2015-03-09, 23:02
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Kom igen nu, båda är anhållna på sannolika skäl efter mindre än ett dygn från brottet. Det här fallet är redan avslutat, polisen sitter garanterat med säkra bevis

Mats Alm gick fri, så ta inte ut något i förskott.
Citera
Medlem
Roobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejvirre
Utveckla!

Den enda förklaringen till plats och lik som jag kan tänka mig är att GM satt i baksätet med den första killen som blir skjuten. Han, mest troligt A, som inte har någon koppling till bilen, sitter där bak med den som skjuter honom när sällskapet har parkerat. Kopplingen mellan honom (som jag här utgår från ärben "honom") och GM är lösningen. Hur de andra två blir avrättade har jag redan gissat.
Citera
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, de flesta spekulationer gick väl åt någon Frey och någon i kretsen av honom - Frey blev väl nedskjuten i Uddevalla i januari..

En del spekulationer också kring raggare, knarkaffärer osv .. men såvitt jag sett så pekade ingen ut de nära vännerna ...

Det var någon som listade alla namn i den stora misshandelsdomen där brödernas namn fanns, och när det var bekräfta så tyckte han att han hade löst gåtan!
Citera
Medlem
kapten-steves avatar
Det är dåligt med läckor inom polisen nu för tiden tycker jag!
Citera
2015-03-09, 23:03
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexUniversitas
Om jag förstår dig rätt så menar du att MGM och/eller MGM2 har suttit med BO i baksätet och sedan skjutit?

Sedan skall övriga BO (paret) flytt i panik, vilket förklarar de öppna dörrarna samt att de ligger på samma ställe och inte sprungit åt varsitt håll.

Detta limmar ganska bra med det som rapporterats tidigare om att paret erbjudit sig att skjutsa en utav BO någonstans då han lämnade festen. Samt att det som du säger är praxis att de som "äger" och nyttjar bilen sitter i framsätet.

Frågan är dock, har det bekräftats vilka kroppar som befann sig var? Har hört att kvinnan legat både i bilen och utanför.

För övrigt en god analys som kan vara viktigt till att förklara händelseförloppet.
han menar nog svartsjuke drama.
Citera
2015-03-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tid
Skrämmande. Gällande brottsofferparet.. tittade man närmre på Em*a Thrys*lius facebook, så såg man att hon bara hade 1-2 män på sin facebookvänlista, varav den ena var hennes bror. Pojkvännen R*wand Ali *ziz verkar svartsjukt ha hållit henne i järngrepp?
Stämmer inte hon har ju killkompisar på sin vänlista
Citera
2015-03-09, 23:04
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnEfternamn
Hela historien med trippelmordet har visat följande:

-De två ligisterna som mördades var kriminella, men de framställs som "änglar" i media. Alltid någon annans fel att de blev dömda brottslingar. De som saknar dem är antagligen av samma ruttna virke.

-Vad är det för analfabeter och ökenklädda kamelridare som anfaller Polisen under pågående brottsplatsundersökning? Med vilken rätt angriper de den svenska Polisen? I Sverige beter man sig inte på det viset. Det kanske fungerar i öknen, men inte i ett utvecklat land som Sverige. Varför bor dessa varelser i Sverige? Vem har bett dem att komma hit? Vad tillför de Sverige? Kan någon komma på en enda anledning? Jag kan inte det!

-Mördarna eller de som mördades är av samma skrot och korn. Jag ser ingen skillnad på dem. De har samma våldsbejakande profiler på FB, de tävlar om att ha en mörk och "mördande blick", småmaffia, småligister, förortslort,... De är inga "undomar"! De är kriminella brottslingar som aldrig borde ha tillåtits att komma till Sverige, eller de som har fött dem! De har bara kostat Sverige enorma summor pengar i form av misslyckad utbildning, bidrag, fjärrvärme, elförsörjning, behandlingshem, sjukvård, osv.

-Skolorna är fulla med dessa profiler! Alla har likadana parkajackor med päls, kolsvart hår och ögonbryn som hänger ihop. Korta ben med tjocka lår och smala vader och breda knän. Gärna tjocka sulor som gör dem 3 cm längre. Varför går de i skolan? Vad är meningen med det? Fattar inte! Hade varit bättre att ta in behövande från Asien, t ex Kina eller något land som drabbas av naturkatastrofer! Bara vi slapp dessa "respektsnubbar"! Gärna 100.000 svältande barn från Afrika i Sverige, bara vi slapp dessa pizzaracer snubbar som talar fult! "Walla" i varje mening...

