Citat:
Ursprungligen postat av
skrufwin
De två MGM sitter ju på sannolika skäl, vilket är den högre misstankegraden som bör kräva något med substans; ett vittne eller teknisk bevisning. Vad anses i dessa fall uppfylla kraven för sannolika skäl? Att deras telefoner har varit i närheten vid tidpunkten för morden? Fingeravtryck i/på bilen? Ägodelar upphittade i bilen? Ett anonymt tips?
Mina exempel ovan känns ganska svaga tycker jag. Förstår att polisen inte vill gå ut med informationen nu, men förr eller senare blir den infon offentlig. Om "senare", hur länge kan detta vara sekretessbelagt?
Blir du anhållen på sannolika skäl för mord så finns det någon form av bevisning för att du är högst delaktig i det som skett, ja.
Jag tippar på att polisen gått igenom samtal, meddelanden och övrig kommunikation på BO's telefoner och har därefter gjort en bedömning att plocka in dessa två fantastiska ursäkter till människor. Det, eller så har polisen fått ett extremt trovärdigt tips från någon som inte förmådde sig att stå kvar i Ultras S*liba.
Motiv är svårt att ta fram just nu utan någon form av inside information... Men polisen har garanterat ett motiv de jobbar efter, därav det snabba gripandet.
Som gammal Uddevalla-bo (numera emigrerad från den jävla WT-hålan) så hoppas jag de är skyldiga och åker in på livstid. Det hade vart en vinst för samhället. De två pojkarna som mördats är ju inte precis några änglar heller som media och deras hejarklack beskrivet dem som. Är man en fin, snäll och smart människa så umgås man inte med folk som S*liba bröderna... Det är allmänt vett.