2015-03-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Nej, det är alltid en åklagare som är förundersökningsledare vid mordutredning.

En åklagare som siffran 1.

Du har förresten fel, polisen brukar ansvara för utredningen när det inte finns någon misstänkt som ska häktas eller åtalas. Brukar vara åklagare som beslutar om tvångsmedel också.
Citera
2015-03-11, 16:52
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Det senare.

Folk har, vad jag vet, inte ens listat ut vilka kroppar som var i och utanför bilen än.

Vad jag har hört från en närstående så hade alla BOs flertalet skottskador. A och R skulle vara de två vid gräsplätten.
Citera
2015-03-11, 17:00
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollinDeepWbg
Ja precis. Kan ju lika gärna röra sig om tiden det tog från gräsplätten till bilen. Om nu ET sköts sist, vilket jag tror.

Eller varför inte en kula på tvären i pickan... Eller att han är dålig skytt så han var tvungen att gå närmare för ett sista skott... Eller att han hade en tio sekunder klarhet i vad fan han höll på med och stannade upp och funderade... Eller att han sa något häftigt till någon av offren innan ett sista skott.

Alltså spekulationerna i detta fall är många. Det logiska är väl att idioten helt enkelt inte träffade och gick närmare. Att tjejen ska ha träffats av 13(!) skott är väl ren spekulation det också. Troligt är väl även att personen i bilen dog först, sen försökte dom andra fly men förgäves.
Citera
2015-03-11, 17:02
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollinDeepWbg
Vad jag har hört från en närstående så hade alla BOs flertalet skottskador. A och R skulle vara de två vid gräsplätten.

Vart har närstående hört det någonstans? Inte från polis iallafall.
Citera
2015-03-11, 17:04
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Eller varför inte en kula på tvären i pickan... Eller att han är dålig skytt så han var tvungen att gå närmare för ett sista skott... Eller att han hade en tio sekunder klarhet i vad fan han höll på med och stannade upp och funderade... Eller att han sa något häftigt till någon av offren innan ett sista skott.

Alltså spekulationerna i detta fall är många. Det logiska är väl att idioten helt enkelt inte träffade och gick närmare. Att tjejen ska ha träffats av 13(!) skott är väl ren spekulation det också. Troligt är väl även att personen i bilen dog först, sen försökte dom andra fly men förgäves.

Haha vem har nämnt 13 skott??
Men absolut. Tills ett FUP blir tillgängligt eller konkret info släpps till media så får man ju tänka sig alla möjliga scenarion.
Citera
2015-03-11, 17:06
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Vart har närstående hört det någonstans? Inte från polis iallafall.

Gällande skottskadorna, möjligtvis efter obduktionen.
Citera
2015-03-11, 17:09
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
Normalt är det en åklagare som har ansvar för en mordutredning, trippel eller dubbelmord spelar ingen roll. När det rör sig om vissa brott med invandrare så brukar åklagarna vara fler än en. Man vill minimera risken för repressalier. Det har hänt att åklagare blivit hotade av just nysvenskar.

Ett exempel, i närliggande sunkhålan Trollhättan, för några år sedan:

"Sprängattentat mot åklagares bostad i Trollhättan"

http://www.svt.se/nyheter/sverige/attentat-mot-aklagares-bostad-i-trollhattan-grannen-man-blev-livradd
Citera
2015-03-11, 17:09
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskodlat
Polisen gjorde ju husrannsakan o vände upp o ner på en av brödernas lägenhet, vem betalar för allt som gått sönder samt uppbruten dörr, städning osv?
I första led bör det vara fastighetsägaren om det är fråga om hyresfastighet, MGM kan sedan begära pengar utav staten i enlighet med 8 § i lagen om ersättning vid frihetsberövanden och andra tvångsåtgärder. Staten har ett strikt skadeansvar i denna lag, skadeansvaret gäller dock ej om MGM själv bidragit till att polisen har behövt agera som dom gjort (exempelvis genom att barrikadera dörren).

Staten får alltså pröjsa.

I övrigt: En utav bröderna måste ha snackat i förhören ty jag har svårt att se att man blir begärd häktad för tre fall utav mord utan restriktioner om man inte erkänt.
Citera
2015-03-11, 17:12
Medlem
RoyJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
I övrigt: En utav bröderna måste ha snackat i förhören ty jag har svårt att se att man blir begärd häktad för tre fall utav mord utan restriktioner om man inte erkänt.

Det framkom att åklagaren bara missat kryssa i restriktioner. Stämmer alltså inte.
Citera
2015-03-11, 17:12
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiitherspoon
Bror sig på vad det kommer för folk.
Kommer det personer som står nära till bröderna kan det kanske bli lite kul speciellt efter ena BO:s syster inlägg.

Här är systerns inlägg: https://www.facebook.com/m*y*.f*rr*j/posts/10203802191915141?pnref=story (*= a)
Här är evenemanget: https://www.facebook.com/events/877621812301663/
Hon har tagit bort sitt inlägg troligen är hon här och smygläser
Citera
2015-03-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Min egen erfarenhet av pistolskytte är främst militära, men även på skjutbana/i skytteklubben brukar jag ha ett par magasin med mig. Brukar ha mitt extra på hölstret/i västen när jag skjuter "iklädd grönt". Jag har det nästan alltid i bakfickan på jeansen när jag skjuter "civilt". Jag brukar ha jackan öppen och bara stoppa in det tomma magasinet där medan jag trycker i det andra. När jag skjutit klart stänger jag jackan. Magasinet är kvar innanför jackan tills jag kan ta hand om det bättre.

Jag hävdar att jag inte på något sätt sett kan sägas vara "expert" på vapenhantering, men att jag gör den här manövern (magasinsbyte) på mina pistoler på BOKSTAVLIGEN "ett fåtal sekunder". Möjligen 4-5? Tops?
Kan vara fler som agerar likadant kanske....Tänk om GM glömt ta ur de tomma magasinet ur jackan
Citera
2015-03-11, 17:16
Medlem
Hon har inte tagit bort sitt inlägg. Det är bara hennes vänner som kan se det. Hon står för vad hon sa och hennes vänner på fb om de ska komma idag så ska de inte försvara Mark och Martin för då jävlar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in