2015-03-11, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Restriktioner

"Enligt häktningsframställningen begärde Daniel Edsbagge bara tillstånd till att ge restriktioner till en av männen, men det visade sig vara ett misstag.
– Det är inte korrekt. Jag missade kryssa i det. Men det är nu korrigerat. Båda männen vill jag ha restriktioner på. Där finns ingen skillnad"

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3830756-broderna-begars-haktade-for-trippelmordet

Ärligt talat - ska man skratta eller gråta? Vilken jävla sopa..!!!
Citera
2015-03-11, 12:45
Medlem
Max2009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Tur*l Bab*bejli (a) är en av dem som var med bröderna S i Thailand och kan ha följt dem hem från Landvetter. Han känner bröderna S, givetvis, men även AF och hans flickvän.
Föräldrarna Saliba har missat att uppfostra pojkarna.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4951026865162&set=pb.1583595943.-2207520000.1426073654.&type=3&theater
Citera
2015-03-11, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max2009
Föräldrarna Saliba har missat att uppfostra pojkarna.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4951026865162&set=pb.1583595943.-2207520000.1426073654.&type=3&theater

"vi förtjänar inte att leva" - Insiktsfullt om sig själv och sina vänner...
Citera
2015-03-11, 12:51
Medlem
Pater-Nosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Ja och det var någon "vän" som sa i tidningen att han kunde intyga att MGM varit hemma. Och senare skrevs det att MGM varit på fest. Vet inte hur mycket som är sant och falskt i det folk säger. Tror att det i allmänhet är ganska många som ljuger för polisen (speciellt yngre) om de tror att de kan hjälpa någon som de tror är oskyldig. Är de kompisar och inte tror att MGM är skyldiga så vill de väl försöka hjälpa de på sitt sätt. Själv hade man nog kontaktat polisen direkt men det kanske är en mognadsfråga eller beror vilken attityd som råder i dina kretsar. Tror yngre har en annan mentalitet än oss från en annan generation. Jag tror att vi som är över 25 vänder oss till polisen för att hjälpa till medans en del yngre anser att om de vänder sig till polisen, eller berättar för mycket så har de golat. Jag kan ha fel med det är så det känns.
Jag föreställer mig att i dessa kretsar skyddar man en GM gentemot polisen om så BO vore ens egen mamma?
Citera
2015-03-11, 12:51
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Intressant! Men trycker man aldrig av så borde det väl inte märkas? oavsett så spelar det ingen roll i sammanhanget. Inte många gangsters som faktiskt kan hantera skjutvapen. Dom vet väl mest om att drar man i spaken som sitter i öglan så säger det pang! Alltså typ detsamma som jag och 95% av befolkningen utan vapenutbildning vet.

Nu riskerar tråden att hamna off-topic, men 95% av befolkningen har inte vapenutbildning? Är man född - som jag på sjuttitalet - eller tidigare - hade närmare 40% av befolkningen vapenutbildning med militära vapen (genom allmän värnplikt - som fortfarande fram till åtminstone 90-talet i alla fall var i det närmaste "allmän" för samtliga män). Vidare har vi ungefär 300.000 jägare i Sverige. Det gör ungefär 5% av befolkningen bara det? Lägger vi dessutom till sportskyttar, poliser och andra som handhar vapen i sin vardag hamnar vi tämligen långt ifrån de "95% av befolkningen utan vapenutbildning"?

Bara för att DU inte vet något är det näppeligen "norm" i befolkningen.
Citera
2015-03-11, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Nu riskerar tråden att hamna off-topic, men 95% av befolkningen har inte vapenutbildning? Är man född - som jag på sjuttitalet - eller tidigare - hade närmare 40% av befolkningen vapenutbildning med militära vapen (genom allmän värnplikt - som fortfarande fram till åtminstone 90-talet i alla fall var i det närmaste "allmän" för samtliga män). Vidare har vi ungefär 300.000 jägare i Sverige. Det gör ungefär 5% av befolkningen bara det? Lägger vi dessutom till sportskyttar, poliser och andra som handhar vapen i sin vardag hamnar vi tämligen långt ifrån de "95% av befolkningen utan vapenutbildning"?

