2015-03-09, 18:43
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeOne
läst detta ?

"Robban" i kommentarerna är ganska kaxig och tilldelas hot :P

https://www.facebook.com/#atrik.s*sn*wski?fref=nf #=p *= o

Se där en gängtattare till. Kul att det är en hjärntvättad svenne denna gång

https://www.facebook.com/patrik.sosnowski

Här är flera gängtattare som hotar folk på flahsback:

https://www.facebook.com/christheshit

https://www.facebook.com/maher.alkhamisi.1

https://www.facebook.com/patrick.johansson.39

undrar vilka det är som inte fattar ett skit? Dessa gängtattare eller flashback?
Senast redigerad av jourDDptd 2015-03-09 kl. 18:46.
Citera
2015-03-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeOne
läst detta ?

"Robban" i kommentarerna är ganska kaxig och tilldelas hot :P

https://www.facebook.com/#atrik.s*sn*wski?fref=nf #=p *= o

Finner inga ord för såna bekräftelsekåta fjantar som BOs "vänner", bekråftelsekåta horor hela högen. Patrik är bara en av mängden slynor som horar efter likes på facebook efter att hans vänner har dött. Sen kör han på med det därra vi har alla samma färg på vårt blod Åhhh vilken duktig och väluppfostrad, originell gosse du är Patrik! även hon där Johanna blir jag äcklad av, hennes pojkvän har blivit avrättad och hon sitter på instagram/facebook och trycker - skriver lite snyftinlägg här och där. BOs omgivning verkar vara en skara illojala bekräftelsekåta fjollor. Det sjuka är att många av dom försvarar Martin och Mark Saliba som med största sannolikhet är GMs Jag hoppas innerligt ni läser detta, dumma jävla idioter. Sluta fiska efter likes på era döda vänners bekostnad!
Citera
2015-03-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Behövs inget uppdrag. Alla poliser, åklagare och advokater som jobbar med fallet kollar denna tråd.
Allt annat vore tjänstefel.

Tror knappast åklagare och advokater sitter och lusläser 400 sidor av denna smörja där 90% är främlingsfientlighet, flera sidor argumentation om ifall MGM kanske har köpt nya skor eller kanske inte, och hur det är stört omöjligt någon skulle vilja packa ur sin väska samma kväll man kommer hem från en resa.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knasgubbe
Ser mycket avundsjuka på deras flickvänner här. Tjejer kanske börjar gilla er också ifall ni slutar med loserbeteenden som att skriva rasistiska inlägg på fb.

Jo, man är ju en jävla vinnare om man blir skjuten för en knarkuppgörelse i småstaden Uddevalla. Hoppas att de inte kördes ända till Göteborg för obduktion. Vore ännu mer slöseri med skattepengar. Bårhuset i Uddevalla ligger ironiskt nog bara några hundra meter från brottsplatsen, eftersom det är ett länssjukhus precis bredvid.
Citera
Medlem
RoyJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Det var bara något jag vill minnas diskuterades massa i tråden om styckmordet i boden.

Någon insatt i mobilspårning här kan gärna svara på den frågan, om den är spårbar även om den är avstängd?
Jag tycker själv det låter orimligt men vad vet jag.

Jo det ska man kunna. Kan av någon anledning inte kopiera text på telefonen men t ex någon SÄPO-chef har bekräftat det.

Edit: Sorry det gällde att avlyssna. Osäker på spårning.
Citera
2015-03-09, 18:48
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Radiomasterna har full koll på alla sina (tillslagna) telefoner och vet rätt noga var telefonen finns i varje stund OCH vart den är på väg. De olika masterna är hela tiden beredda att ta över en telefon som rör sig, och därför håller systemet reda på var telefonen finns och vart den är på väg (och, historiskt, var den varit) Precisionen beror på hur tätt radiocellerna står, men i stan ("i stan") är varje cell ganska liten.

