2015-03-10, 20:11
Medlem
Botvarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roobe
I de här fallen vet åklagaren att det är automathäktning som gäller - det ska väldigt, väldigt mycket till att TR släpper någon som är anklagad för mord. De kommer få sitta tills de antingen är fullständigt avförda eller dömda.

Morot i Trollhättan släpptes från häktet och reste till Polen, Dömdes sedemera för mordet på Ida.
Citera
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hainaa
Att det kan ha cirkulerat bra mycket mer sms än dom som polisen har sett från killarna . Te.x om dom bestämde möte med någon osv.
Tror absolut att det kan finnas fler huvuden med i detta spel, men kom inte och tro att polisen anhållet på sannolika skäl för att dom "tror" att dom har det som krävs för att häkta dessa två tomtar. Polisen vet mer än alla oss utanför utredningen. Har dom 2 sms som leder till att anhålla mgm så skiter bog polisen i 300 sms som dom INTE vet om i en kontantkorts lur! Va ville du ha fram egentligen? Att tomtarna är oskyldigt anklagade??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern

Äh, det är en fattiglapp som alla andra kriminella blattar, lever i misär.. Åker till Thailand som alla pundare och barnfamiljer
Ja, alltså för att inte hålla ett jobb och gå och driva så har han nog en oproportionerlig slant i fickan
Citera
2015-03-10, 20:14
Medlem
Roobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botvarp
Morot i Trollhättan släpptes från häktet och reste till Polen, Dömdes sedemera för mordet på Ida.

Jag säger inte att det inte händer, men det ska mycket till att TR släpper när det gäller så allvarlig brottslighet. Kan bara hänvisa till egen erfarenhet.
Citera
2015-03-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Du fattar inte vad jag pekar på. Hur kan NÅGON okänd kvinna, brev-bombardera en tuff mördargangster med livstidsdom, och sen gifta sig med vederbörande? Hon vet ju inte ett dugg, annat än vad hon fått via media. Även om gangstern är 'känd', så är det lik förbannat sjukt.

Det handlar visst om att de "är kriminella". Just därför får de denna skörd av vimsiga fruntimmer, som nästan mamma-likt vill ta hand om den "stackars brottslingen". Känslostyrd fruntimmerskollaps.

Det är självklart att fler kvinnor förälskar sig i "hederliga män' (inte 'crimies'), eftersom män på fri fot är miljontals fler än inlåsta scumbags.

Hur vet du att det inte handlar om deras kriminalitet, bara att de är "kända"? Hur många icke-kriminella får tjogtals med giftermålsanbud från dum-brudar? VET du det?

Kom inte och gör dig bred genom ostyrkta påståenden, och förolämpningar. Det faller tillbaka på dig själv.

De flesta som är kända och uppmärksammade i media får brev som dessa (Kriminell eller inte.). Ju mer uppmärksammat = ju mer beundrarbrev.

Tror du abdullah som rånade pressbyrån i orten får giftemålsbrev efter en notis i lokaltidningen eller, hehe?

---

Hoppas snart polisen läcker till media vad som den starka bevisningen består av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Tror absolut att det kan finnas fler huvuden med i detta spel, men kom inte och tro att polisen anhållet på sannolika skäl för att dom "tror" att dom har det som krävs för att häkta dessa två tomtar. Polisen vet mer än alla oss utanför utredningen. Har dom 2 sms som leder till att anhålla mgm så skiter bog polisen i 300 sms som dom INTE vet om i en kontantkorts lur! Va ville du ha fram egentligen? Att tomtarna är oskyldigt anklagade??

Nej jag tror till allra högsta grad att bröderna är inblandade i trippelmordet . Men jag tror inte att historien slutar där . Jag tror det är större fiskar inblandade än dessa smågangstrar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
I hur stor omfattning? Hur mycket drar en smålirare in på en månad?

Vad menar du med smålirare? En som är skicklig på att sälja knark har en månadsinkomst som en chefskirurg eller statsministern ungefär, alltså runt 100 papp. Till skillnad från chefskirurgen och statsministern riskerar han dock ganska många år på kåken för sin inkomstkällas skull.

Jag är ju själv drogliberal så egentligen fördömer jag inte alls knarksäljandet i sig utan de typiska blattefasonerna runtomkring hela deras verksamhet. Dock slutade det ju hela ganska lyckligt. Två berikare döda. En värdelös svenska död. Deras framtida barn aldrig födda och således aldrig belastande svenska skattebetalare. Ytterligare värdelösa individer troligen in på kåken på många år och förhoppningsvis därefter utvisade.
Citera
2015-03-10, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag är tveksam till skuldteorin helt och hållet. RA har ju pizzeria och borde kunna få loss pengar. Så antingen är skulden extremt stor eller så finns det ingen skuld. I dessa kretsar får man vara öppen för att folk ljuger och hittar på i all välmening för att de tror sig veta vem mördaren är.
RA hade ingen pizzeria. Han praktiserade på ngt företag i Uddevalla.
Citera
2015-03-10, 20:20
Medlem
bagarn29s avatar
Var det RA som fick näsan knäckt, varför?
Citera
2015-03-10, 20:21
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag är tveksam till skuldteorin helt och hållet. RA har ju pizzeria och borde kunna få loss pengar. Så antingen är skulden extremt stor eller så finns det ingen skuld. I dessa kretsar får man vara öppen för att folk ljuger och hittar på i all välmening för att de tror sig veta vem mördaren är.

Fast en skuld i samband med större narkotikahandel (om det nu är det) har ju potential att vida överstiga värdet av farsgubbens hela pizzeriaföretag. Farsgubben kanske är genomhederlig och inte ser någon mening med att kränga sitt livsverk för att finansiera sonens högst diskutabla affärer, han vet att det ändå bara blir mer skit i slutändan. (Har antagit att hans pappa ägde pizzerian, sorry om så inte är fallet.)
Citera
2015-03-10, 20:21
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Vad menar du med smålirare? En som är skicklig på att sälja knark har en månadsinkomst som en chefskirurg eller statsministern ungefär, alltså runt 100 papp. Till skillnad från chefskirurgen och statsministern riskerar han dock ganska många år på kåken för sin inkomstkällas skull.

Jag är ju själv drogliberal så egentligen fördömer jag inte alls knarksäljandet i sig utan de typiska blattefasonerna runtomkring hela deras verksamhet. Dock slutade det ju hela ganska lyckligt. Två berikare döda. En värdelös svenska död. Deras framtida barn aldrig födda och således aldrig belastande svenska skattebetalare. Ytterligare värdelösa individer troligen in på kåken på många år och förhoppningsvis därefter utvisade.
Där går våra synpunkter isär. Jag tycker langare är några jävla svin som utnyttjar andras misär för att sko sig och inte drar sig för att locka in fler i skiten. Men det är som jag tycker.
Att de två killarna fick sätta livet till är väl inget som tynger mig speciellt eftersom de visste spelreglerna för vad de höll på med.
Citera
2015-03-10, 20:23
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki

De har ju flera gånger skrivit i tråden att, de kan binda brödernaGM till mordplatsen men att förmodligen har det funnits fler GM på plats.
Även kontantkortstelefoner saknas.
Nöff, nöff...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in