Citat:
Ursprungligen postat av
Jagarjagaren
Ja. Gott och väl. Att byta ett magasin tar bokstavligen sekunder.
Mja, om du har hölster till magasinet tror jag på det, men har du magasinet ligga i en ficka och inte är villig att kasta det gamla på marken och ska ut med det, ner med det i fickan, trackla upp med det andra och i med det vette fan om du klarar det på 10 sek..
Sen vet jag inte men jag har aldrig sett någon ha massvis med magasin, oftast har man en pistol och ett magasin, men det skiljer sig väl såklart.
Däremot tror jag inte att man tömmer magasin, laddar ett nytt magasin, tömmer det i sådana här situationer faktiskt. Då tror jag mer på flera pistoler och GMs.
Skulle jag spekulera kring hur det rent praktiskt har utförts så tror jag det naturliga är att en GM är mer skjutglad än den andra, den som inleder skjutningen, han pepprar nog på rätt bra. Medan den andra håller tillbaka och låter den andra peppra, för att slutligen sätta ETT skott själv för att visa att man är delaktig eller liknande. När det första redan tömt sitt magasin i de tre.
På 10 sekunder ser jag det mer rimligt att ena GM säger till den andra "Avsluta den där" eller något liknande om någon kanske levde, så han skjuter kanske bara ett skott?