2015-03-11, 00:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixteffekt
Väldigt skumt att bilen också är så prydligt parkerad, dvs den vita bilen! längs med sträcken och inom markeringarna, de tyder på att dem har haft tid och inte bråttom!

Sedan att dem ligger som dem ligger är antagligen för att dem har blivit jagade av skytten, man brukar omedvetet alltid vid rädsla springa längs med något, och inte öppet om man känner sig hotad och rädd för att så fort som möjligt kunna söka skydd någonstans!

Jag tror inte att skytten har färdats i bilen tsm med BO, jag tror med tanke på att dem har gått ur bilen, skulle möta en andra bil.

skulle skytten varit i bilen o dragit vapen hade en av BO fått runda bilen och således legat en bit längre bort, men med tanke på att dem ligger hyfsat nära varandra måste dem börjat springa samtidigt?

Eller så har de varit misstänksamma inför ett ev möte (om uppgiften om skyddsväst stämmer). Åkt dit nån tid innan, parkerat och ställt sig utanför bilen för att koll på vem som kommer (och felaktigt antagit att flickvännen skulle vara säker kvar i bilen)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Eftersom jag inte var på plats eller ens i närheten av Uddevalla den veckan så kan jag inte veta. Däremot misstänker jag att det är så, avvaktar lite innan jag kommer med något. Jag kan ju ha fel också men mitt största frågetecken är vapnet och mopeden...

Låter som att du vet mer eller misstänker än vad du vill säga.
Vad är ditt frågetecken angående vapen och mopeden?
Citera
Medlem
Citat:
Jag spekulerar bara, inget jag tror eller vet.
Men frågan är varför de ena BO ligger med huvudet mot staketet närmare fasaden och den andra ligger 2 meter bredvid mera öppet, verkar som att dem blivit skjutna i flykt, och inte när dem stått och diskuterat?

Men hur mycket är 2 m egentligen i sammanhanget? Scenario: en blir stillastående skjuten, den andre tar ett steg blir sedan också skjuten, snubblar iväg ytterligare ett halvt steg och faller ihop.. De var ju trots allt inte siamesiska tvillingar och stod väl en bit ifrån varann när det började smälla..
Tycker inte kropparnas placering tyder på någon flykt. Tycker tvärtom att de ligger förvånansvärt nära varandra.

Är ej ute efter tjafs, bara mina spekulationer.
Citera
2015-03-11, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RemeronDreams
Intressant, om än svårt för dig att styrka, men jag tror på dig.

Så vad tror du, är han en psykopat dvs. rejält mentalt störd, inte bara hett temperament?

Är han ett mördarämne?

Skulle han kunna spåra ur så pass att han skjuter 3 pers för en mindre grej, eller krävs det något extremt allvarligt för att driva honom dit?

Är han missbrukare, och i så fall av vad?

Det har tidigare antytts att han spöat flickvänner, något du känner till eller har hört talas om?

Om man skjuter någon utom i nödvärn eller som hämnd för något fruktansvärt illdåd som man själv eller ens allra närmsta har utsatts för, hur frisk tror du att man är då?

Jag skriver att jag själv är stenhjärtad men jag skulle faktiskt inte skjuta ihjäl någon ens om jag trodde att jag kom undan med det utan enormt goda skäl till gärningen.
Citera
2015-03-11, 00:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Det brottet gäller inte för mord så det är ej aktuellt i detta fall.

Vet du redan nu att båda bröderna kommer att bli häktade för mord?

Det kan mycket väl vara så att den ena brodern endast varit medhjälpare, kanske gett sin andra broder honom sitt vapen, hjälpt honom från brottsplatsen. Eller kanske bara hjälpt sin bror bli av med vapnet. Kanske bara skyddat honom på något sätt.

Denna medhjälparen har en flickvän. Som av någon anledning vet allt eller vissa delar av detta. Men underlåter att berätta om detta.
Citera
2015-03-11, 00:52
Medlem
Citat:
Väldigt skumt att bilen också är så prydligt parkerad, dvs den vita bilen! längs med sträcken och inom markeringarna, de tyder på att dem har haft tid och inte bråttom!

Sedan att dem ligger som dem ligger är antagligen för att dem har blivit jagade av skytten, man brukar omedvetet alltid vid rädsla springa längs med något, och inte öppet om man känner sig hotad och rädd för att så fort som möjligt kunna söka skydd någonstans!

