2015-03-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
1-2 st? Tror det är två killar som sitter mitt emot varandra på ett kontor och ibland är det svårt för de att hinna med eftersom det postas så mycket i tråden? Eller skriver de ut allt material och sedan går igenom det i lugn och ro utan att de är uppkopplade online? Vad är rätt svar? Hur många är de tror du?
De sitter nog med programvara som sparar ny info från tråden konstant och visar upp i nåt snyggt gränssnitt, för att inte missa borttagna och redigerade inlägg.
Citera
2015-03-09, 18:28
Medlem
läst detta ?

"Robban" i kommentarerna är ganska kaxig och tilldelas hot :P

https://www.facebook.com/#atrik.s*sn*wski?fref=nf #=p *= o
Citera
2015-03-09, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helloafrica
Jag är lite osäker på hur mycket som loggas iofs. För att triangulera med bra noggrannhet måste man kanske göra det "live"?
Men om de har GPS.en igång i mobilen? Känns som windows/google eller vilka program det är som spårar folk mer eller mindre omedvetet. När folk tex ska tagga sig så väljer ju mobilen rätt ställe? Och även när gps.en är avstängd så är det nåt i mobilen som spårar var man är. DVS kordinaterna kanske går att utläsas av själva mobilen och inte bara av masterna?
Citera
2015-03-09, 18:32
Medlem
Citat:
Om mobilen är avstängd blir det nada antar jag? Spelar det någon roll om de har äldre mobiler
eller nyare med inbyggd GPS osv?
Avstängda mobiler bör inte vara spårningsbara, åtminstone inte de flesta.

Det jag pratar om är vid 2g/3g/4g nätet, med GPS går det att spåra ännu mer precist, men man brukar väl inte gå omkring med gps aktiverat på mobilen? Inte jag i.a.f. då det drar extra batteri osv
Citera
2015-03-09, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeOne
läst detta ?

"Robban" i kommentarerna är ganska kaxig och tilldelas hot :P

https://www.facebook.com/#atrik.s*sn*wski?fref=nf #=p *= o

Om denne p*trik vet hur det gick till vilket det verkar med tanke på han "sluta spekulera ni känner inte BO" ish text, varför inte informera polisen?

Edit: han tycks ju veta att det vi säger inte stämmer. Börjar lukta fuffens.
Citera
2015-03-09, 18:35
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Men om de har GPS.en igång i mobilen? Känns som windows/google eller vilka program det är som spårar folk mer eller mindre omedvetet. När folk tex ska tagga sig så väljer ju mobilen rätt ställe? Och även när gps.en är avstängd så är det nåt i mobilen som spårar var man är. DVS kordinaterna kanske går att utläsas av själva mobilen och inte bara av masterna?
saxat från http://www.sweclockers.com/forum/91-...lande-dodshot/
Citat:
Något som är väldigt vanligt är de som har kontantkort och tar sin mobil, stoppar i ett oreggat kort och skickar lite dirty sms, sedan byter tillbaka till sitt ordinarie igen.
Här faller de flesta, snacket om triangulering används mest när Frasse kostym från Hornsgatan snurrat bort sig på fjället @ sportlovet

Operatörerna sparar vilka SIM som suttit mot vilka IMEI, d.v.s. varje gång mobilen kopplar upp sig mot en mast (vilket den gör utan att du ringer)
Bara där har man en fin lista:
Vilka mobiltelefoner (IMEI) har detta SIM suttit i.
Vilka andra SIM har suttit i denna telefon
Vilka andra telefoner har dessa SIM (både det som skickat sms;et och andra) suttit i
-- Sen är det bara pussla.
Citera
2015-03-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDV

Det jag pratar om är vid 2g/3g/4g nätet, med GPS går det att spåra ännu mer precist, men man brukar väl inte gå omkring med gps aktiverat på mobilen? Inte jag i.a.f. då det drar extra batteri osv

Batteriet måste väl plockas ut för att inte mobilen ska vara spårbar?
Citera
2015-03-09, 18:36
Medlem
RoyJoness avatar
Den kan positionsbestämma rätt exakt med hjälp av omkringliggande WiFi-hotspots när GPS är avstängt. Se WPS.
Citera
2015-03-09, 18:36
Medlem
ballobass avatar
Citat:

Idiotiskt att inte fatta att telefon bör lämnas hemma eller med en vän man kan lita på, jävla luffare !!!!
Citera
2015-03-09, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Batteriet måste väl plockas ut för att inte mobilen ska vara spårbar?
Det ända som borde få ström i en avstängd mobil är klocka/datum, resten borde vara avaktiverat.
vore väldigt dumt om nätverket eller gps är aktiverat när den är avstängd, då det drar massor av batteri
Citera
2015-03-09, 18:41
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:

Radiomasterna har full koll på alla sina (tillslagna) telefoner och vet rätt noga var telefonen finns i varje stund OCH vart den är på väg. De olika masterna är hela tiden beredda att ta över en telefon som rör sig, och därför håller systemet reda på var telefonen finns och vart den är på väg (och, historiskt, var den varit) Precisionen beror på hur tätt radiocellerna står, men i stan ("i stan") är varje cell ganska liten.

Vi talar precision runt 100 meters radie eller så, med GPS får vi en 10-meters radie, men då är det bara telefonen som vet eftersom den räknar fram sin egen postion - satelliterna vet ingenting, men det gör telestationen.
Citera
2015-03-09, 18:42
Medlem
Citat:
Det ända som borde få ström i en avstängd mobil är klocka/datum, resten borde vara avaktiverat.
vore väldigt dumt om nätverket eller gps är aktiverat när den är avstängd, då det drar massor av batteri

Det var bara något jag vill minnas diskuterades massa i tråden om styckmordet i boden.

Någon insatt i mobilspårning här kan gärna svara på den frågan, om den är spårbar även om den är avstängd?
Jag tycker själv det låter orimligt men vad vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in