tjock tröja under när det blev kallt.