2015-03-11, 19:18
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belsebubba
Vad jag hört så söker polisen efter ett par skor, finns avtryck på brottsplats.
...och vem har du hört det av?
Citera
2015-03-11, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
50? Det går att få fram en ganska exakt position, rörelsemönster mm.
Tekniken är bättre än vad många tro.
Pejling/triangulering kan man bara utföra i realtid.
Senast redigerad av kaxium 2015-03-11 kl. 19:37.
Citera
2015-03-11, 19:21
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Pejling/triangulering kan man bara utföra i realtid eller förstår jag dig fel?
Nej, då vore det ju meningslöst. Snuten kan ju inte veta innan att brottet ska ske.
Citera
2015-03-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Har också hört att det är vanligt att yrkeskriminella missbrukar bensodiazepiner. Man kan nog som du säger bli känslokall av det, för det är ett ångestdämpande läkemedel.
Man blir inte känslokall av benzo. Jag käkar benzo rätt ofta, 3-5 dagar i veckan, och jag blir inte ett dugg känslokall. Tvärtom säger min fru.
Citera
2015-03-11, 19:24
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Vem är hon?

På evenemangets Facebooksida står det tvärtom att alla är välkomna.

https://www.facebook.com/events/877621812301663/

https://www.facebook.com/m*ya.f*rraj
* = a
Citera
2015-03-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Mycket märkligt att en anhörig till ett av mordoffren kan gå ut och tala om vilka som inte är välkomna eftersom detta mer eller mindre verkar vara en politisk manifestation.
är det inte lite som att tigga om bråk under detta evenemang ?
Det är Skitnödiga SnorUngar (SSU) som håller i manifestationen.
Citera
2015-03-11, 19:26
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Man blir inte känslokall av benzo. Jag käkar benzo rätt ofta, 3-5 dagar i veckan, och jag blir inte ett dugg känslokall. Tvärtom säger min fru.
Det är viss skillnad på Flunitrazepam och andra mer svagare sorter som jag antar att du har i medicinskåpet. Även dosförhållande kan ge stor skillnad i effekt.

Om det är så att MGM var påtänd vid tiden för brottet så vet polisen om det då de tar sådana tester.
Citera
2015-03-11, 19:27
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg.BestCoast
Vilket förmodligen räddade deras liv här också?

Ännu ett bra bevis på varför svensken är smart nog att hålla sig inne när det bråkas i tattarkvarter! Löst folk får helt enkelt lösa sina problem själva. Vem fan kommer att gå ut efter detta när det smäller i Uddevalla med omnejd?

Samma "problematik" finns här i Göteborg. Där jag bor är man så van vid bråk, gap och skrik så man vaknar överhuvudtaget inte. Möjligen om de kör rally med bilar eller skjuter ett flertal skott också då? Minns våldtäkten/mordet på Elin Krantz (Länsmansgården) där endast ett fåtal hört någon form av skrik medan de flesta var så vana vid detta så de hade inte noterat ett skvatt utöver det vanliga på helger...

Men kontentan här är att de som höll sig kvar inomhus och vinklade persiennerna eventuellt räddade sina liv? Och de slipper nu genomgå en rättegång och sedan råka ut för repressalier från bekanta till de anklagades bänk.... Sad but true....
Uddevalla har i många år varit riskabelt att vistas i, vad gäller sena kvällar i centrum. Det mest kända oros-stället hette Guldsmedsgården (GG), där slarv med utskänkningstillstånd, överinsläpp mm, ledde till stopp. I flera år var det ömsom öppet, ömsom stängt. Det var högriskvarning att vistas utanför plejset, i bästa läge på huvudstritan Kungsgatan, vid sena timmar och stängningsdags, särskilt under veckosluten. Ett otal knivskärningar, misshandelsfall mm var vardagsmat, blattedominerat givetvis.

Några tidningsreferat (notera blatte-ägare):
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.542578-inget-nytt-tillstand-till-gg
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.480309-klart-med-ny-agare-till-gg
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-03-11 kl. 19:30.
Citera
2015-03-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
...och vem har du hört det av?
av en som jobbar inom polisen i Göteborg. vad vill du att jag ska svara? högt uppsatt i alban maffian?....tyvärr så är det så enkelt som en polis i Göteborg.
mvh.
Citera
2015-03-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av areyouize
Hmm.. OM man är vaken och bor i ett villaområde och hör massa oväsen så kollar det flesta människor vad som står på. Jag hade gjort det iaf.
Precis men du är du och inte de flesta människor. Alla är olika. Dessutom vet vi inte om dom var vakna.
Citera
2015-03-11, 19:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja varför skulle du nödgas söka själv?
Killarna är inte fällda ännu? Lite tidigt att ta avstånd tycker man?
Citera
2015-03-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belsebubba
Vad jag hört så söker polisen efter ett par skor, finns avtryck på brottsplats.

De står kanske kvar på festen. Någon hade tydligen lämnat denna i lånade skor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in