2015-03-10, 17:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg.BestCoast
Rätta mig om jag har fel nu?

Men häktningsförhandlingarna är väl flyttade till Göteborg nu på torsdag? Och till säkerhetssal? Men vet någon vilken tid? Och om man har tillträde eller råder det lyckta dörrar vid förhandlingen?

Funderar på att släpa mig dit om man får tillträde.
Häktning har ofta lyckta dörrar - så jag gissar att du kommer att mötas av det här också.
Du får komma in i salen och höra uppropet i princip - sedan kommer åklagaren sannolikt begära stängda dörrar när det som utredningen hittills visat läggs fram, dvs vilka grunder de vill ha bröderna häktade på .. Sen kan de öppnas igen och du får gå in och lyssna när rätten meddelar om häktning skall ske eller om de anhållna skall försättas på fri fot ...

Min erfarenhet är att häktningsförhandlingar sällan blir mer givande än så...
Citera
2015-03-10, 17:40
Medlem
Läsa FUP blir intressant i det här fallet. När brukar dessa bli tillgängliga?
Citera
2015-03-10, 17:40
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixteffekt
Okej då ber jag om ursäkt för att de uppfattas så! Jag har ingenting med bröderna eller Uddevalla att göra, förutom att jag är på MXGP där varje år på sommaren!

tillbaka till tråden:

Varför är de ingen som diskuterat om landsflykt?
Hade jag varit GM till ett trippelmord hade jag haft biljetter klara för att resa iväg så fort som möjligt!

Vad gör att bröderna väljer att stanna kvar och leva som "vanligt" o tro att det inte kommer att lösa brottet?
Lever som vanligt?

De anhölls ju ganska snabbt -- och dessutom trodde de nog inte att misstanken skulle falla på dem .. Krama anhöriga och vänner vid brottsplatsen och att skriva kladd på minnessidor talar ju för att de trodde att de stod ovan all misstanke.
Citera
2015-03-10, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hainaa
Det känns INTE rimligt killarna åkte på utomlandsresor titt som tätt och var ej fattiga . Att 15 lök skulle få dem att döda 2 barndomsvänner och en 18 årig tjej känns högst osannolikt.
Varför skulle det vara osannolikt? Och 15000 är bara en påhittad summa av forumet. Folk har dödats för mindre och vissa har blivit dödade utan att det ens fanns någon skuld. Folk misshandlas dagligen med eller utan vapen. Det är år 2015 och inte 1800 talet. GW säger att "– Det händer hela tiden att de är jättekompisar, sedan har det hänt något skit som inte vi kan förstå. Det kan vara en utestående skuld på en femhundring eller mer eller det kan vara att den ene upplever att den andra har brustit i respekt och nu jävlar ska det redas ut och så plötsligt säger det bara pang"
Källa: http://www.expressen.se/gt/gw-om-trippelmordet-klart-det-var-planerat/
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasgubbe
Läsa FUP blir intressant i det här fallet. När brukar dessa bli tillgängliga?
När åtal väcks. Räkna med allt mellan 3 - 12 månader (och kanske längre ändå).
Citera
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Hade jag varit GM till ett trippelmord hade jag haft biljetter klara för att resa iväg så fort som möjligt!

Vad gör att bröderna väljer att stanna kvar och leva som "vanligt" o tro att det inte kommer att lösa brottet?

Dom hoppades väl på att dom skulle komma undan, det ser ju jävligt misstänkt ut att dra från landet efter en sån grej.
Citera
2015-03-10, 17:43
Medlem
Citat:
Okej då ber jag om ursäkt för att de uppfattas så! Jag har ingenting med bröderna eller Uddevalla att göra, förutom att jag är på MXGP där varje år på sommaren!

tillbaka till tråden:

För att man vill framstå som oskyldig. Flyr man eller håller sig gömd så framstår man som skyldig
Citera
2015-03-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Men MGM blev ju hämtad av BO på flygplatsen, därför är det ju inte konstigt om hans dna finns i bilen.
De snackar nog om övriga BP och inte bilen
Citera
2015-03-10, 17:47
Medlem
pezes avatar
Vet inte om det framkommit tidigare i tråden, pratade idag med en som kände Emm* Thrys*lius. Hon har tydligen vid flera tillfällen blivit misshandlad av sin pojkvän......
Citera
2015-03-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Du tror ingen av dem hade plockat upp en telefon och ringt ambulans eller ropat på hjälp i så fall? De bör alla ha dött omgående.
Vet inte vad du menar med omgående... Men jag är tveksam till att samtliga dog vid sina respektive träffar. Dels tyder fosterställningen på det, men också fakta. Oftast förblöder man och det gör man ju inte på sekunder. Och långt ifrån alla som skjuts och inte dör direkt är kapabla till att skrika eller ringa. Chock, medvetslöshet, förvirring, svår smärta osv. Jag finner det osannolikt att alla dött vid träff ögonblicket... Men det är bara jag.
Citera
2015-03-10, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Varför skulle det vara osannolikt? Och 15000 är bara en påhittad summa av forumet. Folk har dödats för mindre och vissa har blivit dödade utan att det ens fanns någon skuld. Folk misshandlas dagligen med eller utan vapen. Det är år 2015 och inte 1800 talet. GW säger att "– Det händer hela tiden att de är jättekompisar, sedan har det hänt något skit som inte vi kan förstå. Det kan vara en utestående skuld på en femhundring eller mer eller det kan vara att den ene upplever att den andra har brustit i respekt och nu jävlar ska det redas ut och så plötsligt säger det bara pang"
Källa: http://www.expressen.se/gt/gw-om-trippelmordet-klart-det-var-planerat/

Joo självklart finns det en chans att det har gått till på detta viset! Men för mig känns hela fallet skumt såhär långt skulle gärna få lite mer bevis mot bröderna innan jag dömer dom skyldiga.
För vid tillfället verkar ju det dom har vara bråket i bilen om skulden , + att dom på något sätt kan binda dom till brottsplatsen ? om dom bara kan binda dom till bilen så funkar ju inte de eftersom dem hämtades med bilen på flygplatsen.
Citera
2015-03-10, 17:49
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
De snackar nog om övriga BP och inte bilen

Nää, han/hon skrev väl bilen? Eller jag kanske bara fantiserar *trött*

Edit: #5672
Senast redigerad av Hanna.Viktoria 2015-03-10 kl. 17:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in