2015-03-09, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jantreiber
Hej!

Någon som vet hur illa det är att ta xanor om man har sömnapne? har måttlig men de rosa små pillerna lockas väldigt mycket när ångesten sitter som en stor sten i bröstet.

Låga doser ska inte vara några problem
Citera
2015-03-10, 13:26
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Är det nån som har koll på hur mycket 1 mg Xanor motsvarar i Iktorivil?

iktorivil modulerar GABA på ett helt annat sätt än Alprazolam.
bla därför Ikto inte syns på pisseprov som "vanlig" benso, utan som bensodeiazepinderivat: Epileptikum och det står på Fass som ett Epileptikum.

Därför är det väldigt svårt att jämföra Xanor och Iktorivil, då dom har väldigt olika "method of action".

Xanor ger en direkt ångestlindring och man blir oftast mycket trött.
Iktorivil ger en långsam och "svag" ångestlindring men ett konstant "lugn", dock hjälper det absolut inte mot panikångest.

Men för att FÖRSÖKA svara på din fråga;

1mg xanor i ren ångestlindring motsvarar kanske 4mg iktorivil.
i ångestlindring.
men även detta är nästan omöjligt att jämföra.

Ikto hjälper inte speciellt bra mot ångest.

Däremot är det ett UNDER att gå av alkohol på.
Ikto modulerar GABA väldigt likt alkohol, så för min del har jag helt blivit av med alkoholsug sedan LÄNGE tillbaka, tack vare iktorivil.

Men jag får absolut inget rus av Ikto, oavsett dos.

Xanor däremot, räcker 1mg för att stänga av ångest och göra en väldigt trött.
Citera
2015-03-10, 16:28
Medlem
jajalbdps avatar
Okej Flashback jag har inte möjligtvis ett problem, men jag skulle vilja ha reda på en sak.
Just nu sitter jag på 20st xanor E313 och skall lämna urin och blodprov om CIRKA 4 veckor.
Hur skulle doseringen kunna se ut för att vara helt säker på att jag är ren när provtagningen skall göras?

Provtagningen är för att jag ska få behålla mina Gabapentin så det är rätt viktigt att det inte visar någon xanor i labbet.

Hur länge sitter t.ex 1mg xanor i urinet?
Och hur mycket påverkas längden det sitter i urinet vid intag av flera stycken?
MEN huvudfrågan är, Hur kan doseringen se ut och/eller när skall jag sluta käka dom för att kunna vara helt ren vid urin och blodprov?
Citera
2015-03-10, 17:30
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jajalbdp
Okej Flashback jag har inte möjligtvis ett problem, men jag skulle vilja ha reda på en sak.
Just nu sitter jag på 20st xanor E313 och skall lämna urin och blodprov om CIRKA 4 veckor.
Hur skulle doseringen kunna se ut för att vara helt säker på att jag är ren när provtagningen skall göras?

Provtagningen är för att jag ska få behålla mina Gabapentin så det är rätt viktigt att det inte visar någon xanor i labbet.

Hur länge sitter t.ex 1mg xanor i urinet?
Och hur mycket påverkas längden det sitter i urinet vid intag av flera stycken?
MEN huvudfrågan är, Hur kan doseringen se ut och/eller när skall jag sluta käka dom för att kunna vara helt ren vid urin och blodprov?

om du börjar äta dina xanor idag

så måste du äta den sista mer eller mindre exakt 4 dygn innan Dagen D.
'dessa 4 dygn spenderar du med att dricka 3l rent vatten varje dag, häll gärna i lite koncentrerad citron (såna gula "burkar" me grön kork" och socker i vattnet. smakar rätt gott.
detta kallas att hydrera och brukar ge kroppen en "boost" i vad gäller skölja ur restämnen och aktiva och inaktiva metaboliter lämnar snabbare kroppen via ditt urin.

