2015-03-10, 20:29
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narkoluder
De har ju flera gånger skrivit i tråden att, de kan binda brödernaGM till mordplatsen men att förmodligen har det funnits fler GM på plats.
Även kontantkortstelefoner saknas.
Nöff, nöff...
Vilka DE??
Citera
2015-03-10, 20:29
Medlem
cc_zeros avatar
Vad för droger slangade MGM då? Och var det på gatu- eller grossistnivå?
Citera
2015-03-10, 20:32
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
RA hade ingen pizzeria. Han praktiserade på ngt företag i Uddevalla.
Fadern innehavare av pizzeria Fyrkanten, i hörnet Kungsgatan/Torggatan. Och praktiserandet skall ha varit på ett ställningsbyggarföretag (med skumt rykte), typ "NoProbem-ställningar", el liknande. Som jag minns från tidigare inlägg bakåt i tråden.
Citera
2015-03-10, 20:34
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Häktningsförhandlingen i morgon eller övermorgon skall hållas i säkerhetsalen i Göteborg enligt svt: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/inget-mordvapen-funnet

Enligt ttela har misstankarna ej kunnat förstärkas trots att 21-åringen suttit hela dagen i förhör: http://ttela.se/nyheter/regionalt/1.3828715-misstankarna-har-inte-forsvagats
E du go eller... Tolkar du denna text i tidningen som misstankarna inte stärkts? Jag tolkar den som misstankarna inte försvagats... Du kan väl inte vara anhållen/häktad på starkare skäl än sannolika eller?
Citera
2015-03-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Vad för droger slangade MGM då? Och var det på gatu- eller grossistnivå?

Skulle vara mycket intressant o veta . Om det skulle vara större vikter det handlar om så kan man ju nästa direkt säga att motivet har med det o göra .
Citera
2015-03-10, 20:38
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Fadern innehavare av pizzeria Fyrkanten, i hörnet Kungsgatan/Torggatan. Och praktiserandet skall ha varit på ett ställningsbyggarföretag (med skumt rykte), typ "NoProbem-ställningar", el liknande. Som jag minns från tidigare inlägg bakåt i tråden.

Ojdå, kanske på Schneid*rs firma?

Edit: Nej, jag tror inte RA varit på byggnadsfirma. Är det inte en sammanblandning med en av de häktade bröderna, som ju skall arbeta på ställningsfirma...
Citera
2015-03-10, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
E du go eller... Tolkar du denna text i tidningen som misstankarna inte stärkts? Jag tolkar den som misstankarna inte försvagats... Du kan väl inte vara anhållen/häktad på starkare skäl än sannolika eller?

Nej, det är starkaste misstankegraden och är man häktad på det så leder det allt som oftast till en fällande dom då bevisningen är väldigt stark redan i ett tidigt skede.
Citera
2015-03-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hainaa
Skulle vara mycket intressant o veta . Om det skulle vara större vikter det handlar om så kan man ju nästa direkt säga att motivet har med det o göra .
Det måste vara så att han var större kran i Uddevalla.
Han hade en skuld till nån troligen flera varningar och dom tröttna!
Citera
2015-03-10, 20:41
Medlem
bagarn29s avatar
Jag har ställt två frågor men ingen har svarat, är det för att ni vet ett skit eller dissar ni bara?
Citera
2015-03-10, 20:41
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hainaa

Tycker jag läst spekulationer om att detta är relaterat till det beslag som gjordes i Skövde, där snuten plockade 40kg amfetamin, 1kg gräs och någon större mängd koks.

I tråden om det beslaget snackades det mycket om albaner från Gbg och att hela partiet skulle vara kritat. Eventuellt kritat hela vägen från Holland. Tror jag läste i tråden att någon hade klantat sig och folk skulle dö, men kmr inte ihåg exakt vad hen hade skrivit.

Oavsett, om MGM är inbland i det så skulle det ju kunna förklara varför han plockade två polare. Hans eget liv stod ju på spel.

"28-åringen är bosatt i Herrljunga och har långt brottsregister som bland annat omfattar våldsbrott och narkotikabrott. En del av de brotten har han begått i Vänersborg och Uddevalla." <- Inte MGM men ändå ngt som tyder på att det finns kontakter till Uddevalla.
http://www.skovdenyheter.se/artikel/267667/ny-misstankt-i-narkotikaharvan
Senast redigerad av cc_zero 2015-03-10 kl. 20:43.
Citera
2015-03-10, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag är tveksam till skuldteorin helt och hållet. RA har ju pizzeria och borde kunna få loss pengar. Så antingen är skulden extremt stor eller så finns det ingen skuld. I dessa kretsar får man vara öppen för att folk ljuger och hittar på i all välmening för att de tror sig veta vem mördaren är.

Tror inte heller på pengateorin. Det brukar inte vara något problem i langarkretsar.

Det som brukar vara ett farligare hot i dessa kretsar är kunskap. BO visste kanske något som inte fick komma till andras kännedom.
Citera
2015-03-10, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Där går våra synpunkter isär. Jag tycker langare är några jävla svin som utnyttjar andras misär för att sko sig och inte drar sig för att locka in fler i skiten. Men det är som jag tycker.
Att de två killarna fick sätta livet till är väl inget som tynger mig speciellt eftersom de visste spelreglerna för vad de höll på med.

Det är ett fritt val att ta knark om man inte tror på att staten äger människorna. Ingen lurar eller tvingar någon att ta droger eller åtminstone är det enormt ovanligt. Det är en myt.

Jag vet för övrigt så mycket som att även svenska langare har ungefär tio gånger mer vett i skallen än dessa nu skjutna som det grinas så mycket över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in