2015-03-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Citat ur Expr.

Vem är den personen, den nu döda flickan?

Det lär ju vara hon som hette husseinfarah på instagram, som senare bytte till farah_95 eller dylikt.

Oj då, svarade på fel fråga, menade hon som syns i Expressens länk om den "våldtagna" lägenheten.
Citera
Medlem
RoyJoness avatar
Citat:
Var inte hon blondin?

Du tänker inte på Alaa's flickvän?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goddi
Hallo eller! Han är på semester! Vad begär du?

Tror du inte SSU mannen inte öppnar Aftonbladet.se när han är på semester

Det här Uddevalla statshus är mest trasiga statshuset . De är dem som isolerar ungdomar inte hjälper till ett jobb utan ungdomar får leka knark kurier för att försörja sig .
Citera
2015-03-10, 22:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Var inte hon blondin?

Vet ej. Det var också en bild med grabbarna grus och en tjej vid en stackars tiger, den tjejen var inte blond men jag minns inte vilken relation hon hade till bruschona.
Citera
2015-03-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om du är gammal nog att vara medlem här kanske du minns att man som 18-åring ofta inte är särskilt mogen och saknar förmågan till konsekvensanalys? Varför ska hon dö för det?

Jag sa aldrig att hon borde dö för det, men att hedra kriminalitet tycker jag är otroligt omoget. Det var väl synd att hon inte hann förstå riskerna innan hon fick betala dyrt, men hon är inte första och inte heller sista offret av att hitta "spänning" i livet.
Citera
2015-03-10, 22:30
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Kommunalrådet i Uddevalla " skall jag ta en öl eller inte "

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=1135&parentid=0&link=1.3829563

Denne (S)amuelsson delade för ett antal år sedan sänghalm med ett sossefruntimmer, Helene Hagström-Nordendorph - (s)-politiker, men senare avskedad för förskingring - med en annan sossepamp, kommunalrådet Lennart Björk (oduglig fackpamp på Televerket). Det fanns en uppgörelse mellan dessa politruker, att den ene kn*llade henne udda dagar, den andre jämna.

En dag, i fyllan, klampade Björk (som alltid rundade av arbetsdagen med blöta krogbesök i centrum) in i HH-N:s lägenhet på fel veckodag, då Samuelsson avtalsenligt utnyttjade sin överenskomna sängaktivitet med damen i fråga.

Det utlöste (!) viss kalabalik och träta, vilket slutade med att den 'delade' damen drogs fram i ljuset, och sedermera fann för bäst, efter en bedrägeridom, att flykta från Uddevalla till Laxå.

Björk är numera pensionär, men fortsatte fiffla in i det sista, med ett stiftelse-subventionerat fritidsboende. Samuelsson är en överlevare, men tycks ägna sig mest åt charterresor och alkoholförtäring, av trådreferensen att döma. Hursomhelst oduglig för kommuninnevånarna, vilket klart framgår av det uttalande han presterar, i förmodat rus-tillstånd, när han intervjuas.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=581144
http://www.expressen.se/gt/nordendorph-har-flytt-fran-uddevalla/
http://www.dn.se/nyheter/politik/s-politiker-falld-for-bedrageri/
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-03-10 kl. 22:39.
Citera
2015-03-10, 22:30
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottisch
Varför skulle hon förtjäna det ? Hon måste ha varit mycket medveten om vilka människor hon umgicks/var ihop med.

Nej hon var inte medveten om att det fanns en överhängande risk för att hon skulle bli avrättad nej.

Däremot så visste hon säkert att att hennes pojkvän "umgicks med kriminella och att han gjorde lite skumma grejer själv" Men vad jag har sett av såna killar så berättar dom inte mer än nödvändigt för sina flickvänner, dom håller en fasad utåt med, fest, charm och livet leker attityd.
Citera
2015-03-10, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baba.Sedo
Bara för att man är tillsammans med en kille som är kriminell förtjänar man inte per automatik att bli avrättad för det.. tragiskt

Kanske inte, men sådana här händelser kan medföra positiva resultat i och med att unga tjejer inser att det kanske inte är så jävla coolt att hänga med coola araber som livnär sig på kriminalitet.
Med det sagt menar jag inte att det är rätt att just denna tös strök med, men signalen är kraftfull hoppas jag.
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyJones
Du tänker inte på Alaa's flickvän?

Det är väl AS och det var henne jag svarade om.
Citera
Medlem
Ma*ks flickvän ska enligt tidigare inlägg heta Ang*lica Ste*qvist
Citera
2015-03-10, 22:33
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Tror inte att de gripna bröderna har avrättat sina tre vänner - men de vet precis vad som hänt men kommer att hålla tyst för att inte fler av deras närmaste ska mördas. De stod alla i skuld till någon högre upp i hierarkin, en eller två torpeder kom till Uddevalla för att statuera exempel. Knarkligorna är skakade efter razziorna i Skövde och Halmstad. Fler liknande händelser kan snart äga rum - precis var som helst.
Just att de här herrarna, både MGM och BO1 & BO2 är relativt lågt på denna hierarkistege är det äta eller ätas som gäller. Då spelar det ingen roll om det är gamla "bruschor". Ett steg upp på stegen efteråt. Nu är de ju inte några riktiga hit man eftersom man lämnat spår efter sig som enligt polisen gör dem sannolikt skyldiga till dådet. Det räcker inte att bara åka till Thailand och öva pistolskytte för att avancera på stegen. Man måste ha hjärna också, men de har inte "bruschorna". Därför är dessa ännu en i raden utnyttjade loosers som är "expendable" i den styrande kretsens ögon.
Citera
2015-03-10, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Nej hon var inte medveten om att det fanns en överhängande risk för att hon skulle bli avrättad nej.

Däremot så visste hon säkert att att hennes pojkvän "umgicks med kriminella och att han gjorde lite skumma grejer själv" Men vad jag har sett av såna killar så berättar dom inte mer än nödvändigt för sina flickvänner, dom håller en fasad utåt med, fest, charm och livet leker attityd.

Tjaa...darwinismen fungerar i så fall åtminstone delvis. Den som är dum nog att inte genomskåda att pojkvännen är en gangster blir ett kulfång. Löjligt att sörja. Sådana som hon tillför inte världen något gott ändå. Det är just sådana som hon som nobbar den snälle nörden i högstadiet. Tough luck, bitch!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in