De flesta i denna tråd är troligen så unga att de saknar vapenutbildning. Jag själv är född på den tiden när man vanligen gjorde lumpen men skaffade mig frisedel. Vapen har jag bara erfarenhet av genom anhöriga och vänner som jagar och skjuter som hobby etc.

Sedan har man helt fel syn på vapen i Sverige enligt mig, men det tar vi i vapenforumet om vi tar det alls. Jag har redan fått en åthutning för OT nu.
Citera
2015-03-11, 12:56
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3830756-broderna-begars-haktade-for-trippelmordet

Från artikeln: - Enligt häktningsframställningen begärde chefsåklagare Daniel Edsbagge bara tillstånd till att ge restriktioner till en av männen, men det visade sig vara ett misstag.

– "Det är inte korrekt. Jag missade kryssa i det. Men det är nu korrigerat. Båda männen vill jag ha restriktioner på. Där finns ingen skillnad nu."

-----

Häpnadsväckande, han sägs vara en mycket duktig åklagare. Då skall han tamejfan inte slarva , och "missa" att sätta i ett viktigt kryss. Man får tanken... vad finns det mer som han "missar"? Myndigheterna har ingen slarvmarginal, fallet måste drivas med nit och felfrihet, för att nagla dit de scumbags, som tror att Sverige skall bli ett mini-mellanösterns laglöst skjutfält.

EDI: Ooops, redan skrivet i tråden. Jag "missade" detta...
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-03-11 kl. 12:59.
Citera
2015-03-11, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Restriktioner

"Enligt häktningsframställningen begärde Daniel Edsbagge bara tillstånd till att ge restriktioner till en av männen, men det visade sig vara ett misstag.
– Det är inte korrekt. Jag missade kryssa i det. Men det är nu korrigerat. Båda männen vill jag ha restriktioner på. Där finns ingen skillnad"

Göta Petter, detta bådar inte bra för åtalet! Hoppas att åklagaren inte "missar" fler viktiga detaljer!
Citera
2015-03-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sephiroth80
"Beslut om restriktioner av personens frihet och om häktning fattas av undersökningsdomaren med åklagarens samtycke, eller av förundersökningsavdelningen."
Vad ska de då in i en domstol att göra? Menar du att vad de ska "yrka på" bestäms av de du angav eller menar du att de som beslutar om att de ska sättas i häktet är de ovan du angav?
Citera
2015-03-11, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Från artikeln: - Enligt häktningsframställningen begärde chefsåklagare Daniel Edsbagge bara tillstånd till att ge restriktioner till en av männen, men det visade sig vara ett misstag.

– "Det är inte korrekt. Jag missade kryssa i det. Men det är nu korrigerat. Båda männen vill jag ha restriktioner på. Där finns ingen skillnad nu."

-----

Häpnadsväckande, han sägs vara en mycket duktig åklagare. Då skall han tamejfan inte slarva , och "missa" att sätta i ett viktigt kryss. Man får tanken... vad finns det mer som han "missar"? Myndigheterna har ingen slarvmarginal, fallet måste drivas med nit och felfrihet, för att nagla dit de scumbags, som tror att Sverige skall bli ett mini-mellanösterns laglöst skjutfält.

EDI: Ooops, redan skrivet i tråden. Jag "missade" detta...
Tur att de märkte felet iallafall! Men så här ska de inte få gå till. Borde finnas någon som kontrollerar sånt som skrivs typ en sekreterare eller någon som dubbelkollar allt.
Citera
2015-03-11, 13:03
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren

Ok. Siffran var mest ett talesätt men jag vidhåller att det är en NORM att inte inneha vapenträning i Sverige. Misstänkt gärningsman är inget undantag från detta verkar det som baserat på info i tråden. Men om du på allvar tror att han är jägare, värnpliktig från 70-talet, polis eller sportskytte så är det noterat. Jag tror det är en amatör vi har att göra med men din teori är noterad.
Citera
2015-03-11, 13:04
Medlem
Hörde på radion precis att de har teknisk bevisning och vittnen. Sas dock inget om vad de menar med teknisk bevisning och heller ej om de menar vittnen från BP eller annat ställe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in