2015-03-11, 12:01
Medlem
Uplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
En månad av den tiden var han dock avstängd.
(FB) taags avstängd för 1.04
Intressant, men då återstår ändå en halv månad.
Vidare kan man tolka hans avstängning som att Flashbacks regelverk faktiskt fungerar oavsett vad RA eller andra belackare/nedstängarförespråkare hävdar.
Citera
2015-03-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upland
Intressant, men då återstår ändå en halv månad.
Vidare kan man tolka hans avstängning som att Flashbacks regelverk faktiskt fungerar oavsett vad RA eller andra belackare/nedstängarförespråkare hävdar.

En som spridit hat och annat skit i tio år här på FB blir knappast stoppad av några månaders avstängning. Här platsar en bannlysning för gott men det är heller knappast något hinder för dem som verkligen vill skriva sin skit här.
Citera
2015-03-11, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solanin
Hur man än vänder sig har man arslet bak.

Många av de som jublar åt att ärketönten taags hängdes ut med panikångestattack som följd skulle gråta om nån stackars Mohammed hängdes ut som terrorist-sympatisör.
Och vice versa.

Programidén är sjuk pga att personer som ej är dömda hängs ut för påstådda brott.

I vårt annars rättsäkra samhälle heter det att man är oskyldig tills motsatsen bevisats i domstol.
Men det gäller inte här. Märkligt.

Ett till vettigt inlägg i tråden. Tack!

Vissa tycks vilja tillbaka till en tid då man dömde folk lite hipp som happ.
Citera
2015-03-11, 12:20
Citat:
Ursprungligen postat av solanin
Hur man än vänder sig har man arslet bak.

Många av de som jublar åt att ärketönten taags hängdes ut med panikångestattack som följd skulle gråta om nån stackars Mohammed hängdes ut som terrorist-sympatisör.
Och vice versa.

Programidén är sjuk pga att personer som ej är dömda hängs ut för påstådda brott.

I vårt annars rättsäkra samhälle heter det att man är oskyldig tills motsatsen bevisats i domstol.
Men det gäller inte här. Märkligt.

Jag förstår inte hur det kan vara sjukt att de faktiskt ifrågasätter det som personen faktiskt har skrivit på internet. Varför är det så jävla svårt att stå för det man skriver och inte få panikångest när man faktiskt blir påkommen?

Om alla skriver sådant de faktiskt kan stå för i det verkliga livet så har de heller inget att vara rädda för? I vårt rättssäkra samhälle så skulle ingen ges möjlighet att hålla på och skriva sån skit som nu faktiskt folk gör, på ex. detta forum.
Citera
2015-03-11, 12:30
Medlem
Varför visade de Taags ansikte men inte juridikstudentens?
Citera
2015-03-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland

Juridikstudenten hade stulit identiteter, men han hade ju inte skrivit på "toaletten" flashback så han ges naturligtvis anonymitet.
Citera
2015-03-11, 12:43
Medlem
solanins avatar
Denna fråga riktar in sig till de som hyllar Aschberg.
Ponera att följande inträffar :

En dag haffas du precis utanför ditt jobb. Hemgående kollegor ser hur självaste Aschberg med kamerateam springer efter dig. En nyfiken folksamling bildas runt omkring. Där står dina närmaste kollegor och din chef och glor förvånat.

Aschberg : Är det du som är nyduschadkille75 på Flashback!?
Du : öhhh .... njaaa
A : Jo, det ÄR det! Vi VET det!
D : Jo , men det var länge sen jag skrev nåt där
A : Du har skrivit en del om heminredning där? Eller hur? Jag citerar en trådstart : "Vilken kökslucka ska jag välja till mitt nya kök." Det är ju du, kom igen nu.
D : Jo, det är jag ....

* Och pang, där har Aschberg dig. Du har svarat jakande. *

A : Men hörrudu .. den där mailadressen du använde för att regga dig på Flashback med.
D : mmm, vad är det med den?!
A : Den tillhör en av Sveriges värsta nätpedofiler.

