Citat:
Ursprungligen postat av
rosebud
Tack. Att det är så nära intill en huvudled gör saken ännu mer förbryllande. Om du skulle avtala möte med någon där, skulle det vara enkelt att beskriva platsen? Typ "parkeringsplatsen vid ICA", eller liknande?
Återigen, det känns inte som en slumpvis vald plats. Jag tror att det är en mötesplats som använts tidigare.
Det ligger som sagt ett länssjukhus vid brottsplatsen. Det ligger eller låg faktiskt också just en ICA-affär på en närbelägen sidogata. Det ligger eller låg en pizzeria där, om vi alltså talar om hur det ser ut inom några hundra meters radie. Järnvägen och motorvägen till Vänersborg, Trollhättan, Göteborg och Oslo mm korsar denna långa gata en bit nedanför brottsplatsen.
Det finns minst ett dussin små platser att träffas på och göra skumraskaffärer inom tvåhundra eller trehundra meters radie från brottsplatsen. Kolla på någon Google Streetview eller liknande, så kommer du att förstå vad jag menar. Den osynliga gränsen för det "fina" Uddevalla går norrut ungefär just tvåhundra eller trehundra meter upp på Fjällvägen. Ovanför det är det som Angered, Backa, Biskopsgården, Hammarkullen, Hjällbo etc fast i miniatyr och fortfarande mer svenska socialfall än i de nämnda delarna av Göteborg. Eller Rinkeby, Rosengård etc, men jag jämför med Göteborg eftersom det är samma län vi talar om och för att liksom få en analogi mellan stadsdelarna.