Vi talar precision runt 100 meters radie eller så, med GPS får vi en 10-meters radie, men då är det bara telefonen som vet eftersom den räknar fram sin egen postion - satelliterna vet ingenting, men det gör telestationen.
100 meter är ju ändå inte så exakt faktiskt om vi talar om att binda någon till en brottsplats inne i en tätbebyggd stad.
Citera
2015-03-09, 18:48
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
I bästa fall kan positionering göras på 200 meter (storstäder)
http://www.google.se/url?q=http://ww...3iDWqPqglqquaA
Citera
2015-03-09, 18:50
Medlem
drunknars avatar
Jag tror på en gärningsman som tagit ett eget beslut. Den stora anledningen är att det är tre döda och framförallt att tjejen sköts ihjäl. Känns inte sannolikt att två eller flera personer skulle besluta sig för en så radikal plan. Den andre brodern tror jag som mest gjort sig skyldig till skyddande av brottsling och kanske något annat smått. Mark är nog den som skjutit alla tre, antagligen med väldigt tunn planering, därav det snabba gripandet.
Citera
2015-03-09, 18:51
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavistamannen
Finner inga ord för såna bekräftelsekåta fjantar som BOs "vänner", bekråftelsekåta horor hela högen. Patrik är bara en av mängden slynor som horar efter likes på facebook efter att hans vänner har dött. Sen kör han på med det därra vi har alla samma färg på vårt blod Åhhh vilken duktig och väluppfostrad, originell gosse du är Patrik! även hon där Johanna blir jag äcklad av, hennes pojkvän har blivit avrättad och hon sitter på instagram/facebook och trycker - skriver lite snyftinlägg här och där. BOs omgivning verkar vara en skara illojala bekräftelsekåta fjollor. Det sjuka är att många av dom försvarar Martin och Mark Saliba som med största sannolikhet är GMs Jag hoppas innerligt ni läser detta, dumma jävla idioter. Sluta fiska efter likes på era döda vänners bekostnad!

Det utnyttjar att 2 av deras egna släkt 2 andra bröder till att kasta smuts på oss andra inklusive aina. Lägg ner era djävla looser blattar. Mark Saliba må du ruttna i helvetet hur du kastat smut på alla sköna libaneser i Sverige
Citera
2015-03-09, 18:52
Medlem
Ville bara tillägga. Istället att smutskasta någon ni inte känner prata med någon som åtminståndet vet något om det hela överhuvudtaget. Seriöst vilket jävla mafia, vilka jävla pengar? För det första så finns det ingen mafia i Uddevalla, för det andra så har den store broder hatad alla gäng rörelser. Ja, alla inc offer var inblandade i tokigheter när de var i små, men det har inget att göra med huvud saken. Det är väldigt många som blir inblandade i misshandel, narkotika osv, speciellt i sådan ålder. Fråga någon från Uddevalla som har umgåtts med ''bröder'' eller ''offer'' istället, så får ni en mer trovärdig information.

Enligt mordet: Det sägs versioner här att EN person som har dödat 3? De flesta pistoler brukar ligga på 7-10 + 1 skott laddat, för att säkra sig så brukar man göra MINST 2 skott på kroppen och en säkring i huvud. Det alltså betyder MINST 9 skott om man vill inte få en överlevande vittne. Mordet hade begått vid en hus där många skulle ha vaknat efter en serie ovanliga ljud, det alltså tyder på att mördare med stor sannolikhet använde ljuddämpare. Jag vill inte påstå stilla på en version, men för mig så tyder det på att personen som hade gjort det hade planerat att göra det långt innan det hände, det är ingen missförstånd mord iallafall. ''alltså lägg ner med att fappa HollyWood skit''

Vapen bilder Ni som tramsade om invandrare och socialen vet nog inte att man kan göra massa saker utomlands så länge man kan betala för det. Förresten så kostar det inte mycket alls. En 5 åring flicka kan betala och hyra en saiga eller gevär i många länder som inte ingår i EU.

Enligt personlighet: Jag känner både bröder och två offer (förutom tjejen), jag flyttade ur Uddevalla för ca 2-år sedan, så kan inte ta anspråk om vad som pågick där de senaste veckor. Har varit där sist för mer än 1 månad sedan. Men kan är säker på att ''bröder'' skulle aldrig ta livet av Alaa och Rauand, de hade umgåtts sedan 10-11. Store bror var aldrig snål på pengar och hade tillgång till pengar också, konflikten enligt skuld är omöjlig. Finns mer saker som kan nämnas men tror inte man ska nämna dem inför random publik som sitter ock skryter här.

Det är en sorg för en stor del av folk, speciellt i Uddevalla, jag själv kunde varken tro på det första dagen. Behåll era trams till dagen när ert nära blir mördat. Tro inte på skvallerpressen och rykte, låt polisen göra sitt jobb.
Citera
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyJones
Jo det ska man kunna. Kan av någon anledning inte kopiera text på telefonen men t ex någon SÄPO-chef har bekräftat det.

Edit: Sorry det gällde att avlyssna. Osäker på spårning.
Citat:
Ursprungligen postat av jr.ewing
Själva telefonen startas inte om,
vad polisen gör är att de ber operatören skicka en Query till telefonen

tex att pinga den

telefonen svarar då med :
status:turned off
nearest node
miliseconds to nearest node

osv.
(FB) Kan myndigheter spåra avstängda mobiler?
Citera
Medlem
Nej, en mobil kan inte positioneras ifall den är avstängd och batteriet är urtaget.

(Mod, Sorry för OT!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in