2015-03-09, 23:37
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
trams! vadå knä henne i magen... nej du det har varit pang i bilen först! sedan har han springit efter de två flyende o skjutit dem bakifrån... enkelt

Hur förklarar du då de först 7-8 skotten, sedan tyst och därefter ett till en liten stund senare om de var två som flydde?
Citera
2015-03-09, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
Är advokat Tommy Nilsson inblandad även i detta fallet? Var det inte han som försvarade de ariska kvinnomisshandlarna med kvinnomördaren A Morot J i spetsen ? Stackars advokat

Tommy var advokat en stund men fick bytas ut ifall jag tolkar rubrikerna rätt. Och ja, han var advokat till Morot.

Citat:
Ursprungligen postat av L8
Tack, men hur och vrf just Aina?

Det är från turkiet och används idag rätt vardagligt i vissa områden runt i Sverige. Men det är väldigt offtopic.

OnT; Väldigt lite spekulationer kring vem som blir dömd för mordet och vem som sitter för medhjälp. Den ena kan även frias, om inte båda två. Finns många sätt detta kan sluta på ifall det är bra planerat eller fall de är oskyldiga. Men detta verkar av tidningarna att döma ett löst fall.

Grymt fort jobbat av polisen men lite synd att det var över så fort.
Citera
2015-03-09, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapten-steve
Jag är en sån människa som ibland undrar; Vad gör den människan just precis nu?
Undra vad GM gör precis just nu?
Är det dem två bröderna som sitter inlåsta, och vad gör/tänker dem på just nu isåfall. Om dem ens är skyldiga.

Och om det inte ens är dem, vad gör den riktiga GM just nu? Sitter och läser i denna tråden kanske?

Lite kvällstankar man har...

Haha jag är exakt likadan. Tänker på det riktigt mycket.

Jag tror att dem som polisen har är de riktiga och enda GM och att de nu har börjat sansa sig efter första dygnet på häktet. Exakt nu sitter nog en av de i stenhårda förhör fram tills midnatt. För att sedan väckas tidigt för ytterligare förhör. Trötta ut hjärnan på dem
Citera
2015-03-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Jag skulle vilja hitta Emme's hemliga dagbok. Den som är gömd även för de närmsta.
Kan du utveckla varför?
Citera
2015-03-09, 23:40
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totaler.krieg
Eller ang. att anhöriga alltid säger -"det kan omöjligt vara han, han som är en så snäll kille..."

Seinfeld sa ju redan på 90-talet att det bästa du kan göra är att bo granne med en serimördare, för grannarna har aldrig hört någonting och kunde inte trooo att han kunde göra något sånt! Han som var så trevlig
Citera
2015-03-09, 23:42
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeLilltroll
Hur förklarar du då de först 7-8 skotten, sedan tyst och därefter ett till en liten stund senare om de var två som flydde?

enkelt! först skjuter han bo i baksätet, då flyr de andra ut direkt medans han flrsöker skjuta dem med, missar några kutandes efter men får träff tillslut och gör en finish him i bilen igen innan de flyr..... allt detta på 20 sek.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Eller så klickar man på den lilla söta pilen så ser man konversationen bakåt och inser att jag inte påstått något om tidningsbud...så skulle man kunna göra...bara en tanke

Du har inte påstått något om tidningsbud? Här är två inlägg jag fann av dig genom att klicka på "den lilla söta pilen".

"För att tidningsbudet kanske var samma som blev rånad i Uddevalla och därav är rädd för fulla människor av mellanösternursprung? Tänkt på det? Jag skulle aldrig någonsin fråga två arabynglingar hur det är med dom. Och det är inte av rasistisk anledning utan just för att väldigt många i denna staden är just som dessa individer var. "
(FB) Misstänkt trippelmord i Uddevalla 2015-03-07

"Varför tar du för givet att tidningsbudet hade en lur med sig. Det är nog bara generation yngre som konsekvent aldrig lämnar den hemma. "
(FB) Misstänkt trippelmord i Uddevalla 2015-03-07

Eftersom ingen lyckats bekräfta att ett tidningsbud funnits i bilden så ser jag det som avklarat att både Reda och du Ateistallan får underkänt i källkritik. Ateistallan får dock väl godkänt i off-topic och förnekelse.
*sista inlägget från min sida angående tidningsbud*
Citera
Medlem
Roobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vem var "main target" om det var planerat vilket är ganska troligt då de MGM är beväpnad, en av de s.k. vännerna eller båda två och flickan var på fel plats vid tidpunkten och strök med.

Jag tror en av manliga BO var huvudmålet men situationen som eskalerade och gick överstyr gav ytterligare två offer.

Min personliga tanke är att det är A som är den GM är ute efter. Först skjuten är A i baksätet. Paret där fram skulle skjutsa A. De plockar upp GM och de börjar tjafsa. Sedan händer det jag skrev innan.
Citera
2015-03-09, 23:43
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
enkelt! först skjuter han bo i baksätet, då flyr de andra ut direkt medans han flrsöker skjuta dem med, missar några kutandes efter men får träff tillslut och gör en finish him i bilen igen innan de flyr..... allt detta på 20 sek.
Osannolikt att den enda skulle runda bilen och springa åt samma håll som kompisen istället för att slänga sig ut och springa åt sitt håll ...
Citera
2015-03-09, 23:43
Medlem
karlinges avatar
Citat:

Fortfarande. Det bor en någon i det feta huset på första parkett med fönster som vätter mot allt detta. Sov dom och kollade aldrig ut på hela morgonen? Kan inte var roligt att bo kvar där
Citera
2015-03-09, 23:44
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Kan du utveckla varför?

Tjejer skriver ibland viktiga händelser i deras liv, exempelvis resor och kontakter de gjort. Dessa kan vara av intresse för brottsutredare då hon är i nära anslutning till de kriminella omkring henne.

Dessutom kan hon skriva mer öppet i sin hemliga dagbok än det som hon offentligt talar om.

Förutsatt att det verkligen finns en sådan dagbok. I brist på dagböcker anförtros det till sin närmsta väninna också. Det kan vara svårare att få ur vettig information ur denna dock. Speciellt om hon vill skydda sina änglar till sista blodsdroppen.

Senast redigerad av Hull 2015-03-09 kl. 23:47.
Citera
2015-03-09, 23:45
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roobe
Min personliga tanke är att det är A som är den GM är ute efter. Först skjuten är A i baksätet. Paret där fram skulle skjutsa A. De plockar upp GM och de börjar tjafsa. Sedan händer det jag skrev innan.

Är det fastslaget vem som hittades i baksätet och vilka som sköts utanför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in