Man mår illa av alla snyfthistorier! Sluta att dalta med packet!!! Vilken stad skall de lyckas förstöra efter Uddevalla? Låt dem åka till Syrien, men inte komma tillbaka!

detta tillhör annan tråd om invandring. totalt respektlöst mot turkar och araber som ser ut som beskrivet och som är vanliga medborgare.

det finns nötter överallt även de med grisnäsor bakom dataskärmar som kränker andra som hobby
Citera
2015-03-09, 23:06
Medlem
Har väl inte framgått men om det fanns GPS i bilen så kan polisen se hur bilen kört under kvällen och mordnatten även var MGM blev avsläppt efter resan från Landvetter. Är väl teknisk bevisning till att ta in personen i förhör.
Citera
2015-03-09, 23:08
Medlem
Roobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexUniversitas
Frågan är dock, har det bekräftats vilka kroppar som befann sig var? Har hört att kvinnan legat både i bilen och utanför.

För övrigt en god analys som kan vara viktigt till att förklara händelseförloppet.

Jag kommer bli väldigt förvånad om det är någon utanför paret som ligger död i baksätet. De har plockat upp GM för att hen ska prata med A.
Citera
2015-03-09, 23:09
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bissinger
Hoppsan
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2651675-ens-barn-ar-alltid-ett-barn

Det går inte att vara puttinuttig i en allvarlig brottsutredning. Sanningar som är hårda och smakar illa måste ut och viftas med för att få våra Flashback blodhundar på spåren. Rimliga spekulationer oavsett hur kränkande eller psykiskt obehagliga de än må vara är oerhört viktiga för att få ett grepp om vad det är som har hänt och varför.

Sorgearbetet får man ta efter att det är klart och brottslingarna inringade, samlade, bundna och utkastade.
Citera
2015-03-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrufwin
De två MGM sitter ju på sannolika skäl, vilket är den högre misstankegraden som bör kräva något med substans; ett vittne eller teknisk bevisning. Vad anses i dessa fall uppfylla kraven för sannolika skäl? Att deras telefoner har varit i närheten vid tidpunkten för morden? Fingeravtryck i/på bilen? Ägodelar upphittade i bilen? Ett anonymt tips?

Mina exempel ovan känns ganska svaga tycker jag. Förstår att polisen inte vill gå ut med informationen nu, men förr eller senare blir den infon offentlig. Om "senare", hur länge kan detta vara sekretessbelagt?

Blir du anhållen på sannolika skäl för mord så finns det någon form av bevisning för att du är högst delaktig i det som skett, ja.

Jag tippar på att polisen gått igenom samtal, meddelanden och övrig kommunikation på BO's telefoner och har därefter gjort en bedömning att plocka in dessa två fantastiska ursäkter till människor. Det, eller så har polisen fått ett extremt trovärdigt tips från någon som inte förmådde sig att stå kvar i Ultras S*liba.

Motiv är svårt att ta fram just nu utan någon form av inside information... Men polisen har garanterat ett motiv de jobbar efter, därav det snabba gripandet.

Som gammal Uddevalla-bo (numera emigrerad från den jävla WT-hålan) så hoppas jag de är skyldiga och åker in på livstid. Det hade vart en vinst för samhället. De två pojkarna som mördats är ju inte precis några änglar heller som media och deras hejarklack beskrivet dem som. Är man en fin, snäll och smart människa så umgås man inte med folk som S*liba bröderna... Det är allmänt vett.
Citera
2015-03-09, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
1. Inget är bekräftat och de är inte dömda.

2. Ingen var från Syrien eller hade någon som helst koppling till vad media skriver om IS.

Gå och lägg dig.

1. De två dödade männen var dömda brottslingar.
2. IS, Syrien osv innebär problem och de som kommer från dessa trakter är djupt oönskade i hela världen. Varför är det bara dessa individer som skapar problem? De får gärna lätta på bördan här i Sverige och sprida den till andra länder. Bäst av allt hade varit om de åkte hem till Syrien, Jordanien med en gigantisk stor omkrets så att du inte känner dig utpekad.

PS. Det finns inget som heter "IS". Det finns ingen "stat" i sammanhanget. Lika fel som att kalla det för "IS-krigare". Inga krigare här inte. Det är endast fega terrorister som har en gemensam genetisk störning som gör dem kapabla till detta trippelmord, men även att kandidera som offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in