2015-03-10, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapten-steve
En kompis till BO och GM säger att han va med på resan och att en av BO hämtade alla 4 från resan samt att dem åt hamburgare på vägen hem. Då borde det finnas bevis i form av kontoutdrag och kamerabilder?

Källa: http://www.expressen.se/gt/de-tva-misstankta-ska-ha-hamtats-av-offren/

Så, då skulle alltså 4 personer hämtats på Landvetter...det var en ny uppgift, i a f för mig. Tidigare föreföll det som det var endast 23-åringen som kom den kvällen. Nu har väl i o f s inte polisen bekräftat denna tidningsutsaga.
Citera
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Kolla lite ifall det har haft relation med brödraskapet

Hur menar du? Mordet eller bröderna och BO eller båda?
osäker på hur mycket info jag kan få gällande BSK iaf.

Återkommer om festen iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Enligt en poliskälla ingår både misstänkta GM och BO organisationen BSK

Vilken poliskälla?

Men det känns ju rimligt med tanke på att brödraskapet stod hos hängde bakom kravallstaketet dagen efter. Vad skulle de gjort där annars?

Dessutom känns det som ett rimligt motiv - lojalitet mot brödraskapet. För det enda som skulle kunna smälla högre än lojaliteten till barndomsvännerna är väl lojaliteten till brödraskapet. I alla fall om man är rädd om sitt eget liv.
Citera
2015-03-10, 12:59
Medlem
Vuxit upp i närheten utav dalaberg, tidigare gått rykten om att Mark haft ett (uzi, mac10)-liknande vapen för ett x antal år sedan. Kan det eventuellt vara mordvapnet?
Citera
2015-03-10, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Stämmer detta som en ledarskribent skriver?

http://folkbladet.se/opinion/mordare-med-offerkanslor-7832179.aspx

Säkerligen..hittar du sådant som du tycker är tveksamt? Ja, jag tror han underskattar ursprungskulturens betydelse för vissa beteenden, t ex gapighet och misstänmksamhet mot samhället.

Men mycket på det psykologiska planen verkar vara relevant
Citera
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Det beror på att kvinnliga BOs anhöriga bett media att inte gå ut med det. Medan manliga BOs anhöriga gjort tvärt om. Det finns trots allt lite etik-känsla kvar på blaskorna...

Skrämmande, så jävla skrämmande att folk kan se på det så här.

Det är typiskt svenskt att inte vilja skylta med namn när det gäller döden. Iallafall mord och självmord. Det finns väl religioner som förespråkar martyrdöd och då är de istället helgon. Men jag vet inte om det var så i religionen som RA och AF tillhör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Så, då skulle alltså 4 personer hämtats på Landvetter...det var en ny uppgift, i a f för mig. Tidigare föreföll det som det var endast 23-åringen som kom den kvällen. Nu har väl i o f s inte polisen bekräftat denna tidningsutsaga.

Det finns ingen logik i teorin med att de skulle kört direkt från landvetter till bp. Tror att alla gick sina skiljda vägar efter skjutsen från flygplatsen. Mötet på bp skedde senare och var antingen spontanplanerat eller en ambush.
Citera
2015-03-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapten-steve
En kompis till BO och GM säger att han va med på resan och att en av BO hämtade alla 4 från resan samt att dem åt hamburgare på vägen hem. Då borde det finnas bevis i form av kontoutdrag och kamerabilder?

Källa: http://www.expressen.se/gt/de-tva-misstankta-ska-ha-hamtats-av-offren/

Det lär komma mängder av utsagor om vem som har varit var och när, polisen säger att man fortsätter arbetet:

"Enligt Sten-Rune Timmersjö på länskriminalpolisen, har man fortfarande inte fått fram ett klart motiv till mordet.
- Vi har ej kommit så långt att vi har ett motiv, utan nu koncentrerar vi oss på vem som har gjort vad och vi använder alla polisiära metoder för att föra utredningen framåt," säger han

Man satsar på en säker häst, teknisk bevisning innan häkningsförhandlingen för där har man säkerligen bra träff på de anhållna. Vittnesförhör från vänner kommer i andra hand.
Citera
2015-03-10, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servaresilentio
Saxat från expressen

Har följt tråden från första inlägget och om jag inte missminner mig, så var de någon tidigare i tråden som la upp en bild där ET hade postat en bild när de hade fått punktering eller liknande. då kan ju inte det stämma att han var själv .. det som gör mig osäker är om det var från den dagen bilden lades upp
Det är en gammal bild
Citera
2015-03-10, 13:05
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Det finns ingen logik i teorin med att de skulle kört direkt från landvetter till bp. Tror att alla gick sina skiljda vägar efter skjutsen från flygplatsen. Mötet på bp skedde senare och var antingen spontanplanerat eller en ambush.

Det har ju skrivits att i bilen på väg till Landvetter ska det ha pratats om att att den ena av manliga BO är skyldig pengar och var rädd för att träffa den ena brodern.

Om detta snacket skedde i bilen till Landvetter, vem har hört det om alla i bilen är döda?
Om detta snacket skedde i bilen till BP istället utan GM, så fortfarande, vem har hört det?

Vem mer var med och hann fly? Eller är detta någonting som hörts tidigare och någon målade upp en bild där det snackades i bilen?
Citera
2015-03-10, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Varför inga teorier om att GM kan ha dödat 2 och begått självmord

Att ens tänka den tanken
Vart skulle då mordvapnet tagit vägen?
Citera
2015-03-10, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Vilken årsmodell är det?

Jag såg varken märke eller år när jag kollade, bara att det var en moped registrerad på familjen.

Blandar jag i hop det nu? Kan du länka?

Det var bara en kul grej, det stod att den hade årsm 0000 och bredvid stod det Motorcykeln är 2015 år gammal.

F.ö äger familjen minst två MC och en moped.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in