2015-03-10, 21:19
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Haha ok? Nu har du spårat ur helt och hållet. En vettig människa kan urskilja sarkasm men jag förstår att det är mer än vad man kan begära av dig. Du är för rolig Så var är bevisen då? Du bara gormar o gormar men har inget att komma med. Visa bevisen för dina påståenden om att Putin har beordrat sina soldater att anfalla Ukraina.
Jag kommer inte med några 'bortförklaringar', USAs president sa det själv så jag vet inte varför du försöker snacka bort det. Har du lyssnat på klippet?
Dina barnsliga bortförklaringar av typen konspirationsteorier är OT i denna tråd.

Vi har alla bevisen när Putin först ljuger om att det inte är hans fascistiska legioner som ockuperar ukrainska statens byggnader på Krim och sedan när han erkänner att det var hans trupper och att Krim var annekterat.
Vi har video där han berättar hur de redan när quislingen Janukovitj blev hämtad med helikopter planerade för annekteringen av Krim.
Vi har "Strelkovs" berättelse om hur han på uppdrag av Kreml begav sig till östra Ukraina för att iscensättaockupationer av stadshus och regeringsbyggnader och förbereda för ryska soldater precis som på Krim.

Du är ny i tråden och jag ger dig rådet att låsa lite ur trådarna 1, 2, 3 i ämnet. Du verkar mer än lovligt okunnig i ämnet.
2015-03-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Dina barnsliga bortförklaringar av typen konspirationsteorier är OT i denna tråd.

Vi har alla bevisen när Putin först ljuger om att det inte är hans fascistiska legioner som ockuperar ukrainska statens byggnader på Krim och sedan när han erkänner att det var hans trupper och att Krim var annekterat.
Vi har video där han berättar hur de redan när quislingen Janukovitj blev hämtad med helikopter planerade för annekteringen av Krim.
Vi har "Strelkovs" berättelse om hur han på uppdrag av Kreml begav sig till östra Ukraina för att iscensättaockupationer av stadshus och regeringsbyggnader och förbereda för ryska soldater precis som på Krim.

Du är ny i tråden och jag ger dig rådet att låsa lite ur trådarna 1, 2, 3 i ämnet. Du verkar mer än lovligt okunnig i ämnet.

Ny i tråden men ändå vet jag mer än dig, hur kommer det sig? Eller är det för att du spammar tråden som du har rätt, är det så det funkar?

Länka gärna till där han erkänner det du påstår
För mig räcker det med USAs presidents uttalande till BBC för att veta hur det ligger till i Ukraina där nazisterna slaktar sitt eget folk. Och då tycker jag inte det är så konstigt att Putin annekterar Krim för att skydda sina intressen, hade inte du agerat likadant?
2015-03-10, 21:27
Medlem
Citat:
Undrar om folk börjar inse att om USA fortsätter att provocera Ryssland som dom har gjort senaste året genom Ukraina så kommer det leda till ett krig. Dom börjar kanske tänka om och försöker se att det är dags för en annan lösning än aggressivitet mot ryssarna.
Nu är det ju inte USA som provocerar även om lille Putin säger det. Att ordblaja innehållslösa påståenden renderar ingen respekt. När sedan nazister och judar gör gemensam sak för Ukraina mot Putin, ja då blir det parodi av det hela. Verkligheten är en helt annan vad än Moskva försöker propagera för, ingen tro ändå på Putin. Däremot har Ukrainas nyvalda regering omvärlden öra och är respekterad i motsats till pellejönsen Putin i Kreml. Den respekten och insikten kan leda Ukraina fortare ur ryssfållan och få landet på fötter. Ukraina får lån, handelsavtal, mer gemensamt med EU avseende rörlighet mm. Vad har Putin att sätta emot? Ingenting förutom vapenskrammel och misär. Inte undra på att östra Ukraina avfolkas och att färden oftast går mot Kiev där tryggheten finns. Inte för att jag har någon tilltro till Putins mentala hälsa men inte vågar väl den lille mannen invadera fullskaligt i Ukraina, då med Rysslands framtid i potten?
2015-03-10, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nu är det ju inte USA som provocerar även om lille Putin säger det. Att ordblaja innehållslösa påståenden renderar ingen respekt. När sedan nazister och judar gör gemensam sak för Ukraina mot Putin, ja då blir det parodi av det hela. Verkligheten är en helt annan vad än Moskva försöker propagera för, ingen tro ändå på Putin. Däremot har Ukrainas nyvalda regering omvärlden öra och är respekterad i motsats till pellejönsen Putin i Kreml. Den respekten och insikten kan leda Ukraina fortare ur ryssfållan och få landet på fötter. Ukraina får lån, handelsavtal, mer gemensamt med EU avseende rörlighet mm. Vad har Putin att sätta emot? Ingenting förutom vapenskrammel och misär. Inte undra på att östra Ukraina avfolkas och att färden oftast går mot Kiev där tryggheten finns. Inte för att jag har någon tilltro till Putins mentala hälsa men inte vågar väl den lille mannen invadera fullskaligt i Ukraina, då med Rysslands framtid i potten?

