2015-03-09, 23:45
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeLilltroll
Hur förklarar du då de först 7-8 skotten, sedan tyst och därefter ett till en liten stund senare om de var två som flydde?

Sista skottet kan vara riktat mot vem som helst av de 3 offren. Om man upptäckte att nån fortfarande var vid liv.
På över 400 sidor så har det inte kommit ut mycket vettigt, så invänta FUP och mer info från Polisen.
Citera
2015-03-09, 23:46
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Vet bara att Ala' Farraj inte är en bangare skulle Martin\Mark gett honom en chans att slåss man mot man så skulle Ala förmodligen tagit både Martin och Mark och de vet dom båda just därför han var tvungen att skjuta tror jag. Då Ala kanske gjorde motstond och då vart han tvungen att skjuta eller att något gick snett.

Ala släkt är betydligen större än brödernas.

Är nog lite hugget som stucket mellan släkterna om man nu går efter efternamnen:

Ratsit: Faraj 562
Lexbase: Faraj 45
Citera
2015-03-09, 23:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roobe
Min personliga tanke är att det är A som är den GM är ute efter. Först skjuten är A i baksätet. Paret där fram skulle skjutsa A. De plockar upp GM och de börjar tjafsa. Sedan händer det jag skrev innan.
Jag tror snarare att A och R klivit ur bilen för att avhandla/göra upp om vad det nu gällde - och som brukligt är i såna kretsar lämnade tjejen kvar i bilen .. eftersom mäns business inte angår kvinnsen ..

Enligt ena polisen på plats skall blioffret vara kvinnan --- ingen annan har kunnat länka till någon annan uppgift så vitt jag sett ..

Tittar du på bilderna som finns sammanfattningen (ligger i trådstarten) så ser också ben och fötter ut att tillhöra män på de två offer som ligger utanför bilen.
Citera
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Osannolikt att den enda skulle runda bilen och springa åt samma håll som kompisen istället för att slänga sig ut och springa åt sitt håll ...

inte alls, den ena springer till andra sidan för att komma bort fr GMs sida till andra sidan bilen, men hinner inte särskilt långt...
Citera
Medlem
Varför inga teorier om att GM kan ha dödat 2 och begått självmord
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
inte alls, den ena springer till andra sidan för att komma bort fr GMs sida till andra sidan bilen, men hinner inte särskilt långt...
Inte troligt att man rundar bilen - nej.
Citera
Medlem
Leif GW Persson uttalar sig om mordet och menar att det var planerat:

http://www.expressen.se/gt/gw-om-trippelmordet-klart-det-var-planerat/
Citera
2015-03-09, 23:49
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Varför inga teorier om att GM kan ha dödat 2 och begått självmord
Och vapnet?
Åt han upp det i dödskramperna då?

Givetvis inga sådana teorier eftersom det inte finns något på platsen som talar för det .. däremot finns det tydligen saker som pekar på bröderna MMS - eftersom de kommer att begäras häktade på sannolika skäl.
Citera
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror snarare att A och R klivit ur bilen för att avhandla/göra upp om vad det nu gällde - och som brukligt är i såna kretsar lämnade tjejen kvar i bilen .. eftersom mäns business inte angår kvinnsen ..

Enligt ena polisen på plats skall blioffret vara kvinnan --- ingen annan har kunnat länka till någon annan uppgift så vitt jag sett ..

Tittar du på bilderna som finns sammanfattningen (ligger i trådstarten) så ser också ben och fötter ut att tillhöra män på de två offer som ligger utanför bilen.

Jag tror också på att grabbarna tjafsat ute, skjutits, och sen mördas tjejen i baksätet som vittne, vilket är så jäääävla stört, kallblodigt och psykotiskt.
Citera
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
Är advokat Tommy Nilsson inblandad även i detta fallet? Var det inte han som försvarade de ariska kvinnomisshandlarna med kvinnomördaren A Morot J i spetsen ? Stackars advokat

Han sa nej direkt när han blev tillfrågad p.g.a jäv, enligt TTELA. Men hur är det jäv om han deltar i detta målet? Någon som vet eller kan förklara?
Citera
2015-03-09, 23:50
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Sista skottet kan vara riktat mot vem som helst av de 3 offren. Om man upptäckte att nån fortfarande var vid liv.
På över 400 sidor så har det inte kommit ut mycket vettigt, så invänta FUP och mer info från Polisen.

Ja, jag vet inte, men det skulle förklara varför ett av offren var hopkrupen och medan den andra låg raklång på rygg, vilket är det troliga pga kraften i skottet.

Det hade gått fort, sa polisen.
Citera
2015-03-09, 23:50
Medlem
Roobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Är det fastslaget vem som hittades i baksätet och vilka som sköts utanför?

Vad jag vet är det inte bekräftat. Som sagt lägger jag bara fram en teori. Jag tycker den håller i ljuset av vad vi vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in