* Detta är alltså inte sant. Här har Aschberg och hans team helt fel *

D : Va! Det är inte sant!
A : Larva dig inte nu, vi VET ju att det är din mailadress. Du erkände ju det själv precis.

Dina kollegor börja muttra och skruva på sig och tittar på dig med avsmak. DU vet att du inte är nån nätpedofil. Men vad spelar det för roll?

D : Jag håller INTE på med sånt alls. Var har ni fått det ifrån!?

Aschberg sliter fram en tjock lunta med vad som ser ut som chattloggar

A : Läs här! Här ser vi klart och tydligt hur DU efterlyser barnporr på ökända barnporrforum!! Din mailaddress är direkt kopplad till användaren PoopHitlerLovesKids88.
Du bjuder även ut din egen dotter till andra män. Din EGEN DOTTER!?!?
Men du står alltså här och blånekar!?

Flykinstinkten tar vid och du springer mot din bil och sladdar iväg.

"Jaha, bajshitler som söker barn för anala samlag visade sig vara en riktig liten fegis", säger Aschberg och skrattar förtjust in i kameran.

Hemma i TV-soffan kommer folk att skrika om att du ska hängas. En tråd startas på Flashback där man noggrannt kartlägger dig.
Hela Sverige hatar dig. Grattis.
Och eftersom som du har mage att blåneka när det finns uppenbara "bevis" anses du vara extra vidrig.

Nej, som sagt. Du är inte nätpedofil. När Martin Fredriksson dekrypterade mailadresser gick nåt fel, och din mail knöts till fel person. Men skitsamma. Efter en 3 liters bag-in-box kan vem som helst slarva med bitar och bytes.

Nu undrar jag hur ni som älskar Trolljägarna hade löst situationen? Gått till jobbet som vanligt nästa dag och urskuldat er? När programmet sänts, vad gör ni då? Går runt till vänner och bekanta och ivrigt hävdar er oskuld.
Skriver en insändare till Aftonbladet? Tror du den kommer att publiceras.

Just det, ett par månader efter att programmet sänts inser Aschberg att ...jävlar ... nyduschadkille75
och PoopHitlerLovesKids88 är visst inte samma person. Aja, skitsamma tänker Robban.
"Det kan vi fan inte gå ut med, då blir det ett jävla liv", säger han tyst för sig själv.

Jag vill med detta inlägg belysa hur farligt programformatet är.
Det går på ren svenska hitta på vad fan som helst om vem fan som helst.
Senast redigerad av solanin 2015-03-11 kl. 13:36.
Citera
2015-03-11, 12:47
Medlem
Uplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
En som spridit hat och annat skit i tio år här på FB blir knappast stoppad av några månaders avstängning. Här platsar en bannlysning för gott men det är heller knappast något hinder för dem som verkligen vill skriva sin skit här.

Nu var den övervägande andelen av moderatorerna rätt tydliga med att de ansåg HMF en dåligt skriven och skevt tillämpad lag, en skitlag på vanlig svenska, och därför skulle de tolka den påtvungna regeln generöst till förmån för användarna, allt enligt sidans skapares intentioner om maximal yttrandefrihet.
Det förefaller som om Flashback, åtminstone i början, inte heller var överens om den mot svenskarna av lagsstiftaren diskriminerande tolkningen och ansåg att alla skulle behandlas lika vilket skulle innebära att allt svenskhat också skulle leda till avstängning.
Detta skulle definitivt ha tjänat som en kalldusch för de självutnämnt goda hatarna.

Citat:
Därför att "Trolljägarna" är ett rasistiskt hatprogram som enbart vill hänga ut svenskar som inte fogar sig under utrotnings- och folkutbytespolitiken antagligen.
Allt annat är väl bara ett alibi som skall ge Aschberg och hans skräpjournalistik oförtjänt legitimitet.
Citera
2015-03-11, 13:18
Medlem
SvinFullGreks avatar
Robert Asbög sa alltså "Toaletten Flashback".

