2015-03-11, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Stod i media att en smäll hördes ca 10 sek efter de andra smällarna. Kan de ha berott på att gm var tvungen att ladda om vapnet? Hinner man ladda om ett vapen på 10 sek?

Sedan tillkommer det faktum att 10 sekunder är vittnesuppgifter och uppskattning, det kan lika gärna vara 15 sekunder som 12, 9, 5 osv osv osv..
Helt omöjligt att veta hur korrekt vittnets tidsuppfattning är.
Citera
2015-03-11, 16:35
Medlem
leifi.plomeross avatar
Citat:
..men på sättet du skriver gör att det ser ut för mig att du är kompis med MGM

Citat:
Stod i media att en smäll hördes ca 10 sek efter de andra smällarna. Kan de ha berott på att gm var tvungen att ladda om vapnet? Hinner man ladda om ett vapen på 10 sek?
Kanske byte magasin eller så såg han att det fanns fortfarande liv så kanske därför kom sista skottet senare
Citera
2015-03-11, 16:36
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Kammaråklagare Viktoria Karlsson tyckte inte det var värt att yrka på utvisning för Ala Farraj som är medborgare i Jordanien och förekommer under 4 avsnitt i belastningsregistret. Han dömdes den 17 maj 2011 för misshandel vid två tillfällen och ringa narkotikabrott till ungdomsvård och ungdomstjänst 110 timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hade hon yrkat på utvisning så hade kanske denna situation aldrig uppståt.

Vilket visar, med all önskvärd tydlighet, att man skall inte ha FRUNTIMMER på viktiga poster som dessa. Dom är och förblir KÄNSLOSTYRDA, och "mamma-tycka-synd-om"~syndromet tar över, könsorienterat, nedärvt. Men det kan man inte diskutera i PK-Sverige, där kramar-filosofin nått bisarr nivå.
Citera
2015-03-11, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Ja. Gott och väl. Att byta ett magasin tar bokstavligen sekunder.

Mja, om du har hölster till magasinet tror jag på det, men har du magasinet ligga i en ficka och inte är villig att kasta det gamla på marken och ska ut med det, ner med det i fickan, trackla upp med det andra och i med det vette fan om du klarar det på 10 sek..
Sen vet jag inte men jag har aldrig sett någon ha massvis med magasin, oftast har man en pistol och ett magasin, men det skiljer sig väl såklart.

Däremot tror jag inte att man tömmer magasin, laddar ett nytt magasin, tömmer det i sådana här situationer faktiskt. Då tror jag mer på flera pistoler och GMs.

Skulle jag spekulera kring hur det rent praktiskt har utförts så tror jag det naturliga är att en GM är mer skjutglad än den andra, den som inleder skjutningen, han pepprar nog på rätt bra. Medan den andra håller tillbaka och låter den andra peppra, för att slutligen sätta ETT skott själv för att visa att man är delaktig eller liknande. När det första redan tömt sitt magasin i de tre.

På 10 sekunder ser jag det mer rimligt att ena GM säger till den andra "Avsluta den där" eller något liknande om någon kanske levde, så han skjuter kanske bara ett skott?
Senast redigerad av znizz 2015-03-11 kl. 16:42.
Citera
2015-03-11, 16:41
Medlem
Hebrs avatar
Källa på att ET blev utsatt för betydligt fler skott än övriga BO? Eller är det bara något som folk snappat upp och som vanligt axlar vidare i tråden utan några som helst belägg?
Citera
2015-03-11, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znizz
Sedan tillkommer det faktum att 10 sekunder är vittnesuppgifter och uppskattning, det kan lika gärna vara 15 sekunder som 12, 9, 5 osv osv osv..
Ja självklart och det tror jag alla i tråden vet. Tidigare här i tråden har dock de sk 10 sek i olika teorier ofta används som argument för att gm sprang till bilen för att fixa "vittnet" men det jag tänkte på nu var att uppehållen mellan "smällarna" istället kanske berodde på att det var slut på skott och att gm var tvungen att ladda om för att fullfölja, varav att ett uppehåll mellan skotten uppstod
Citera
2015-03-11, 16:43
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Källa på att ET blev utsatt för betydligt fler skott än övriga BO? Eller är det bara något som folk snappat upp och som vanligt axlar vidare i tråden utan några som helst belägg?

Det senare.

Folk har, vad jag vet, inte ens listat ut vilka kroppar som var i och utanför bilen än.
Citera
2015-03-11, 16:44
Medlem
Citat:
Så den som ansvarat/gjort/ansvarar/gör utredningen är också åklagaren? Jag trodde det var 2 separata personer.

Normalt är det en åklagare som har ansvar för en mordutredning, trippel eller dubbelmord spelar ingen roll. När det rör sig om vissa brott med invandrare så brukar åklagarna vara fler än en. Man vill minimera risken för repressalier. Det har hänt att åklagare blivit hotade av just nysvenskar.
Citera
2015-03-11, 16:44
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beemo
Hittade denna sidan med lite bilder och info.

https://www.frieord.no/utenriks/de-drepte-i-uddevalla-ala-21-rawand-22-og-emme-18/

Även exponerat hade samma bilder m.m

http://www.exponerat.net/polisens-teori-darfor-mordades-mannen/
Citera
2015-03-11, 16:47
Medlem
MeMajks avatar
Citat:

eller en förflyttning för att komma på rätt sida bilen
Citera
2015-03-11, 16:48
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znizz

Ja precis. Kan ju lika gärna röra sig om tiden det tog från gräsplätten till bilen. Om nu ET sköts sist, vilket jag tror.
Citera
2015-03-11, 16:49
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
Normalt är det en åklagare som har ansvar för en mordutredning, trippel eller dubbelmord spelar ingen roll. När det rör sig om vissa brott med invandrare så brukar åklagarna vara fler än en. Man vill minimera risken för repressalier. Det har hänt att åklagare blivit hotade av just nysvenskar.
Nej, det är alltid en åklagare som är förundersökningsledare vid mordutredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in