Det roliga är att det inte är Putin som säger det utan amerikanare själva Haha hur är deras nyvalda regering respekterad? Östra ukraina hatar den eftersom den är nazistisk som hatar ryssar och det bor määäängder med ryssar i östukraina. Det finns ingen logik i det du skriver.
Du vet att Ukraina fick två erbjudanden: ett från EU, ett från Ryssland, och det från Ryssland var långt mycket bättre än EUs erbjudande vilket ledde till att presidenten (den som blev olagligt störtad med hjälp av USA) valde ryssland. Du borde läsa på mer.

Jag hoppas att Barack har lite mer vett i skallen än att börja kriga med ryssland.
2015-03-10, 21:39
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:

Det som klart är OT är diskutera andra i tråden som ovan och jag måste säga inläggen hittills hållit god klass, genomtänkta och dessutom adekvata.

Tror faktiskt att vi alla kan ta lärdom av detta sätt att debattera i tråden, har fått många goda infallsvinklar på denna sorgliga och blodiga tragedi i ukraina genom denne debattör....

Det känns lite trist med alla dessa påhopp mot personer i tråden, kan vi inte koncentrera oss på att belägga våra yrkande med fakta och källor i stället?

Denna konflikt är faktisk värd den respekt dels för allt lidande och död den redan kostat och ännu viktigare att den kan lätt sätta hela världen i brand.

Därför förtjänar diskussionen i situationen om ukraina en nivå många snäpp över den sandlådenivå, som diskussionen tyvärr så ofta hamnar i!
Senast redigerad av naturtvål 2015-03-10 kl. 21:46.
2015-03-10, 21:56
Medlem
Citat:

Du tycker inte det är så konstigt enligt din frånvarande ryska logik. Släng fram en lögn för att försöka rättfärdiga mord. Det är ett sjukt ryskt tankesätt som vi sett mycket av.

Vill bara tillägga att inte ett enda skott avlossades och inga människa skadades ännu mindre mördades i den lagliga annekteringen av Krim, men ändå påstår du att putin rättfärdigar mord. Kommentar på det? Det sjuka tankesättet står du för, dra inte ner ryssarna till din nivå
2015-03-10, 21:59
Medlem
naturtvåls avatar
För att muntra upp stämningen lite skall jag försöka visa ett positivt bidrag till världen från den ukrainska armén...

Nämligen det att dricka vodka och köra pansarfordon efteråt inte är en så lysande idé!

Video: http://www.liveleak.com/view?i=210_1426017639

Ett annat exempel på samma tema, med tillägget att väst måste nog öka sina hjälpsändningar till ATO om de fortsätter på detta sätt!

