2015-03-10, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Stoppas de på dagen på ett normalt ställe är de kända av polisen sen tidigare allt annat är bullshit. Smällar man får ta när man ska vara gangsta.

Är du helt slut i huvudet? Jag VET att dessa personer inte har kommit i konflikt med lagen överhuvudtaget. Den enda gången de kommer i kontakt med lagens händer är dessa så kallade "rutinkontroller". Återigen, du har svårt att acceptera det eftersom du aldrig är med om det.
Citera
2015-03-10, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelus-Apatrida
Är du helt slut i huvudet? Jag VET att dessa personer inte har kommit i konflikt med lagen överhuvudtaget. Den enda gången de kommer i kontakt med lagens händer är dessa så kallade "rutinkontroller". Återigen, du har svårt att acceptera det eftersom du aldrig är med om det.

Jag tror inte heller att det funkar så i dom flesta fall. Blir man ständigt stoppad av Farbror Blå så har man gjort sig förtjänt av det. Visst att det finns rötägg till poliser men ärligt talat så brukar det finnas anledningar till varför polisen jävlas.
Citera
2015-03-10, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tydligen är det rätt lätt att bli av med det:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gunshot_residue

Vi får väl se. Det var många skott avlossade kanske rent utav inne i bilen och säkert från nära håll till målet.

Det finns så många spår att följa upp mordvapnet är viktig men likaså kläderna. En viss Morot i grannstaden Trollhättan åkte ju bla. på bilder från sina kläder från övervakningskamera som hittades uppeldade senare av en Flashbackmedlem. Men inget mordvapen återfanns.

MGMs sitter fotade på massvis av kameror från Landvetter återstår att hitta dessa kläder och om inte så är det ett indicie i sig.

Bor man i Uddevalla kanske det är värt att tipsa polisen om man hittar kläder undangömda på udda ställen?

Kläderna kommer förmodligen vara ett viktigt spår i detta fall, krutrester, blodstänk, fibrer och DNA. Spår efter kamp, fotspår och sulmönster som kanske säkrats på brottsplats.

Spår som kanske återfinns hemma hos MGM och kan binda till gärningen.
Citera
2015-03-10, 11:10
Medlem
Grumpe0000s avatar
Expressen skriver att båda två bröderna hade varit utomlands men att bara en broder blev hämtad på Landvetter? Då hämtar man väl upp båda samtidigt om det är så kan man ju tycka.
Citera
2015-03-10, 11:19
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Grannen gick o la sig, trodde att skotten var vanliga smällare. Inte helt ovanligt, faktiskt,
I så fall borde denne granne inte varit så nära att han/hon kunde se ansiktena. Det var ju dessutom mörkt. Om grannen bodde i de villorna precis bredvid (ligger det inte några villor precis i anslutning till brottsplatsen?) så hade väl denne hört smällarna mycket högre.
Citera
2015-03-10, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tydligen är det rätt lätt att bli av med det:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gunshot_residue
Ok, det är inte riktigt den bilden jag har. Normalt fastnar (etsar sig fast) krutresterna i hudcellerna och sitter där tills cellerna dör. Håller du pistolen klumpigt, dvs du håller högerhanden väldigt nära utksatet bränner krutet sig fast ordentligt i hudcellerna direkt och sitter där det sitter. Handen lär bi rätt svedd av krutgaserna också. Jag kan ha fel förstås. Det hände en gång 1987.
Senast redigerad av kaxium 2015-03-10 kl. 11:23.
Citera
2015-03-10, 11:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Expressen skriver att båda två bröderna hade varit utomlands men att bara en broder blev hämtad på Landvetter? Då hämtar man väl upp båda samtidigt om det är så kan man ju tycka.

Om du kollar Exp/GT så förekommer båda versionerna.
Citat:
GT har varit i kontakt med en av personerna som var med de två misstänkta bröderna på resan till Thailand. Personen berättar nu sin version av vad som hände de sista timmarna innan mordet.

Rawand Aziz ska ha blivit ombedd att hämta båda bröderna och de övriga två personerna som var med i Thailand.

- Han kom ensam och hämtade oss fyra.
Senast redigerad av DreamTwister 2015-03-10 kl. 11:26.
Citera
2015-03-10, 11:24
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
I så fall borde denne granne inte varit så nära att han/hon kunde se ansiktena. Det var ju dessutom mörkt. Om grannen bodde i de villorna precis bredvid (ligger det inte några villor precis i anslutning till brottsplatsen?) så hade väl denne hört smällarna mycket högre.

30-50m bort. Eller 70m kanske det var.
Är jävligt nyfiken på vilken sorts kulvapen det var.
Citera
2015-03-10, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000

Står det inte att båda bröderna plus två andra medresenärer blev hämtade av enbart Rawand!? Sen står det att när Alaa skulle lämna festen en snabbis så tog han någon annans skor, och två minuter efter att han lämnat så kom en av bröderna(MGM) som även har alibi för hela natten.

Fan vad snurrigt det blev.
Citera
2015-03-10, 11:26
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Står det inte att båda bröderna plus två andra medresenärer blev hämtade av enbart Rawand!? Sen står det att när Alaa skulle lämna festen en snabbis så tog han någon annans skor, och två minuter efter att han lämnat så kom en av bröderna(MGM) som även har alibi för hela natten.

Fan vad snurrigt det blev.

Alibi från vänner och familj räknas väl ändå inte lika tungt som ett alibi med oberoende vittnen?
Citera
2015-03-10, 11:27
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Ok, det är inte riktigt den bilden jag har. Normalt fastnar (etsar sig fast) krutresterna i hudcellerna och sitter där tills cellerna dör. Håller du pistolen klumpigt, dvs du håller högerhanden väldigt nära utksatet bränner krutet sig fast ordentligt i hudcellerna direkt och sitter där det sitter. Handen lär bi rätt svedd av krutgaserna också. Jag kan ha fel förstås. Det hände en gång 1987.

Det finns många olika sorters GSR. De professionella lönnmördarna ( läs underrättelsetjänster/black ops ) använder ämnen som vid reaktion inte är registrerade som just GSR. Därmed kommer de undan med att inte ha GSR på sig ifall en utredning görs på deras person. Detta är givetvis specialfall, men de grövsta och mest tekniskt begåvade kriminella kan göra på samma sätt. Så länge den kemiska sammansättningen inte stämmer med GSR kan man komma undan det mesta.
Senast redigerad av Hull 2015-03-10 kl. 11:30.
Citera
2015-03-10, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium

Med hänvisning till ovanstående helt riktiga resonemang vill jag ge rådet:

-Glöm inte handskarna, pojkar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in