2015-03-11, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pater-Noster
Jag föreställer mig att i dessa kretsar skyddar man en GM gentemot polisen om så BO vore ens egen mamma?

Ord och inga visor!!!!

https://www.facebook.com/maya.farraj
Citera
2015-03-11, 14:53
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teddyB_VBG
Men vem hålls ansvarig? Polis eller lägenhetsinnehavaren(MGM)?

Lägenhetsinnehavaren / fastighetsägaren får söka om ersättning hos polisen.
kan tänka mig att de får ersättning för dörren
plocka iordning och städa får de göra själva
Citera
2015-03-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Ja håller med antingen har tvåan liten del i brottet eller har han vattnat på ettan eller någon annan.
Nej det blev fel i ansökan men är korrigerat nu då åklagaren missat att kryssa i en ruta
Citera
2015-03-11, 14:57
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaraben
Svar nej dom åker grå häktes buss med olika streps ränder.Så var det tidigare med förflyttning av kriminella
Sitter dom i Göteborgspolisens häktesförvar nu, och under kommande rättegång, eller blir det pendling från och till Uddevalla?
Citera
2015-03-11, 15:00
Medlem
Polisen har gjort det bra
Senast redigerad av DonRonaldinho 2015-03-11 kl. 15:13.
Citera
2015-03-11, 15:00
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Kanske missat det tidigare, med vad innebär dessa restriktioner som det talas om?
Citera
2015-03-11, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Varför pratas det om skott i huvudet och kaliber när det går rykten om att tjejen fått 13 skott i sig och att snubbarna hon hängde med sysslar/sysslade med vapensmuggling.

Tror nog hon skulle vara död oavsett kaliber och skott i huvudet om man fått 13 skott inborrade i kroppen.

Alla pratar om vapen som skulle ha tagits med från Thailand. Tror inte ett piss på det, i dessa kretsar så är det lätt att få tag i vapen.

Behöver inte vara mer än att det uppstått ett gräl som slutar med skottlossning och tjejen rök nog bara för vittne skull. Är det säkert att bröderna är GM? Tycker mig se på varje inlägg här att man redan har uteslutit andra möjligheter.

Mvh

13 skott. Ouch! Det kan knappast komma från en puffra. Måste ju vara automatvapen.
Citera
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Ja håller med antingen har tvåan liten del i brottet eller har han vattnat på ettan eller någon annan.

Båda har restriktioner.

"Enligt häktningsframställningen begärde Daniel Edsbagge bara tillstånd till att ge restriktioner till en av männen, men det visade sig vara ett misstag.
– Det är inte korrekt. Jag missade kryssa i det. Men det är nu korrigerat. Båda männen vill jag ha restriktioner på. Där finns ingen skillnad"
.

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3830756-broderna-begars-haktade-for-trippelmordet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Lägenhetsinnehavaren / fastighetsägaren får söka om ersättning hos polisen.
kan tänka mig att de får ersättning för dörren
plocka iordning och städa får de göra själva
Kan polisen kräva pengar i sin tur av MGM om de anses skyldiga eller är det skattebetalare som får betala alla omkostnader i samband med gripande?
Citera
2015-03-11, 15:03
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Kanske missat det tidigare, med vad innebär dessa restriktioner som det talas om?

Restriktioner innebär att de inte får ha kontakt med familj/vänner osv. Anledningen till att de beläggs med det är troligen för att de inte ska kunna prata ihop sig om historier osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Den som är häktad kan underkastas "restriktioner", vilket betyder att åklagaren (förundersökningsledaren) i målet kan fatta beslut om att avskära den häktades kontakter med omvärlden, i form av tillgång till TV, radio, nyhetstidningar, telefonsamtal, brev eller besök av närstående med flera på häktet.
Citera
2015-03-11, 15:06
Medlem
Citat:

Beläggs du med fulla restriktioner (som i detta fall) får du endast ha kontakt med utomstående via brev som alla läses av åklagare och förundersökare.

Du får heller inte lyssna på radio, se på TV eller läsa tidningar...
Citera
2015-03-11, 15:07
Medlem
Citat:
JAg antar att de inte kan släppas mot borgen, samt att de troligen inte ens får prata med utomstående eftersom de är rädda att de ska påverka utredningen på olika sätt. (förstöra bevis, prata ihop sig med alibi, hota vittnen osv)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in