Video: http://www.liveleak.com/view?i=032_1426017139
2015-03-10, 22:03
Medlem
Citat:
Det roliga är att det inte är Putin som säger det utan amerikanare själva Haha hur är deras nyvalda regering respekterad? Östra ukraina hatar den eftersom den är nazistisk som hatar ryssar och det bor määäängder med ryssar i östukraina. Det finns ingen logik i det du skriver.
Du vet att Ukraina fick två erbjudanden: ett från EU, ett från Ryssland, och det från Ryssland var långt mycket bättre än EUs erbjudande vilket ledde till att presidenten (den som blev olagligt störtad med hjälp av USA) valde ryssland. Du borde läsa på mer.

Jag hoppas att Barack har lite mer vett i skallen än att börja kriga med ryssland.

Som sagt, verkligen kan svida men så länge Ukraina kan fortsätta sin väg mot väst och hålla rysspacket stången så är ju allt lugnt. Putins dåliga rykte i just hela Ukraina och resten av världen bäddar för en fortsatt rysk härdsmälta utrikespolitiskt. Den verkligheten kan man inte blunda för om man tittar på rubrikerna om Putin och hans kullerbyttor..
Och givetvis stödjer Obama, liksom EU, demokratiseringen av Ukraina, skam vore annars. Ryssen skall hållas borta med sitt dåliga inflytande och halvkriminella makthavare.
2015-03-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Skall man skratta eller gråta?

Vårt krigsmateriel som vi skulle behöva så väl idag för att skydda landet, hamnar nu istället i händerna på nazister i ukraina!

Detta materiel kommer med stor sannolikhet att bidra till med att hjälpa till att eskalera konflikten vidare till oss, bra jobbat!

Din "hjälte" är i mina ögon ingenting annat en blådåre som saknar förmågan att se helheten och vidare så pekar allt på att han även är en fullblods nazist dessutom!

Märkliga ideal du har minst sagt!
Hur tänker du nu? Det är ju nazistpartier som hyllar Putin medan mitten och högerpartier supportar Ukrainas kamp för frihet. bara att slå vilken blaska som helst i vilket land som helst, ja förutom Rysslands media.
2015-03-10, 22:11
Medlem
Citat:
Som sagt, verkligen kan svida men så länge Ukraina kan fortsätta sin väg mot väst och hålla rysspacket stången så är ju allt lugnt. Putins dåliga rykte i just hela Ukraina och resten av världen bäddar för en fortsatt rysk härdsmälta utrikespolitiskt. Den verkligheten kan man inte blunda för om man tittar på rubrikerna om Putin och hans kullerbyttor..
Och givetvis stödjer Obama, liksom EU, demokratiseringen av Ukraina, skam vore annars. Ryssen skall hållas borta med sitt dåliga inflytande och halvkriminella makthavare.

Jag håller med dig om att det finns ingen utväg för Putin ur den här hålan, men om du tror att han hade något annat val så är du väldigt naiv. Vad tycker du han skulle ha gjort istället? Låtit nato sätta upp militärbaser på Krim och därmed kontrollera hela Svarta Havet? Det här gick helt och hållet enligt USAs plan, frågan är om dom tycker att dom har sänkt ryssarna tillräckligt eller om dom vill sänka dom ännu mer genom att eskalera våldet ytterligare.
2015-03-10, 22:12
Medlem
Citat:
Hur tänker du nu? Det är ju nazistpartier som hyllar Putin medan mitten och högerpartier supportar Ukrainas kamp för frihet. bara att slå vilken blaska som helst i vilket land som helst, ja förutom Rysslands media.

Det finns ingen som helst sanning i det påståendet. Varför är det då nazister som slåss på ukrainas armes sida och inte på separatisternas?
2015-03-10, 22:12
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:

Det där stämmer ju inte med verkligheten särskilt mycket!

Tvärtom svänger opinionen mer för varje dag som går. I Tyskland t.ex så kallas media för "lögn media" av 60 procent av befolkningen p.g.a dessa Putin och Rysslands lögner som man där tvångsfött den arma befolkningen med, som om dom vore några gäss...

Inte konstigt att Merkel tagit till sig den kritiken, som den kloka ledare hon är.

Sorry tåget har gått för er krigsivrare! Bluffen är synad!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in