Jag tror inte att skytten har färdats i bilen tsm med BO, jag tror med tanke på att dem har gått ur bilen, skulle möta en andra bil.

skulle skytten varit i bilen o dragit vapen hade en av BO fått runda bilen och således legat en bit längre bort, men med tanke på att dem ligger hyfsat nära varandra måste dem börjat springa samtidigt?
Har för mig att grannen hört att motorn var igång på bilen och att ena dörren var öppen. Känns som
de räknade med att de skulle vara där en kort stund. Varför lämnar man bildörren öppen? Skulle den som var kvar i bilen ringa polisen om det blev för hotfullt? Önskar att den som var kvar i bilen filmade allt med sin mobil
Citera
2015-03-11, 00:55
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokafet
Varför inbillar sig alla att mark är en liten langare som slänger hg med spice, vet man, på riktigt asså, VEM han är, och inte bara vad man läst sig till, så vet man att han inte va ngn fattig typ

Jasså, vad har för månadslön på sitt heltidsjobb då?

Är det advokat han jobbar som nu igen, eller vad var det?
Citera
2015-03-11, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Låter inte helt osannolikt problemet är bara att det står i artikeln där de intervjuade en av flickvännerna att BO (RT) hämtade henne och de båda bröderna plus en till (från flygplatsen). Hur fick alla plats i bilen om ET var med? Kan RT själv hört av sig till någon och berättat om bilfärden efteråt?

Ja, någon vän till BO måste ju ha fått höra att något hänt mellan BO och bröderna och att polisen utifrån det gjort en bedömning. Eller så finns det någon nära bröderna Saliba som är lite mindre lojal och som inte är beredd att ge sitt stöd med ett falskt alibi och sjunga hymner om Saliba-brödernas ärliga ögon i media...
Citera
2015-03-11, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
På förmiddagen i dag så kommer häktningsbegäran att göras till Göteborgs tingsrätt.

Källa: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/aklagaren-bilden-klarnar

Utdrag från svt.
" Under dagen har vi fått en mer överskådlig bild av vad som hänt och bilden klarnar, säger Daniel Edsbagge.

Vad det är för nya fakta som framkommit under dagen vill han inte berätta men än det handlar om flera olika externa uppgifter.

- Det är bland annat analyser av mobiltrafik och nya förhörsuppgifter som vi får in och sammanställer, säger Daniel Edsbagge.

En begäran om häktning kommer han sannolikt lämna in under onsdag förmiddag. Senast torsdag måste häktningsförhandlingar hållas mot de två män som nu är anhållna på sannolika skäl misstänkta för mord. "

Eftersom de förmodligen har pejlat mobilerna har de förmodligen fått bekräftelse på vilka som fanns på BP och båda MGM kanske var där.
Senast redigerad av Felix52 2015-03-11 kl. 01:06.
Citera
2015-03-11, 00:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
re RemeronDream....en liten korrigering. En psykopat behöver inte vara "rejält mentalt störd". Typiskt för psykopat är avsaknad av empatisk förmåga vilket i sig är en rätt avancerad förmåga att kunna intellektuellt och känslomässigt koppla ihop och sortera relaterat sig själv och andra. Ofta kopplas detta till dålig impulskontroll men det behöver inte vara så heller.
Citera
2015-03-11, 00:59
Medlem
Just de motorn var i gång, men är de säkert på att de va audi motorn som var i gång, o inte nån annan bil parkerad bredvid audin?
Hur kommer de sig att de just valde att fly åt de hållet? kan de vara så att dem va rädda för att GM om denne hade bil kunde komma efter dem om de sprang ner mot sjukhuset?

Om dem nu GM o BO stod o pratade med varandra väldigt nära, hur kommer de sig att så många skott avlossades?

De känns nästa lite som superman att hinna knäppa bruden första och sedan de två andra, eller tvärtom?
Citera
2015-03-11, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller så har de varit misstänksamma inför ett ev möte (om uppgiften om skyddsväst stämmer). Åkt dit nån tid innan, parkerat och ställt sig utanför bilen för att koll på vem som kommer (och felaktigt antagit att flickvännen skulle vara säker kvar i bilen)
Ny teori, alltså spekulation: AF avvek från festen eftersom han skulle fixa en grej har det sagts i media. Vet inte vad man fixar mitt i natten men nåt att röka eller alkohol eller annat knark kan vara saker som folk vill ha mitt i natten speciellt om de vill ha det till festen? Han kanske ringde RT som tog med sin tjej och skjutsade AF att hämta något från någon gömma eller hemifrån som han tänkte lämna över/sälja eller så ville han ha skjuts för att köpa något på BP. Men det blev ingen deal av någon anledning så blev det istället pang pang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in