Citat:
Ursprungligen postat av
Atomist
Man kan ju spekulera i att viljan att återbetala sin skuld hos övriga låntagare ökar när de vet vad det kostade att köra amorteringsfritt hos Salibafinans?
Ren spekulation men det är inte orimligt att det mer handlade om att ingjuta lite betalningsviljan hos kunderna snarare än att inte få betalt..
Det förutsatt att det ens fanns en skuld eller att det var bröderna som mördade..
Annars så tycker jag att vi kan lugna oss tills det framkommer bevis eller något som styrker att det skulle vara bröderna. Jag vet att många i tråden gillar tesen att det skulle vara bröderna då deras hudfärg passar åsikterna och för visso även är statistiskt tilltalande. Hur som så är det ingen nytta att peka ut någon innan vi har fakta på bordet..
Ja så är det ju för att bröderna är ju oskyldiga så länge dessa inte är dömda, men sannolika skäl är ju en hög misstanke som talar ju att dessa är sannolikt skyldiga, men som sagt många frågor återstår fortfarande.
Citat:
Ursprungligen postat av
ulvan
Kan ju varit ett sätt att ta fram vapen för att skrämma BO och visa att de menade allvar. Tydligen ska BO ha varit rädd för att hämta MGM från flygplatsen på grund av skulden. BO kanske sa till GM att han kunde glömma pengarna eftersom de var omöjligt att fixa fram de varpå GM förstod/trodde han blivit blåst och blev riktigt förbannad och tryckte av pistolen. GM kan ha handlat impulsivt på grund av knark, alkohol eller enbart på grund av att allt brast. Det var nog inte planerat av GM att han skulle döda BO innan han skulle nog bara skrämma de
Ja bröderna kan ju ha varit drogade och då gick skrämseln överstyrd och då kunde man inte kontrollera sina handlingar, samma här också man kan ju spekulera i oändligheter om detta innan alla fakta har kommit fram, men detta är ju ett intressant fall faktiskt med ett tragiskt trippelmord, sen heter det väl seriemord också.Eller seriemord ska tydligen ske vid olika tillfällen, men det ska vara högst tre personer om jag ska vara korrekt