2015-03-09, 23:21
Medlem
Presidents avatar
motiv:

1. Pank efter thailand och ville akut ha sina cash tillbaka. BO hade inga och dessutom var respektlös tillbaka vilket fick bägaren att rinna över.

2. GM stöter på BOs tjej påverkad av droger så de hamnar i gräl, det slutar med att han drar pistol och skjuter allt o alla..

3. BO lurar GM på pengar/droger och det blir konsekvenser när han får ta reda på det

4. någon annan knäpper dem och saliba bröderna flyr platsen och vill hämnas senare själva, men misstänks av snuten då de har varit på plats.
Citera
2015-03-09, 23:22
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Jag gissar att GM1 har haft kontakt med GM2 via sms under bilfärden och dessa sms har sedan återskapats (om de ens var smarta nog att radera dem) och talar sitt tydliga språk
Citera
2015-03-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spidflam
B) Off-topic mästare alltså?

Jag (och säkert fler) vill uppskatta om du använde ordet "eventuellt" oftare i ditt prat. Annars finns det risk att någon sätter det i sammanhanget (ämnet!). Likaså, undvik följande meningsbyggnad vilket av vissa kan framstå som att du hävdar att det fanns ett tidningsbud i sammanhanget (ämnet!)

Skriv gärna tydligare nästa gång du går off-topic. Tack

Eller så klickar man på den lilla söta pilen så ser man konversationen bakåt och inser att jag inte påstått något om tidningsbud...så skulle man kunna göra...bara en tanke
Citera
2015-03-09, 23:23
Medlem
Nu har vi 2 misstänkta men kan det finnas en proffs GM som har planerat allt väl och satt dit bröderna .
Citera
2015-03-09, 23:24
Medlem
Botvarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
Är advokat Tommy Nilsson inblandad även i detta fallet? Var det inte han som försvarade de ariska kvinnomisshandlarna med kvinnomördaren A Morot J i spetsen ? Stackars advokat
Jo det var samme herr Nilsson.
Han lyckades ju få Andreas fri efter första häktningen så de fick hämta honom i Polen när han omhäktades.
Citera
2015-03-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför är det superskumt?

Det är väl rätt vanligt att kvinnor rör sig okopplade också i Uddevalla?
Hon var lyckosamt nog bortrest dagen som AF blev skjuten eller så är hon inblandad på något sätt. Måste kollas upp av polisen.
Citera
2015-03-09, 23:27
Medlem
Hulls avatar
Jag skulle vilja hitta Emme's hemliga dagbok. Den som är gömd även för de närmsta.
Citera
2015-03-09, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexUniversitas
Om jag förstår dig rätt så menar du att MGM och/eller MGM2 har suttit med BO i baksätet och sedan skjutit?

Sedan skall övriga BO (paret) flytt i panik, vilket förklarar de öppna dörrarna samt att de ligger på samma ställe och inte sprungit åt varsitt håll.

Detta limmar ganska bra med det som rapporterats tidigare om att paret erbjudit sig att skjutsa en utav BO någonstans då han lämnade festen. Samt att det som du säger är praxis att de som "äger" och nyttjar bilen sitter i framsätet.

Frågan är dock, har det bekräftats vilka kroppar som befann sig var? Har hört att kvinnan legat både i bilen och utanför.

För övrigt en god analys som kan vara viktig till att förklara händelseförloppet.

Vem var "main target" om det var planerat vilket är ganska troligt då de MGM är beväpnad, en av de s.k. vännerna eller båda två och flickan var på fel plats vid tidpunkten och strök med.

Jag tror en av manliga BO var huvudmålet men situationen som eskalerade och gick överstyr gav ytterligare två offer.
Citera
2015-03-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt

1. Nej jag vet inte allt, men jag vet uppenbarligen mer än dig.

Och om han mot all förmodan skulle ha haft med sig heroin i väskan så handlar det knappast om någon liten mängd. Om så är fallet så finns det bara på två platser i närheten som han kan bli av med det på, nämligen Oslo och Göteborg, i vilka heroinet kontrolleras av i stort sett samma människor. Dessa herrar skulle aldrig tillåta att någon liten skit kommer och börjar sälja på deras "territorium", så därför anser jag att risken är minimal att han skulle ha haft med sig det i väskan. 2. Men du kanske kan berätta vad som talar för att han hade det?

