2015-03-10, 17:22
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Är de inte syrianer. Då har jag fattat fel

verkar inte så, även om det säkert finns såna med i libanon. jag skulle tippa på att de är maroniter då de har kristna förnamn och kallar sig libaneser.
Citera
2015-03-10, 17:22
Medlem
Vart kommer siffran 15000 ifrån?

Någon?
Citera
2015-03-10, 17:23
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Stämmer bra med min teori om tjejens situation, hon hade eg inget alternativ, det gick sekunder mellan avrättningarna.

Det ser man ju på filmen när dom sköt personer utanför gyllene grynings lokal i Grekland.
En kille står 1-2 meter ifrån skytten, han brevid blir skjuten så han ramlar och sedan blir skjuten själv utan att röra sig nämnvärt.
Citera
2015-03-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hainaa
Det känns INTE rimligt killarna åkte på utomlandsresor titt som tätt och var ej fattiga . Att 15 lök skulle få dem att döda 2 barndomsvänner och en 18 årig tjej känns högst osannolikt.
Vem har sagt nåt om 15?
Det behöver ju inte va första gången dom har fått påtryckningar och betala.
Nånstans så tar ju tålamodet slut när folk spelar pajas.
Citera
2015-03-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasgubbe
Vart kommer siffran 15000 ifrån?

Någon?

En gissning tidigare i tråden , men nämns det tillräckligt många gånger blir det en sanning på Flashback
Citera
2015-03-10, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Förhoppningsvis har polisen undersökt ev mobil/mailtrafik mellan bröderna och albanerna aktuell kväll. KAnsme inte nog för att kunna binda albanerna till stämpling. Men sannolikt nog för att kunna se motiv.
Jag fick via PM att det skulle röra sig om kokain och att det var colombianer som figurerade i bakgrunden. Albaner framstår som dagisfröknar i jämförelse med colombianer.
Citera
2015-03-10, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Är de inte syrianer. Då har jag fattat fel
Syrianer är ett kristet folkslag som bland annat bor i Libanon Du kanske tänkte på syrier. Men syrier bor i landet Syrien. Syrier och syrian är alltså inte samma sak. Och MGM verkar vara Syrianer från Libanon
Citera
2015-03-10, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Tjejen, ET, kommer från kustsamhället Kungshamn, där "alla känner alla". Och därifrån har sympatierna strömmat in, via grupper, via hennes systers FäjsBåck-sajt, och även enskilda andra tjejkompisar, även via kyrkan m fl.

Enligt Bohusläningen: "Misstankarna har iaf inte försvagats" (Polisen)

Senare under tisdag uppgav Timmersjö att 21-åringen suttit i polisförhör under i stort sett hela dagen, och gör det fortfarande sent på eftermiddagen.

21-åringens advokat, Rolf Skårman, låter meddela via sin assistent att han kommer vara upptagen "i minst flera timmar till".

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3828537-misstankte-trippelmordare-i-polisforhor

----

Det finns förhoppningsvis fakta+indicier, som gör att GM trasslar in sig, och ju längre förhör, desto mer pressad, ju värre för denne (eller båda). Försvarsadvokatens "upptagen i flera timmar till" tyder imho att det finns en hel del i polisens beviskedja, ledande till trassel med försvaret. Vore han oskyldig, varför då så komplicerat scenario? Att en oskyldig skulle dömas för ett bisarrt trippelmord tror jag inte (oavsett Thomas Quick-fallet, unikt), polisen har ju också att ta hänsyn till detaljer som talar till den misstänktes fördel.
har själv träffat åklagaren , han är verkligen bra på sitt jobb.
Citera
2015-03-10, 17:32
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Man kan ju spekulera i att viljan att återbetala sin skuld hos övriga låntagare ökar när de vet vad det kostade att köra amorteringsfritt hos Salibafinans?

Ren spekulation men det är inte orimligt att det mer handlade om att ingjuta lite betalningsviljan hos kunderna snarare än att inte få betalt..

Det förutsatt att det ens fanns en skuld eller att det var bröderna som mördade..

Annars så tycker jag att vi kan lugna oss tills det framkommer bevis eller något som styrker att det skulle vara bröderna. Jag vet att många i tråden gillar tesen att det skulle vara bröderna då deras hudfärg passar åsikterna och för visso även är statistiskt tilltalande. Hur som så är det ingen nytta att peka ut någon innan vi har fakta på bordet..
Ja så är det ju för att bröderna är ju oskyldiga så länge dessa inte är dömda, men sannolika skäl är ju en hög misstanke som talar ju att dessa är sannolikt skyldiga, men som sagt många frågor återstår fortfarande.

Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Kan ju varit ett sätt att ta fram vapen för att skrämma BO och visa att de menade allvar. Tydligen ska BO ha varit rädd för att hämta MGM från flygplatsen på grund av skulden. BO kanske sa till GM att han kunde glömma pengarna eftersom de var omöjligt att fixa fram de varpå GM förstod/trodde han blivit blåst och blev riktigt förbannad och tryckte av pistolen. GM kan ha handlat impulsivt på grund av knark, alkohol eller enbart på grund av att allt brast. Det var nog inte planerat av GM att han skulle döda BO innan han skulle nog bara skrämma de

Ja bröderna kan ju ha varit drogade och då gick skrämseln överstyrd och då kunde man inte kontrollera sina handlingar, samma här också man kan ju spekulera i oändligheter om detta innan alla fakta har kommit fram, men detta är ju ett intressant fall faktiskt med ett tragiskt trippelmord, sen heter det väl seriemord också.Eller seriemord ska tydligen ske vid olika tillfällen, men det ska vara högst tre personer om jag ska vara korrekt
Senast redigerad av JaBaDaBaDoo 2015-03-10 kl. 17:34.
Citera
2015-03-10, 17:35
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aztek1
Hur lång tid tar det innan dom får svar på teknisk bevisning i form av fingeravtryck, DNA, krutrester? Eftersom bilen inte brändes upp och MTG förmodas ha åkt i bilen så borde det ju finnas en hel del spår i den.

Men MGM blev ju hämtad av BO på flygplatsen, därför är det ju inte konstigt om hans dna finns i bilen.
Citera
2015-03-10, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
..men på sättet du skriver gör att det ser ut för mig att du är kompis med MGM

Okej då ber jag om ursäkt för att de uppfattas så! Jag har ingenting med bröderna eller Uddevalla att göra, förutom att jag är på MXGP där varje år på sommaren!

tillbaka till tråden:

Varför är de ingen som diskuterat om landsflykt?
Hade jag varit GM till ett trippelmord hade jag haft biljetter klara för att resa iväg så fort som möjligt!

Vad gör att bröderna väljer att stanna kvar och leva som "vanligt" o tro att det inte kommer att lösa brottet?
Citera
2015-03-10, 17:38
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Att det kvinnliga mordoffret skulle vara ovetande och oskyldig är nog en rätt naiv inställning.
Av vad som framkommit i tråden är att bo1 och bo2 var lite skakiga/rädda/nervösa och att situationen eskalerat tidigare på kvällen.
Så förmodligen följde den unga kvinnan med som en "försäkring" medvetet för att deeskalera situationen.
Har bo1 och bo2 lurat med henne som försäkring utan hennes vetskap om vad som skulle ske, så måste ju gm blivit fördjävla sur. Jag tror att kvinnan var den som blev aggresiv först och sedan fanns ingen återvändo.

Jag håller med om det du skriver i början. Hon var sambo med BO och visste antagligen mer än väl vad han sysslade med så att kalla henne oskyldig känns fel. Man blir som man umgås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in