hade det varit diazepam hade det varit en helt annan femma. då hade du fått käka den sista typ 2-3 veckor innan Dagen D.
eller ja, allt beror ju på
1. hur mycket du tagit under hur lång tid
2. din allmäna fysik/omsättning
Citera
2015-03-10, 18:16
Medlem
jajalbdps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
om du börjar äta dina xanor idag

så måste du äta den sista mer eller mindre exakt 4 dygn innan Dagen D.
'dessa 4 dygn spenderar du med att dricka 3l rent vatten varje dag, häll gärna i lite koncentrerad citron (såna gula "burkar" me grön kork" och socker i vattnet. smakar rätt gott.
detta kallas att hydrera och brukar ge kroppen en "boost" i vad gäller skölja ur restämnen och aktiva och inaktiva metaboliter lämnar snabbare kroppen via ditt urin.

hade det varit diazepam hade det varit en helt annan femma. då hade du fått käka den sista typ 2-3 veckor innan Dagen D.
eller ja, allt beror ju på
1. hur mycket du tagit under hur lång tid
2. din allmäna fysik/omsättning
Tack för svar så snabbt.
Min tanke var att flumma loss ordentligt på xanoren så tidigt som möjligt så jag har åtminstone en vecka innan proverna skall tas.

Sedan så har jag en väldigt bra(?)/snabb ämnesomsättning så jag vet inte om detta kan påverka att restämnena lämnar kroppen via urinet snabbare.
Men som sagt tack för svar, och jag hade till och med tänkt börja dricka minst 2-3 liter vatten varje dag redan nu så restämnen som sedan innan (då jag knaprat xanor rätt mycket innan trådstarten också.) försvinner snabbare och på så sätt kan jag vara helt säker att sista veckan innan urin och blodproverna skall lämnas in så skall det inte vara några problem.

Hoppas du/ni kan förstå vad jag menar då jag redan börjat använda mina kvarvarande xanor, försöker egentligen bara hugga i mig dom sista xanoren och sedan flumma loss sista veckan på gabapentin som jag nu har receptbelagt.

Tack en än gång och är det nån som har fler tips utöver J.Booze så är jag väldigt öppen för idéer.

Peace
Citera
2015-03-10, 18:51
Medlem
J.Boozes avatar
glöm inte trappa ner varje dag from nu så du inte har ångest och skit den sista veckan
iallafall inte mer ångest än du normalt har i en sån sitatuion
benso-abs/sug-ångest är ju inte direkt skoj att ha ovanpå det.

edit: såg precis du har gabapentin sista veckan. perfekt ju.
Citera
2015-03-10, 19:02
Medlem
jajalbdps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
glöm inte trappa ner varje dag from nu så du inte har ångest och skit den sista veckan
iallafall inte mer ångest än du normalt har i en sån sitatuion
benso-abs/sug-ångest är ju inte direkt skoj att ha ovanpå det.

edit: såg precis du har gabapentin sista veckan. perfekt ju.
Ja exakt, jag har en låda gaba som jag tänkte spara några kartor till sista veckan mot just at (brukar inte få sån överdrivet jobbig at) men ser dom att det är xanor på provet så ryker ju gabapentinen och då blir det socialen och bröte så jag ville bara vara på den säkra sidan vad det gäller proverna

Stort tack J.Booze

Man kan i princip säga att allt detta handlar om att jag ska få behålla mitt recept på gabapentin.
Citera
2015-03-11, 11:33
Medlem
Äter xanor mot panikångest men aldrig fått nåt rus. Hur många bör en ta?
Citera
2015-03-11, 11:45
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
Äter xanor mot panikångest men aldrig fått nåt rus. Hur många bör en ta?

5-6 mg. Brukar själv trycka 12 mg ibland för att flöddra hårt. Men ta inte den dosen då utan 5-6 mg och fyll på om du inte är nöjd.
Citera
2015-03-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerosol-
5-6 mg. Brukar själv trycka 12 mg ibland för att flöddra hårt. Men ta inte den dosen då utan 5-6 mg och fyll på om du inte är nöjd.

Tagit 7 mg. Gäspar mest..
Citera
2015-03-11, 13:11
Bannlyst
Citat:
Drick treo ,acetylsyran tunnar ut blodet samt är det koffein i ,skjuter på effekten samt blir du piggare (om du vill flöddra)
Citera
2015-03-11, 13:11
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:

Vad för rus syftar du på? Torrfylla får du om man nu vill kalla det så. Muskelavslappnande beroende på benso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in