Jag brukar för övrigt inte droger men jag reagerar "hysteriskt" när folk sitter och skriver eller säger en massa skit utan att styrka sina egna påståenden en enda gång men spyr galla över andra, 3. beter man sig som en idiot så ska man få höra det.

1. Grattis. Häftig du är. Vill du ha ett pris?

2. Jag har inte någonstans i mina inlägg påstått att personen i sig haft eller inte haft med sig heroin i en väska så jag vet inte hur du har trollat fram det påståendet. Det enda jag har ifrågasatt är personens intelligens i fråga genom att svara följande på inlägg:

Varpå jag svarade (med sarkastisk underton som Kaxium snappade upp):

Därpå citerade du mitt inlägg på följande vis:

Hur du har trollat fram det här till ett resonemang om heroin förblir ett mysterium. Det enda jag ifrågasätter är MGM's förmåga att handla utefter sund riskbedömning. Kunde knappt bry mig mindre om vad som potentiellt kan ha tagits in eller ut. MGM kan lika gärna haft sandaler och badbyxor i väskan men den hypotesen är inte lika exotiskt kanske. Tänk om personen i sig bara njöt av en skön thailändsk solsemester och lät de små knarkaffärerna ligga still och puttra en stund här i Sverige. Eller är det högst otänkbart?

3. Ja, nu fick du höra det. Var det något mer eller ska du fortsätta göra bort dig och dra förhastade slutsatser?
Senast redigerad av Ubatsturken 2015-03-09 kl. 23:41.
Citera
2015-03-09, 23:31
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Citerar för att puffa fram:

Kvinna på marken troligen.

Läste också i tråden att först hördes 7-8 skott och därefter tyst och sedan kom det ett skott till.

Jag tror att Manligt BO1 som hade en skuld och hans tjej (?) ET gick för att prata med Mark och Martin väntade på moppen precis bakom med motorn igång medan de snackade och de började bråka. Manligt BO2 väntar i bilen under tiden då han inte har någonting med skulden att göra.
Mark hämtade vapen hos Martin. ET försökte gå emellan och får ett knä i magen av Mark så hon kryper ihop dubbelvikt på marken. Mark skjuter först manligt BO1, sedan ET, hoppar upp på moppen, Martin kör fram så Mark kan rycka upp bakdörren och skjuta Manligt BO2 i baksätet på bilen och köra vidare i riktning Angelic*as lgh.
Senast redigerad av MickeLilltroll 2015-03-09 kl. 23:36.
Citera
2015-03-09, 23:36
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeLilltroll
Citerar för att puffa fram:

Kvinna på marken troligen.

Läste också i tråden att först hördes 7-8 skott och därefter tyst och sedan kom det ett skott till.

Jag tror att Manligt BO1 som hade en skuld och hans tjej (?) ET gick för att prata med Mark och Martin väntade på moppen precis bakom med motorn igång medan de snackade och de började bråka. Manligt BO2 väntar i bilen under tiden då han inte har någonting med skulden att göra.
Mark hämtade vapen hos Martin. ET försökte gå emellan och får ett knä i magen av Mark så hon kryper ihop dubbelvikt på marken. Mark skjuter först killen, sedan ET, hoppar upp på moppen, Martin kör fram så Mark kan rycka upp bakdörren och skuta Manligt BO2 i baksätet på bilen och köra vidare i riktning Angelic*as lgh.

trams! vadå knä henne i magen... nej du det har varit pang i bilen först! sedan har han springit efter de två flyende o skjutit dem bakifrån... enkelt
Citera
2015-03-09, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defor
Blir du anhållen på sannolika skäl för mord så finns det någon form av bevisning för att du är högst delaktig i det som skett, ja.

Japp, men om inte något läcks ut så lär det väl dröja ett bra tag innan vi får veta? Om de blir häktade, omhäktade etc. så kan det ju gå ett bra tag innan åtal väcks och därmed också sekretessen hävs.

Sedan finns det exempel på folk som suttit häktade på sannolika skäl (t.ex. Tommie Karim) men i slutändan visat sig vara helt oskyldiga. Inte för att jag lägger någon värdering i detta fall, känns snarare som att det behövs fler misstankegrader än två då man nästan förutsätter att sannolika skäl är ett "open and shut case".. men det helt off-topic...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in