Trolljägarna är ingenting annat än ett skitprogram skapad av Robban vars enda syfte är att förlöjliga och förstöra för meningsmotståndare till herr Asbög. För att inte vara helt uppenbar i sitt syfte tar Robban med lite oneliners som random blattar skrivit på fjortisträsk som facebook och instagram.

Syftet med programmet lyser igenom i varje avsnitt dock. Vilka tror ni sitter i kulisserna då? Jo, det är såklart förutom hans EXPO polare Mickael Ekman även hans andra bundisar vid namn Mathias Wåg och Martin Fredriksson.
Citera
2015-03-11, 13:41
Medlem
Citat:

Verkar vara vääääldigt godtyckligt det där om de hänger ut identitet eller inte. För mig som redan smygkikat på nästa avsnitt konfronterar de en man som skrivit:

- Mordhot till tjej och väldigt mycket andra förolämpningar.
- Skrivit väldigt grova förolämpningar om samma tjejs avlidne pojkvän (Gräva upp och bajsa på skelettet, etc.). Även trakasserat andra med avlidna nära.
- Ringt och fejkat ett dödsbud till en mamma.

Även om taags skrev väldigt grova saker (zigenare bör utrotas m.m.) så det i det här i min bok mycket värre övergrepp. Men de hänger trots det inte ut den här mannens identitet. Det enda de gör är att de står utanför hans dörr och man får höra hans röst, och mannen blånekar till allt.

Vilka har de hittills hängt ut helt med namn och opixlat ansikte?

- Alexander Hult.
- Lastbilschaffisen Dragan.
- Pongo.
- Hans Winberg, Exponerat.
- Taags.

(Fyll gärna på om jag glömt någon.)

Varför väljer de att hänga ut just dessa med namn och bild? Alexander Hult var redan offentlig. Dragan var rakryggad, ärlig och stod på sig, och Pongo stod också på sig i någon mån. Hans och taags flydde direkt från konfrontationen.

Det verkar alltså bero på hur du hanterar konfrontationen som avgör om du blir helt uthängd eller "anonymt" uthängd. Gör du avbön eller blånekar klarar du dig. Flyr du blir du helt uthängd. Och värst: Står du på dig blir du helt uthängd.

Detta är i mina ögon riktig jävla fultaktik från Adolf Aschbergs sida. De vill inte ha folk som står på sig, de vill att alla de konfronterar ska pussa deras fötter och göra avbön. Det bekräftar deras bild av näthataren som "fegt kräk". Därför inför de någon form av "straffmildring" om näthataren är "samarbetsvillig".

Jag tycker det är ganska sjukt att de väljer att hänga ut Dragan, som skrivit "sopslut fittskräp" och sedan rakryggat står för vad han tycker, medan de skonar en person som spelat in ett fejkat dödsbud och fegt blånekar.

Sen kan jag tycka att det straffet de uthängda personerna får inte står i proportion till brottet. Det gäller även taags.
Senast redigerad av Ghana 2015-03-11 kl. 13:44.
Citera
2015-03-11, 13:52
Medlem
Teori om varför taags hängdes ut och inte de andra.
På grund av regel 1.06 får vi inte spekulera i identiteterna bakom Flashbackanvändare, däremot verkar det vara fritt fram att spekulera om vilka som gömmer sig bakom de andra anonymiserade "trollen" i programet.
Förslag på vem juridikstudenten är har ju varit uppe till exempel.
Sådana spekulationer går det däremot inte att ha om användare av detta forum.
Därför serverade Trolljägarna taags på silverfat med ort i bild, namn och omaskerad.
För att Flashbackanvändare inte ska känna sig säkra att komma undan det som försegår här med andra.
Citera
2015-03-11, 13:53
Medlem
Har någon bild på juridikstudenten? Facebook-länken fungerar inte längre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in