2015-03-10, 17:10
Medlem
"Man kan ju spekulera i att viljan att återbetala sin skuld hos övriga låntagare ökar när de vet vad det kostade att köra amorteringsfritt hos Salibafinans?"

Att gå via kronofogden var ju inte att tänka på
Citera
2015-03-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Om det nu är albanska maffian i Skövde som är huvudman för affärerna i Uddevalla, så kan det tänkas att det kom påtryckningar från...Skövdehållet.

Finns ingen direkt albansk maffia i skövde , finns en högt uppsatt som styrt stadens droghandel i några år med hjälp av albansk maffia från GB. Dagen då denna man med några vänner åkte fast hade dom vart i Uddevalla o lämnat flera KG som polisen sen tog pga att dom hade haft span på dom hela veckan 24/7 ungefär . ( Det hände under tiden GM var i thailand.) Detta är ju ett troligt motiv .
Att BO kanske blev av med mycket stora vikter/summor pengar åt GM som sen får hård press på sig av de större.
För övrigt sitter dem flesta från skövde hållet häktade atm men som sagt kontakter från gbg osv kan ju ganska lätt styra upp detta .
Citera
2015-03-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Lite märkligt om snubbarna har avrättat personerna efter att inte fått pröjs för drogerna, om det nu skulle vara motivet, hur i helsike får dom nu pröjs?En tanke bara som slog mig nu, det måste nog vara ett annat motiv.
Kan ju varit ett sätt att ta fram vapen för att skrämma BO och visa att de menade allvar. Tydligen ska BO ha varit rädd för att hämta MGM från flygplatsen på grund av skulden. BO kanske sa till GM att han kunde glömma pengarna eftersom de var omöjligt att fixa fram de varpå GM förstod/trodde han blivit blåst och blev riktigt förbannad och tryckte av pistolen. GM kan ha handlat impulsivt på grund av knark, alkohol eller enbart på grund av att allt brast. Det var nog inte planerat av GM att han skulle döda BO innan han skulle nog bara skrämma de
Citera
2015-03-10, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
OMG ynka 15000:- inga pengar alls idags läget.

Det känns INTE rimligt killarna åkte på utomlandsresor titt som tätt och var ej fattiga . Att 15 lök skulle få dem att döda 2 barndomsvänner och en 18 årig tjej känns högst osannolikt.
Citera
2015-03-10, 17:13
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OIKOFOB
Du glömde uppge att de anhållna bröderna är libaneser.

Är de inte syrianer. Då har jag fattat fel
Citera
2015-03-10, 17:16
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Nej så stod det i lördags också. 100 % säker.

Det har stått singel hela tiden. Jag skrev det tidigt i tråden
Citera
2015-03-10, 17:17
Medlem
areyouizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defor
Ja, för eftertänksamhet är ju yngre kriminellas starka sida

De får inte tillbaka skulden, men de kanske behåller sina liv istället. Vad hade du valt? Skjuta din polare som fuckat upp ordentligt eller låtit något värre hända både dig och dina polare?

Om du vet något om kriminalitet överhuvudtaget så tror jag du vet svaret.

Men ja, jag är precis som dig fruktansvärt nyfiken på vad som har hänt och varför

Bara för att man är ung och kriminell betyder det väl inte att man är iq befriad?
OM jag var i den sitsen du snackar hade jag förfan inte begått ett trippelmord.
Om det nu är så att dem här så kallade albanerna pressade bröderna över pengar/knark som försvunnit/de gått miste om
så hade jag sagt ifrån om mord kom på frågan och lagt upp andra lösningar som tex. arbeta av skulden.
Hade jag blivit hotad till livet om jag inte knäppte mina kompisar över en skuld hade jag kollat åt andra hållet,
varnat mina kompisar över situationen även om det nu var dom som ställt till det.
Nu är dom plötsligt 4 personer med samma problem och det hade nu funnits många vägar att välja bland som inte innebar att begå ett trippelmord.
Citera
2015-03-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hainaa
Det känns INTE rimligt killarna åkte på utomlandsresor titt som tätt och var ej fattiga . Att 15 lök skulle få dem att döda 2 barndomsvänner och en 18 årig tjej känns högst osannolikt.

Folk har dött för mycket mindre även vänner
Citera
2015-03-10, 17:19
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Det börjar förmodligen bli rätt instabilt i Uddevalla nu. De klaner som finns börjar förmodligen beväpna sig och göra sig redo för att fortsätta rensningen. Det är nog mer än skulder som motiv för det som följer nu. Om jag var dem skulle jag beväpna mig och planera motoffensiv. Anfall är bästa försvar här.

Vi skulle behöva bättre klargörande om vad motivet är. Helst flera erkännanden som passar ihop och därmed klargör vad som hänt och varför. Tills dess befarar jag att situationen kan eskalera.

Instämmer helt. Vet en hel del som har beväpnat sig till tänderna nu och alla vet att anfall är bästa försvar. Skulle inte bli förvånad om hämnden är ett faktum innan helgen. Skulle jag vara Uddevallabo så skulle jag hålla mig inomhus.
Citera
2015-03-10, 17:20
Medlem
Gbg.BestCoasts avatar
Rätta mig om jag har fel nu?

Men häktningsförhandlingarna är väl flyttade till Göteborg nu på torsdag? Och till säkerhetssal? Men vet någon vilken tid? Och om man har tillträde eller råder det lyckta dörrar vid förhandlingen?

Funderar på att släpa mig dit om man får tillträde.
Citera
2015-03-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
OMG ynka 15000:- inga pengar alls idags läget.
Om det nu är 15000. Det kan också vara principsak att den som lånar ska visa respekt och lämna tillbaka och inte snacka skit om den som lånat ut pengarna eller stå och flina i ansiktet. Kan varit flera saker som till slut fick bägaren att rinna över. Men seriöst om någon lånade 15 000 av mig och ej pröjsade hade man nog polisanmält det hela och klippt med den som lånat utan att pröjsa (en tjuv). Jag hade verkligen inte velat ha något att göra med en person som lånar cash och inte betalar tillbaka så jag hade polisanmält och sagt upp bekantskapen (svårt kanske om det är någon man känner bra som har ställt upp på en tidigare). GM eller MGM kanske inte kan polisanmäla för då golar de på en polare och dessutom kanske det är pengar från kriminell verksamhet
Citera
2015-03-10, 17:21
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
"Polisen vet vilken typ av vapen som använts vid trippelmordet. Men än har man inte hittat mordvapnet."

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3828537-polisen-vet-vilket-vapen-som-anvants

Ja, ett skjut-?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in